• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Smygläser lite som vanligt (svårt att hinna logga in och skriva något väl genomtänkt), fäller en liten tår över Blompojkens glädje och ser att Blommis ska till Piteå. Vet du hur nära det är? Alldeles för nära för att ignorera. Om du inte har fullt schema, om det inte är alldeles på tok för kallt, skulle jag gärna packa in gänget i bilen och möta dig någonstans, bara för att få ge dig en ordentlig kram alldeles på riktigt.

• Daa

Grattis och hurra för födelsedagsbarnen!

Extrastora kramar till er som behöver. Jag tänker mycket på er.

Flamman, jag kan slå dig en signal vid tillfälle.   

Skulle gärna kommentera mer, men nu blev det livat i vagnen.

Kramkramkram till er alla fina.

• passionsblomman
    lanovia 08 skrev 2011-02-17 11:37:01 följande:
    Blommis, en liten tanke som slog mig om ni skall köpa hundbädd. Om jag får ge ett tips, köp inte en mjuk. Ialla fall inte om eran hund har de minsta liknande tendenser som våran hade som valp, dvs tugga tugga tugga.
    Bet den så stoppningen kom ut eller?

För den här hundens del tror jag nästan vi kommer att få skaffa två, eller stoppa kuddar i den vi köper, för nu är den ju ytte-pytteliten och lär vilja ha det rätt ombonat. Typ en sådan där kattigloo-variant gissar jag skulle kännas mysig nu.
    Uppe i sonens rum sak den få sova i den transportbur jag hämtar honom i. Den är en sådan man kan fästa upp luckor på, så det blir som nätfönster. Och den kommer ju att göra sig hörd när den är vaken, så då kan sonen ta den till hallen där tidningarna är.

Men i hallen nere måste den ha någon slags bädd att mysa in sig i.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Daa skrev 2011-02-17 11:41:17 följande:
    Smygläser lite som vanligt (svårt att hinna logga in och skriva något väl genomtänkt), fäller en liten tår över Blompojkens glädje och ser att Blommis ska till Piteå. Vet du hur nära det är? Alldeles för nära för att ignorera. Om du inte har fullt schema, om det inte är alldeles på tok för kallt, skulle jag gärna packa in gänget i bilen och möta dig någonstans, bara för att få ge dig en ordentlig kram alldeles på riktigt.
    Nej, jag vet ju inte riktigt det. I Lillpite bor hon som har kenneln. Var bor du?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Blommis, åh! ♥

Min kollega undrade just varför jag snyftade till och hade tårar rinnande nedför kinderna... Vilken mamma du är. Vilken lycka för Blompojken. Och vilket liv ni har framför er med den alldeles nya familjemedlemmen.

• Ninnnis

Blommis igen. så du ska till Piteå? Jag fick för mig att det var i Halland du skulle hämta vovven. Men ni kommer att få en mysig resa ihop, du och skrutten

Vi har en BIA-bädd till vovven, med extra dyna och filt i. Han gillar när det är mjukt, varmt och ombonat. Han har faktiskt aldrig biti sönder något hemma. Nu var han iofs inte valp när vi fick honom, valpar har ju en större tendens att tugga. På dagis däremot har han bitit sönder en hudbädd. Och igår hade de satt honom i en box med skinnfåtölj (i tillägg till bädden), den blev inte långlivad... Jag tror han ska visa sin på styva linan inför dagiskompisarna ibland.  Plutten.

Jag märker att jag går igång ordentligt i ditt hundköp, Blommis

• Norrskensflamman

Jag glömde ju *trumpeter o fanfarer, pompoms och serpentiner* GRATTIS, GRATTIS GRATTIS idag till Blompojken och Fru Sy som också fyller år!! Hurra, hurra, hurra, hurrrrraaaaaa!!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård