• peppigapia

Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??

Varför ska det vara så INNIHELVETES JÄVLA svårt för en del människor att acceptera att det är vårat bröllop och våra val!??????????

En släkting till min blivande man har redan skickat ett skitspydigt sms om varför deras 15årige barn inte får komma, mhmmmm, vad ska en 15åring göra på en fest med alkohol och berusade vuxna, troligtvis dricka själv och vem fan ska då ta ansvar för det!!??
    inte ens våra barn kommer på festen varför ska då undantag göras för denna person!??

Jag tycker det är respektlöst och hänsynslöst att skicka iväg ett argt sms, ens yttra sig ifrågan när det verkligen är varken personen i fråga eller någon annans sak att ifrågasätta, det  är pinsamt och så gör man bara inte.

Det är VÅR DAG, vi BESTÄMMER, vi gifter oss för att vi älskar varandra och vill visa alla nära o kära det, vi gifter oss inte för någon annans skull....faktiskt!!

Om personen hade ringt och sagt något i stil med; åh va tråkigt, h som hade sett fram emot det. då hade det varit en helt annan grej och jag hade int ens blivit arg, sur eller irriterad.

Vet inte om jag är speciell på något sätt, men hade jag blivit inbjuden till ett bröllop där brudparet ville att alla skulle komma iklädda i ballonger så hade jag fanimig inte ifrågasatt det, jag hade kanske inte gillat det, men jag hade hållt min käft, satt på mig ballongerna och firat deras dag med ett leende på läpparna....synd bara att alla männikor inte tycks funka så!!!!!!!!

• Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??
  • peppigapia
    Å och D skrev 2011-02-09 13:46:54 följande:
    Sms är för fega. Du ringer helt enkelt upp och ber om ett möte där du kan klargöra eventuella frågor. Det brukar ta knäcken på fegproppar. Vi ska inte ha några barn på vårt bröllop. Aldrig i livet

Jag tänker som du när det gäller bröllop, brudparet bestämmer, jag är glad att jag får vara med :) Hade jag INTE kunnat delta med ett leende, hade jag stannat hemma.
    Word!

Tyvärr är det ju min killes släkt och han e inte riktigt lika "tuff" som jag e......
    hade det varit jag hade jag ringt upp och sagt, passar det inte kan ju du stanna hemma o hänga med din 15 åring när jag gifter mig...sen hade jag m all säkerhet fått in att jag tycker det är en skandal att ens fråga!!

Ska bli kul om dom någon gång ska ha fest o inte vill ha med mina barn....payback time mohahahaha ;)
  • himeko81

Vad svarade ni tillbaka då?
    Personligen känner jag hur den stora aggressionsmaskinen drar igång när jag läser sånt här. Folk är ju knäppa ihuvudet. Skulle inte 15 åringen överleva en dag själv eller?

• Olga

Jag tror att jag har ett litet större familjedrama!!! Våra föräldrar pratar inte ens med varandra på 3 år och tänker inte börja med det på vårt bröllop, så vi har i plan me att ha det på stranden o ha närmsta vänner o då tänkte vi ha föräldrarna, hans sida blev bjuden o de tackade nej...så mina kommer vilket min m2b tycker inte om det eftersom mina hans inte kommer...Men vrf ska mina behöva straffas när hans inte vill vara där?? Så då e frågan ska man ha ett bröllop med släkt o sånt eller hålla me strand bröllop... min hjärna vet varken in eller ut!!!!!

• 4Juni2011
    Olga skrev 2011-02-09 15:13:28 följande:
    Jag tror att jag har ett litet större familjedrama!!! Våra föräldrar pratar inte ens med varandra på 3 år och tänker inte börja med det på vårt bröllop, så vi har i plan me att ha det på stranden o ha närmsta vänner o då tänkte vi ha föräldrarna, hans sida blev bjuden o de tackade nej...så mina kommer vilket min m2b tycker inte om det eftersom mina hans inte kommer...Men vrf ska mina behöva straffas när hans inte vill vara där?? Så då e frågan ska man ha ett bröllop med släkt o sånt eller hålla me strand bröllop... min hjärna vet varken in eller ut!!!!!
    Oj det lät som ett jobbigt val... Mest rättvisasts är ju att bara vara ni, men samtidigt så är det ju hans föräldrars val att inte va med för det går inte att prata med dem?
    Huvudsaken är dock att du och din m2b är överens
  • förlovadflicka
    Olga skrev 2011-02-09 15:13:28 följande:
    Vadå, kommer inte hans föräldrar för att de inte gillar dina??
  • 2011bröllop

Ja det er ett väldigt gnällande över detta här med barn,  jag fattar inte att folk inte bara kan aceptera att det är så det är !! dom får ju välja på sitt bröllop hur dom vill ha det o vi väljer hur vi vill ha vårat !! tycker dom det er fel så får dom faktiskt stanna hemma med sina barn DEt er vår dag o ingen annans  !!!!!!!
    Stå på er !!!!!!!! o lycka till med allt  alla !!!!!!!!! 

• peppigapia
    himeko81 skrev 2011-02-09 14:56:58 följande:

Vad svarade ni tillbaka då?
    Personligen känner jag hur den stora aggressionsmaskinen drar igång när jag läser sånt här. Folk är ju knäppa ihuvudet. Skulle inte 15 åringen överleva en dag själv eller?

min kille sa väll mest att han tykte det var dåligt att smsa och att han hade tagit illa vid sig av sättet hon frågade på...mhmm...alldeles för diplomatiskt svar för min del....
    han blev nog mest ledsen o jag mer arg, det skulle vara kul om hon hade frågat mig, men det tror jag inte hon vågar....
  • Snigel Bee

Dom nöjde sig iallafall med att skicka ett sms till er! Hos oss fick killen ett samtal där han blev plågad i över 40 min. Detta skulle föreställa en av hans bästa vänner. I över 40 min försökte han ge min kille ångest och skuldkänslor för att hans barn inte fick komma (4 &9). Han var arg och irriterad och förstod inte alls vrf de inte fick. Till slut hotade han med att kyrkan är öppen för alla så han kan minnsann ta med dem dit iallfall. Så där kan han köra över oss minsann om man vill! På bröllopet så gick han tidigt för att han hade lovat jobbarkompisarna att vara med på en fest på jobbet!

• peppigapia
    Snigel Bee skrev 2011-02-09 15:59:08 följande:
    Dom nöjde sig iallafall med att skicka ett sms till er! Hos oss fick killen ett samtal där han blev plågad i över 40 min. Detta skulle föreställa en av hans bästa vänner. I över 40 min försökte han ge min kille ångest och skuldkänslor för att hans barn inte fick komma (4 &9). Han var arg och irriterad och förstod inte alls vrf de inte fick. Till slut hotade han med att kyrkan är öppen för alla så han kan minnsann ta med dem dit iallfall. Så där kan han köra över oss minsann om man vill! På bröllopet så gick han tidigt för att han hade lovat jobbarkompisarna att vara med på en fest på jobbet!
    gissar att han inte tillhör vänskaran längre....
    en polare gör ju liksom inte så där....uschhh!
  • Olga

ja.... de hade en annan ursäkt på vrf de inte kommer... hans pappa ska få några sprutor som han blir väldigt dåligt av dem, men de e 2veckor innan själva bröllopet så jag tror att det e bullshit men....what ever.....jag vill ju ändå ha min föräldrar med mig....jag e ju enda barnet....kan inte ta bort det från dem...

Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??