I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Men jag får hela tiden höra att "gud, det ska vara FETA produkter, inge' LÄTT, inget magert" men ALLA magra alternativ kan väl inte vara skit... eller??? Isåfall så vet jag inte vad jag ska göra. Sluta äta mejeriprodukter?
Lågkolhydratskost går ut på att din kropp ska fungera som det är tänkt från början......skippar man pasta, potatis, bulgur o dyl med högt GI (mkt kolhydrater) och skippar margariner, lightprodukter samt nyckelhålsmärktaprodukter så har kroppens egen hormoniella system möjlighet att reglera matbehov mm. Kroppen känner lättare av att den blir mätt och på mindre mängd samt att man slipper blodsockerbergodalbana.
Sen ngt man bör tänka på...vi är alla olika.....o därför kan säkert många av er äta pasta osv. utan inverkan....men att skära ner på sånt är nog nyttigt o bra för oss alla.
Kan varmt rekommendera att gå in på www.kostdoktorn.se killen som skriver är dr.....finns presentation osv....han har skrivit en superbra bok som heter MatrEvolutionen, lättläst o intressant. På hemsidan finns också kortfattad komigång/att tänka på ibörjan med lågkolhydratskosten.
Det är aldrig lätt att införa en förändring......men om man kan se nyttan med det o inser hur bra man mår/kan må så är det bara att prova....1-2 veckor........
Jag förstår verkligen inte hur dietisterna kan rekommendera light-produkter.......de är livsfarliga rent ut sagt.....så mkt onödigt skräp som stoppas i dessa produkter för att få ner fetthalten......
När jag åkte buss till jobbet så råkade jag höra ett samtal mellan chaffören o en passagerare....passageraren hade jobbat/jobbade på ngt mejeri.....de pratade om ditten o dutten.....men precis innan passageraren skulle gå av så sa han till chaffören att inte äta låg-fett-creme fraischen.....för den innehöll en himla massa totalt onödiga grejor..... Därför väljer jag alltid den feta creme fraischen.
Kombinationen fett OCH socker gör ju att man lägger på sig...... så därför bör man skära ner på högkolhydratsprodukterna. Läs innehållsförteckningarna!