I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
För övrigt funkar ditt omsomningstips jättebra, Mugglan! På dagarna sover Mini ofta i vagnen på terrassen och han vaknar nästan alltid efter en stund och gråter, men utan att riktigt vakna. Oftast räcker det att jag sträcker ut handen genom fönstret och gungar vagnen någon minut, sedan somnar han om. Ibland kan jag söva om honom ett par gånger. På nätterna har han aldrig (peppar peppar) haft några problem att vare sig somna eller somna om på egen hand men på dagarna behöver han lite hjälp.
Jag kommer ihåg när Moa var 6 mån och jag och Vänner (ur den avsomnade tråden) skulle åka till Stockholm på trådträff och sova i samma lilla lägenhet. jag var orolig innan att Moa och hennes son som var 4 mån äldre skulle väcka varandra men hon hade hört att det inte blir så. Och det stämde! Hennes son hade en orolig natt och vaknade typ varje timme (och hon och jag med såklart ) men Moa sov som en stock!
Kul att omsomningen fungerar! Det kommer bara bli lättare och lättare - snart sover han säkert längre utan hjälp även på dagen.