• peppigapia

Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??

Varför ska det vara så INNIHELVETES JÄVLA svårt för en del människor att acceptera att det är vårat bröllop och våra val!??????????

En släkting till min blivande man har redan skickat ett skitspydigt sms om varför deras 15årige barn inte får komma, mhmmmm, vad ska en 15åring göra på en fest med alkohol och berusade vuxna, troligtvis dricka själv och vem fan ska då ta ansvar för det!!??
    inte ens våra barn kommer på festen varför ska då undantag göras för denna person!??

Jag tycker det är respektlöst och hänsynslöst att skicka iväg ett argt sms, ens yttra sig ifrågan när det verkligen är varken personen i fråga eller någon annans sak att ifrågasätta, det  är pinsamt och så gör man bara inte.

Det är VÅR DAG, vi BESTÄMMER, vi gifter oss för att vi älskar varandra och vill visa alla nära o kära det, vi gifter oss inte för någon annans skull....faktiskt!!

Om personen hade ringt och sagt något i stil med; åh va tråkigt, h som hade sett fram emot det. då hade det varit en helt annan grej och jag hade int ens blivit arg, sur eller irriterad.

Vet inte om jag är speciell på något sätt, men hade jag blivit inbjuden till ett bröllop där brudparet ville att alla skulle komma iklädda i ballonger så hade jag fanimig inte ifrågasatt det, jag hade kanske inte gillat det, men jag hade hållt min käft, satt på mig ballongerna och firat deras dag med ett leende på läpparna....synd bara att alla männikor inte tycks funka så!!!!!!!!

• Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??
  • 4Juni2011

Det får man nog ta ställning till när frågan kommer och sen beror det på hur nära personen står en...
    Eftersom festen är barnfri så kan ju personen ändåså inte va med festen utan enbart kyrkan och där kan man inte förbjuda någon..
    Sen måste man tänka på vad barnet egentligen tycker, de flesta barn jag känner älskar att springa runt och leka och det är det barn ska göra inte tvingas sitta still i någon tråkig kyrka eller på en flera timmars middag..

• Emblas Mamma
    MrsT2011 skrev 2011-02-16 20:20:40 följande:
    Ja du, vad kan jag säga... som du ser så har jag redan svarat på din fråga, det är flera dagar sen nu...
    och fortfarande kan man vara ensamstående.
    men jaja, det gällde dock på festen det vi skrev innan.
    jag har full förståelse för att man vill ha en barnfri fest,

men inte kyrkan dock :)
  • Emblas Mamma
    4Juni2011 skrev 2011-02-16 20:21:14 följande:

Det får man nog ta ställning till när frågan kommer och sen beror det på hur nära personen står en...
    Eftersom festen är barnfri så kan ju personen ändåså inte va med festen utan enbart kyrkan och där kan man inte förbjuda någon..
    Sen måste man tänka på vad barnet egentligen tycker, de flesta barn jag känner älskar att springa runt och leka och det är det barn ska göra inte tvingas sitta still i någon tråkig kyrka eller på en flera timmars middag..

nej det är rätt, man ska inte behöva ha barn på festen om man inte vill,
    jag vil ldet inte..
    me nkyrkan är ju bara för 20 minuter eller så.. men ja, önska vad ni vill! Jag ville bara säga det till dom som inte förstod att ma ninte kan bestämma över kyrkan, men självklart kan ni önska och hoppas att allt löser sig på bästa sätt :)
  • Snigel Bee
    lunah skrev 2011-02-16 20:08:21 följande:
    Vad sägs om att återgå till ämnet?

Självklart känns det som att folk borde respektera när brudparet har uttryckt en önskan om barnfritt eller liknande - och det var definitivt fel av personen i fråga att höra av sig med ett otrevligt sms. Det kanske hade varit en bra idé att förklara för personen, precis som du gjort här, varför ni inte vill ha 15-åringen på festen..?

