Syrinx skrev 2011-11-25 11:04:20 följande:
Flamman, grattis till lilltjejen!
Vilka fler namnsdagsbarn har vi i tråden? (Noll koll här ju!) Grattis till er också, hur som helst!
Låter kul och spännande med konsert! Håller tummarna för mycket folk, men det tror jag säkert att det blir, med en sådan uppställning.
Heloise, det lät som att det blev en väldigt mysig kväll...
Hoppas det kan ge resultat på stickan också! Så fräckt av lilla E att hålla er (dig) vakna på nätterna - hälsa från mig och säg att nu får hon sova gott i fortsättningen. *tar på stränga minen och hytter lite med fingret*
Ooooh, julmarknad, vad mysigt! Jag vill också gå på julmarknad! Lite pepparkaksbak måste det nog bli idag, så det hinner blir klart till söndag. Och så får man äntligen hänga upp adventsstjärnan och pynta hemma med hyacinter, hurra!
Igår sprang vi på världens snyggaste kostym till fästmannen! Det var jag som ville in på MQ och klämma lite på alla fina kläder, fast jag inte har pengar till att shoppa överhuvudtaget, och fästmannen hade precis muttrat att han absolut inte orkade kolla på kostym just idag. Men helt plötsligt, när jag var upptagen av alla fina små julklänningar, hade han försvunnit över till "andra sidan". Herravdelningen alltså. De hade ju hur många snygga kostymer och uddakavajer som helst! (Gissa nu vem som har tjatat på att gå till MQ för att leta bröllopskostym ända sedan tidigt i våras, och gissa vem som har envisats med att "Nej, de har inget snyggt där, inget som passar mig. Det är för modernt snitt på alla deras kläder."...........
)
Fästmannen, med sina snygga, breda axlar men väldigt smala kropp i övrigt, provade och allt satt helt perfekt! Inte som på Malmströms, Martys, Dressman, Brothers, Nisses, svindyra specialaffärer osv osv - vi har verkligen letat så mycket, där det bara fladdrar över ryggen om det sitter bra på axlarna. MQs kostymer har ju ett mer modernt och slimmat snitt, men på fästmannen såg det traditionellt ut. Så helt plötsligt, bara pang sådär, hade han köpt kostym till vårt bröllop!
Blyertsgrå kostym och knäsvag Syrinx blev resultatet!