I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
PB: fy farao!!! Har du provat rapsolja? En liten hutt brukar få igång magen bra. För jag antar att det är hårt som skam?
PB: fy farao!!! Har du provat rapsolja? En liten hutt brukar få igång magen bra. För jag antar att det är hårt som skam?
Håller med dig PB! Jag bidrar så gärna med en massa info som ni alldeles säkert inte har den minsta nytta av HAHA!
Förlåt tråden att jag anklagade er för att gå igång. Jag glömde vilken tråd jag befinner mig i Jag har fått en del näsknäppar genom åren bara, det var en sådan reflex... Sorry!
Sedan är det så typiskt mig att läsa på och testa metoder medan kompisar bara kör på. Jag vet att det är lätt att göra sig lustig över men sån är jag. Men vi har ett kompispar som fastnat i att någon (oftast pappan) ligger med henne i sängen och det kan ta ca 40 min. Jag fattar inte att man orkar.
Vi borstar tänder på Moa, sedan är det säga godnatt till syskon och den andra föräldern. Sedan går vi upp till hennes rum, läser en saga och så är det kvällskissen. Sedan släcker hon lampan och efter puss och kram går vi ut. Och ibland när jag av nyfikenhet har kollat så har hon somnat strax efter (efter ca 5 min?).
Det roliga är att när våra bekantas dotter sov här sist gjorde maken samma läggning med henne som vi gör med Moa och hon blev väl så paff att hon inte sa pip. 5 min senare sov hon. Detta alltså samma tjej som kräver att pappa ska ligga med henne i 40 min tills hon somnar... Vi berättade om vår läggning men det fick inte de föräldrarna att ändra något. Men vem vet - han kanske tycker det är mysigt?!
Vi har bytt från liggdelarna till sittdelar på vår Urban nu och tjejerna sover inte alls lika bra såklart. Gissade det för Ada vill ju ligga på mage och det går sådär i den sittdelen. Nu la jag henne på sida men hon vaknade redan efter en dryg timme och så har jag fått söva om, söva om, söva om. Brukar sova 2-3h på eftermiddagen...
Har förresten fått kommentaren från grannen om att jag ska börja jobba "redan" i februari några gånger nu. Hon verkar inte kunna slägga det. Hon är trevlig men... "Men det är ju ganska tidigt eller?" Jaha där kom de värderingarna flygande... Hon var ju själv hemma 1,5 år medan hennes man bara var henne 1 månad plus inskolning. Vi delar 50/50 och verkar vara de enda i grannskapet som gör det (så maken kommer tyvärr bli lite ensam till våren tror jag).
släppa det... Och det var inte autocorrect utan jag
PB: det gör nästan ont att läsa om dina känslor inför syskon som aldrig blev Men jag har aldrig känt så inför min mamma och pappa trots att de bara tillverkade mig. Men jag kan haja känslan ungefär...