Det ska vara en glädjefylld dag som planeras under trevliga omständigheter. Då vill man helst inte riskera att onödigt gnabb dras upp i efterhand kring småsaker.
    Bröllop 28/5 2011
    Trodde också att det kanske är bra och försöka förklara vrf man önskar ha bröllopet barnfritt men tror faktiskt att det är bättre och inte göra det. Tror det bästa är att inte ens ge sig in i en sådan diskussion! Det slutade ju tex inte bra för våran del hur mkt vi än försökte förklara och få honom att förstå! Framför allt så tyckte jag att det var jobbigt om han skulle ta me sig sina barn i och med att de andra inte fått. Alltså hur skulle de andra tänka. Typ varför fick han/hon ta me sig men inte jag!
  • Emblas Mamma
    Snigel Bee skrev 2011-02-16 20:23:34 följande:
    Trodde också att det kanske är bra och försöka förklara vrf man önskar ha bröllopet barnfritt men tror faktiskt att det är bättre och inte göra det. Tror det bästa är att inte ens ge sig in i en sådan diskussion! Det slutade ju tex inte bra för våran del hur mkt vi än försökte förklara och få honom att förstå! Framför allt så tyckte jag att det var jobbigt om han skulle ta me sig sina barn i och med att de andra inte fått. Alltså hur skulle de andra tänka. Typ varför fick han/hon ta me sig men inte jag!
    hur gjorde han sen då? Tog han med sg barnet eller dök han inte upp?
  • Aylas

Oj, man märker att barn och bröllop är en het potatis... Lite spännande eftersom TS pratar om en 15-årig kille som trots allt (trologtvis) inte behöver barnvakt...

För att försöka återgå till TS; Jag tycker absolut att din m2b´s släktning bordem respektera er önskan om ett barnfritt bröllop och inte svara på det sättet de gjort. Däremot kan jag förstå om det är en nära släkting, en 15-åring är i vissa fall barn och i andra fall vuxna och det barnfria bröllopet blir inte lika självklar.

Vi önskar en barnfritt bröllopsfest men kommer att bjuda kusiner som är över 13, av den enkla anledningen av att det är viktigt för oss att de är med. Vi kommer att skriva i inbjudan att vi önskar ha en barnfri fest och om någon inte får barnvakt så hoppas att de ringer och så får vi försöka lösa det på bästa sätt.

• Emblas Mamma
    Aylas skrev 2011-02-16 20:47:37 följande:
    Jag har inte orkat läsa - men vad är frågan?
    Frågan är:

Om dina närsta vänner eller syskon skulle finna det omöjligt att hitta barnvakt till kyrkan skulle du då:

1. Låta dom komma ändå och ha barnen med sig för att det är viktigt

eller

2. Säga till dom att ni ändå helst ville att dom stannat hemma hellre än att ta med sina barn för önskan om barnfrihet är för stor.

Observera att detta inte gäller festen utan bara kyrkan
  • MrsT2011
    Aylas skrev 2011-02-16 20:43:16 följande:
    Oj, man märker att barn och bröllop är en het potatis... Lite spännande eftersom TS pratar om en 15-årig kille som trots allt (trologtvis) inte behöver barnvakt...

För att försöka återgå till TS; Jag tycker absolut att din m2b´s släktning bordem respektera er önskan om ett barnfritt bröllop och inte svara på det sättet de gjort. Däremot kan jag förstå om det är en nära släkting, en 15-åring är i vissa fall barn och i andra fall vuxna och det barnfria bröllopet blir inte lika självklar.

Vi önskar en barnfritt bröllopsfest men kommer att bjuda kusiner som är över 13, av den enkla anledningen av att det är viktigt för oss att de är med. Vi kommer att skriva i inbjudan att vi önskar ha en barnfri fest och om någon inte får barnvakt så hoppas att de ringer och så får vi försöka lösa det på bästa sätt.
    Det är just därför jag inte förstår varför TS och hennes blivande fick så mkt skit av denna släkting, deras 15-årige son behöver ju ingen barnvakt? Det måste vara detta med att folk prompt ska göra allting familjevis och aldrig dela på sig.
  • Emblas Mamma
    MrsT2011 skrev 2011-02-16 20:51:09 följande:
    Det är just därför jag inte förstår varför TS och hennes blivande fick så mkt skit av denna släkting, deras 15-årige son behöver ju ingen barnvakt? Det måste vara detta med att folk prompt ska göra allting familjevis och aldrig dela på sig.
    jag tänkte just på det, var det svenskar eller var dom från ett annat land?
    Blir man inte vuxen tidigare i vissa länder och därför kanske pappan var arg för att han tyckte barnet var vuxet?

- snälla inga påhopp, jag försvarar INTE mannens beteende utan tyckte mest det var intressant -

phu. jag kommer få förtydliga alla mina inlägg så länge jag lever nu..
  • Snigel Bee
    MrsT2011 skrev 2011-02-16 20:51:09 följande:
    I vårt fall var de inte ens en sådan anledning (göra allting familjevis)! Behöver inte vara det, tror ibland att folk bara ska få göra som d vill. Den här killen hade nog aldrig fått ett nej från min kille. Han har nog alltid varit för snäll och aldrig sagt emot så när han denna gång gjorde de så blev nog kompisen ställd!
Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??