I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Nä tror jag loggar ut och umgås med maken en stund innan läggdags. Tjing!
Nä tror jag loggar ut och umgås med maken en stund innan läggdags. Tjing!
Ok all time low på nattfronten. Jag och maken delade på natten i två delar. Han var vaken mellan 00-02.30 (sov ingenting) när jag tog över. Jag matade och gick och lade mig kl 03. 03.45 vaknade Beda. 04.10 vaknade Ada. Sedan vaknade Ada varje halvtimme el var 20:e minut. När hon väl sov lite längre vaknade Beda igen. Vid halv sex lyfte jag över Beda till vår säng och hon fick sova på mitt bröst så fick vi lite vila åtminstone hon och jag. Jag är väldigt nära bristningsgränsen nu att göra ngt dumt... Måste prata med Bvc om det idag.
Idag försökte jag tänka konstruktivt och struntade i allt utom att köra diskmaskinen (det måste jag för annars finns inga nappflaskor rena till sen) och gick och lade mig en stund. Det tar ju dock en stund att somna när sömnen blivit såhär störd så länge så jag tror jag fick en power nap på ca 20 min. Den var livgivande. Hur maken klarar sig idag är en gåta
Jag ska ändå till Bvc så jag ska fråga henne lite om mer mättande mat etc.
Barnen åt nästan ingenting till lunch. De brukar klämma 150-200ml per barn - idag åt den ena 75 ml och den andra trugade jag i 100. Beda hon hostar och gnäller - jag undrar om de har ont i halsen? De har båda varsitt risgryn också i underkäken som kanske stör... Ja man kan ha sina teorier men det känns bättre om man kan skylla deras beteende (dvs att de inte äter när det är just vad de borde göra för att klara nätterna) på något.
Jag har iaf inte ens duschat. Kom upp för sent imorse och bestämde mig för att det var viktigare att komma iväg till dagis - vi kom ändå en halvtimme senare än vanligt. Jag får väl stinka ikapp med Truls
Heloise: det var inte alls tycka-synd-om-inlägg, inte i min bok. En mycket bra förklaring dock. Det låter härligt att du är lycklig på ditt arsle i ditt 70-talsradhus Why not?!
dfk: jag tycker nog att det låter som otroligt mycket träning. Jag kan mkt väl förstå att han inte hinner det han borde i familjen.
Själv känner jag på de jeans som för några veckor sedan var alldeles för stora att de börjar sitta åt igen. Och då hann jag ändå träna 3 ggr förra veckan och jag äter nyttigt. Det är helt klart sömnen som förstör. Någonstans läste jag att man förbränner 60% när man sover Så min förbränning är väl nere på sparlåga just nu...
Nu ska jag ta mitt stinkande arsle och bege mig till dagis för hämtning av Moa och så vidare till Bvc.
*vinkar till MSW*
Lanovia: jag tror det är återförande av upptinat embryo (dvs befruktat ägg som delat sig några gånger) idag. FET=Frozen Embryo Transfer. När man gör ivf så kan man föra tillbaka ett färskt ägg som delat sig och resten fryser man in om de har bra kvalitet. Sedan måste de klara upptining. Jag tror EAs ägg är av bra kvalutta för de har delat sig bra (blivit flercelliga).
Jag håller tummar och tår och blygdläppar idag! (F'låt lånat från förra tråden )
Jag känner mig piggare idag. Eg inte för att natten varit bättre (de vaknar fortfarande ofta) men mer för att jag började "kura" (sova-hela-natten-kur) dem i natt och det gav resultat. Iaf på Beda som är vår lugna filbunke. Jag tog bort napparna och tänkte nu jävlar ska här sovas. Sedan buffade jag dem tills de lugna somnade in själva. Beda fick jag upprepa ca 3 ggr, sedan somnade hon om själv resten av natten (yes! victory!). Men Ada vår ettriga tvilling buffade jag säkert drygt 10 uppvak (sista timmen innan maken fick ta över var 20:e minut). Helt klart är det inte hunger som gör det utan bara oro. Så nu är det stenhårt i natt med. Minst 3 nätter ska man ge innan man ser resultat men får vi bara Beda att sova bättre så har vi åtminstone halverat uppvaken.