I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Med vi menar jag väl egentligen du, men börjar få kramp i tummarna och dansmusklerna här så jag kan inte låta bli att räkna med mig i spänningen.
Fru Sy: fy farao vad jobbigt med gallan! Hur gammal är Orvar nu? Sött med mama och papa!!!
Daa: om det är någon tröst så känner man sig otillräcklig med ETT barn också (minns första året med Moa...). Man måste försöka tänka att man är good enough!
Fru Sy: vi delar alltid så att vi får en natt och en sovmorgon var på helgen för det är jobbigt att vara hemma med barn också. Den som har tagit natten får sova på morgonen och den som fått sova natt går upp med barnen. Funkar för oss! Om du vill ha tips...?
nu känner jag inte igen mina två små godmodiga barn - gnälligt och skrikigt är bara förnamnet sedan några dagar. Stavas nog utvecklingsperiod tror jag... Måste rycka in.
Daa igen: du ska veta att ett BARN är det bästa som roar ett barn så jag tror att tvillingar har enorm glädje av varandra. Har man ett barn så får man som vuxen ägna mycket tid åt att roa detta barn (iaf om man inte har ett syskon sedan tidigare). Så försök se det positiva i det och inte känna så mkt skuld. Om du kan.
Oj Fru Sy (jag hade iofs för mig att vi låg rätt lika i tid) det är väl rätt tidigt för mama och papa va? Kul!
Kul och spännande med många plus! (Och tar ett lättnadens andetag att jag slipper anspänningen för egen del - aldrig mer tack för det).
Ingis: tack för fina inbjudan men när jag tänkte på att åka med 3 barn ända till Lund så blev jag lite avskräckt Det tar väl ändå 3-3,5 timmar? Det blir en tur till nya Plikta idag istället - en stor lekplats i Slottskogen som de har gjort i ordning och förbättrat. Och så en fika vid Linnéplatsen efteråt. Hela vägen dit med buss och spårvagn - det blir lagom spännande för Moa
Blommis: det är för jävligt rent ut sagt att ni ska behöva vara så oroliga för ekonomin. Man ska ju vara försiktig med att säga att man vet vad någon annan känner ( ) men i det här fallet gör jag det. Det är riktigt blä att behöva oroa sig för varenda 100-lapp. Jag vet också precis vad du menar att kunna gå i affären och njuta av att kunna handla vad man vill utan att behöva fundera. När jag var fattig och levde på marginalen köpte jag alltid kalvkorv som pålägg minns jag för det var billigast. Jag tittade avundsjukt på de som kunde handla skinka, salami, ostar (ost är ju dyrt!) och tänkte "jag önskar jag kunde göra det". Usch ja.
EA: hoppas du och H&D får många kramar idag!!! Jag håller som alltid en extra tumme för dig eftersom det banne mig är din tur nu (det har det varit rätt länge nu).