• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Tråkigt med indianer Lanovia. Varför måste kroppen luras så? Hoppas yrseln har gått över.

Tack för alla tips igår. ♥ Jag har fortfarande inte kommit mig för att ringa någonstans, men kanske tar jag tar i det imorgon.

• Heloise

Grattis blompojken och fru sy!

Truls är ett perfekt namn tycker jag.

Muggles vad skönt att Ada och Beda mår bra( vet man att det är 2 småflickor?)

Leksi; skickar en varm kram och håller med de andra, ta hand om dig själv!

Imorgon sticker vi till KS, jag känner mer och mer hur jag verkligen inte vill åka för då betyder det att det inte är en mardröm Men på säått och vis ska det bli skönt också, få prata med människor som verkligen vet. Lilla skvätten skrattar med ljud( hehehe lät det) svårt att tycka att det är jobbigt då

Fasar för andningsstudien( som börjar kl 21 imorgon tom 06:00 lördag morgon) då vi måste sova i skilda sovrum, har redan ont i magen, hon ska ligga alldeles själv i en stor spjälsäng, inte ta upp henne utan vid matning, det ogillar vi

Återkommer på lördag med en sammanfattning.
    Ha en underbar helg

puss och kram
    smurffamiljen

• Norrskensflamman

Kram Heloise! Skickar massor med styrkekramar. Och pussar till Lillskvätten

Leksi *tittar strängt* RING!!

Fredag igen. Let's dance o fredagsmys med popcorn och bästa småtjejerna. Kanske maken är med på ett hörn, vem vet?  Hoppas det.

Kylan håller i sig. Känns numer normalt att det är -28 varje dag. Man brottas medmotorvärmarsladden som är som en stelopererad 3 meters orm och helt omöjlig att knyckla in i bilen när man ska iväg till jobbet.

Blommis; hoppas ni hade en underbar dag igår med födelsedagsbarnet, sushi och hela fadderullan.

Här är turbulent på jobbet. Förutom att chefkärringen har fått gå (yessssss) så är det fler uppsägningar på G och omorganisation. Lite oroligt, men det blir nog bra till slut.
    Allt ordnar sig.

Kram!

• ingenjörsbruden

Flamman: Usch med turbulent på jobbet....det reder sig. Håller tummar o tår för att allt går som du vill. KRAM

Mugglan: Härligt med fint ul!

Helosie: Elise är en fighter av sällan skådad dignitet...det kommer säkert att gå kanon....håller tummar o tår för er osså! *KRAM*

Lanovia: bläää för bråkig kropp...du har inte fått en släng av influensan eller nåt sånt? Hoppas innerligt att den skärper till sig snarast!

• ingenjörsbruden
    muggles skrev 2011-02-17 20:00:22 följande:
    Fru Sy: vi gjorde VUL i v7 men då såg de bara en, så det är ingen garanti...
    Hmmmm...
  • ingenjörsbruden
    Aleta skrev 2011-02-17 20:16:17 följande:
    Allt hundpratande gör ju att man blir riktigt sugen...men jag ÄR ju faktiskt allergisk. Har inte hittat någon hund jag klarar helt ännu. Dessutom så  kräver hundar så mycket. Jag vet en gång i livet när jag hade hundra djur av olika sorter. Då frågade någon varför vi inte hade hund. Men det tar ju så mycket tiiiid! Svarade jag.  

• ingenjörsbruden

Här är det bra, LCHF är min grej helt enkelt! Har inte varit sugen det minsta på choklad eller annat sött på hela veckan. I morgon ska vi ha chokladmousse....man får ju lov att äta 2 bitar choklad om den är över 60%. Men är faktiskt inte speciellt sugen eg....men lite gott ska vi ha! O så ska vi ha vin till maten osså.
    Märker redan skillnad på magomfånget o låren....känns så bra!

Loppan verkar trivas på dagis nu....dock är alla alldeles för glada för henne så hon blir kramad på i tid o otid o det är inget vidare skoj tycker hon....men hon har börjat säga ifrån nu....tom rev hon ett barn igår....inte så bra....
    Frågar man så kramas hon gärna...iallafall på sin mamma!

• andbeyond

Heej!
    Grattis i efterskott till Fru Sy och Blompojken!

Blommis: Vilken otroligt söt hund, och vilken fantastisk födelsedagspresent! Underbart!

Känner att jag i övrigt inte har en sportslig att hänga med, men det verkar som att livet rullar på för de flesta - skickar ut kramar i alla riktningar oavsett om livet är glatt eller tungt eller som för det mesta lite både och.

37+0 här, nu får hon komma tycker jag. Men inga tecken på det ännu. :/  Men allt väl Lagt upp en magbild om ni vill se..

• Villemoa

*vinkar till andbeyond*
    Fina, fina magen! Snart är hon här! Gott att höra att allt är bra!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård