Heloise skrev 2011-10-26 14:35:09 följande:
Hej alla härliga tanter!
Med glasögonen går det väl så där... Vi kämpar på och Skvätten kämpar emot. Hon har börjat slita av alla människor glasögonen, det är jättegullig, hon blir så bekymrad när ex jag har brillorna på mig och så börjar hon slita i dem, med en sån gullig uppsyn, ungefär som " mamma mamma du har ju också sådana där hemska, vänta ska jag hjälpa dig, du verkar inte kunna ta av dig dom själv, men jag har lärt mig hur man gör, vänta så ska bebisen hjälpa till
HAHA! Underbart! Ang dagis tycker jag det är viktigt att träffa personalen och känna av dem. Man vill att de ska tycka om sitt jobb och vara hyfsat engagerade (inte bara där för att förvara barn).
Våra småtjejer har förresten börjat sitta upp lite lätt. Beda är som alltid först med det kroppsliga så hon satt en hel liten stund för sig själv (utan att jag höll i) på golvet (med amningskudde som backup bakom ryggen). Ada sitter lite sämre men hon tjötar desto mer!
Just nu är det tydligen väldigt viktigt att låta som en bil ungefär. Hon blir alldeles röd i ansiktet och saliven sprutar!
Beda har dock haft übergulliga ljud för sig senaste veckan, typ ""ääääääääähhhhhhh" med ljusaste bebisrösten och gladaste ögonen. En kollega på jobbet sa att det ryckte i hennes livmoder när hon hörde
(hon har tre och ska eg inte ha fler).