• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

Idag har vi varit hos bm. Magen mättes och det togs prover. Alla blodprover såg bra ut, blodtrycket likaså. Däremot var det lite utslag på urinprovet så ska lämna det på odling. Magmåttet har inte växt mer än en cm sen sist, men det trodde hon berodde på att Orvar burrat ner sig längre ner. Han ligger nu fikserad med huvudet neråt. Men enligt bm var det inget att oroa sig för, vi följer ju upp att han växer hos läkare redan och fikserade kan de vara veckor innan de kommer.

Nu är min syster här... hon ska strax ta lite fina bilder på mig och magen. Det var hon som tog våra underbara bröllopsbilder, så jag har höga förväntningar

Ska umgås med henne hela dagen idag och imorgon. Även mamma och pappa kommer imorgon

• dfk

Fru Sy och blompojken, Grattis i efterskott!!

Flamman, vad skönt att höra att ni nu kan prata och kanske hitta kärleken igen!

• Norrskensflamman
    dfk skrev 2011-02-18 15:32:01 följande:
    Flamman, vad skönt att höra att ni nu kan prata och kanske hitta kärleken igen!
    OJ!!! *drar efter andan* SÅ höga förväntningar vågar jag nästan inte ha. Är medveten om att det kan bli bakslag när som helst...typ ikväll eller nåt. Men som jag sagt tidigare. Första delmålet är att åka till psykiatrikern den 4:e. Mycket beror på hur det går där.
  • Norrskensflamman

Fru Sy: härligt att allt är bra med dig och Orvar.

Hoppas du får en riktigt mysig helg med syrran och att vi får se fler fina foton sen

• muggles

Heloise: först en kram för att du verkar ha det så jobbigt! Jag känner igen mig; jag bröt ihop på kvällen innan vi skulle åka till Huddinge - snacka om mardröm. Hela kroppen skrek "jag VILL INTE", jag ville bara att allt skulle vara normalt. För oss blev det ju bra efter Huddinge men det visste man ju inte då. Hoppas att er upplevelse blir positiv också! Nej vi vet inte kön men vi gissar på tjejer

Fru Sy: man kan nog se redan i v7 om man letar. V9 tror jag inte man missar det dock...

• muggles
    andbeyond skrev 2011-02-18 10:06:49 följande:
    Var bara tvungen att visa min bröllopsbukett som Blommis gjorde i "visa din bukett-tråden". Skrev inte vem som gjorde den dock - är det reklam tro? Men får jag berätta om någon frågar? Eller vill du inte bli nedringd av beundrare nu Blommis?

www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3914969.html
    WOW PB!

Flamman: stelopererad orm
  • muggles
    Soldemor skrev 2011-02-18 11:34:54 följande:
    Tja, iaf är Mölndal mysigare än centrala Lund el Malmö. Det var lite lagom så där.
    Snackar vi alltså Mölndal utanför Göteborg el finns det fler?

andbeyond: nu för tiden tycker jag att alla andras magar ser så små ut!
  • passionsblomman
    muggles skrev 2011-02-18 17:27:29 följande:
    WOW PB!

Flamman: stelopererad orm
    Skäms Tack!

Men Andbeyond, de där snurrarna har ju dragit iväg sidledes! jaja, det ser ju OK ut ändå. Jag hade dem neråt har jag för mig.
    Fast det förstås, den där tråden är ju jättemjuk, så bara man rör buketten flyttar de sig väl.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

En upprepning från granntråden, ni som är ibåda kan verkligen scrolla:

Jag har visst alldeles för höga värden på de där proverna de tog. Dvs för hög ämnesomsättning och därför kanske typ Struma eller det är i varjefall ngt totalknas med sköldkörteln.

Så nu fick jag efter kuratorn i morse kuta in till provtagningen och ta fler prover-de hade visst glömt ngt. Svårstucken som jag är tog det ett par försök, och sedan sjukgymnasten. Hon var underbar och gav mig ansiktsmassage för mina värkande käkar (jag har visst bitit ihop en del på nätterna sista tiden)

Sedan djuraffären och fixa några prylar inför morgondagens resa, och så apoteket för den där medicinen. Sedan en snabbfika och så bussresan hem. Handla lite mat, möta sonen i skolan, promenaera hem. Jag är helt slut och måste vila lite, men först var jag ju tvungen att vika tvätt, hänga upp nytvättat, kasta i ny maskin och så tända upp i pannan.

Läsa på lite om vad det är för fel-jag fattar inte så mycket utan vill nog få prata lite med den där läkaren...
    och så hjälpa sonen med datorn, läsa Harry Potter och ojsan vad hände är klockan redan fem?

Jaja. Dags att fylla på i pannan igen.....

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Snorkfröken77

Fjällbruttan -  Tusen tack för din input om GBS! ska be om lite tätare kontroller framöver! *kram*

Ps. Soldermor, jag läste artiklen och klickade på gilla! Superbra initiativ!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård