• minnilee

Vi fick en inbjudan där det stod...

att de önska sig bidrag till deras bröllops resa.. Kan man göra så?
    Kommer ni skriva vad ni önskar er i injudan??

Åååh det känns så konstigt men vi vill hellre ha bidrag till resan istället för presenter..

• Svar på tråden Vi fick en inbjudan där det stod...
  • Mariamilena80

Vi skrev en lång dikt på baksidan av vårat inbjudningskort:

Önskelista?  Vår högsta önskan är att få bli make och maka, och att släkt och vänner ska få vara med och bevaka.
    Vi tänkte ge ett litet tips, på hur ni problem med en eventuell gåva löser vips. Vi har grubblat och funderat, och vårt hushåll grundligt studerat. Vi har redan brösdrost, silverfat och vasar, och allt annat man kan tänkas behöva i klasar.
    Man kan snabbt konstatera att vi inte behöver mera. Vår önskan är att på bröllopsemester resa, men efter bröllopsfinansiering är våra bakkonton ganska glesa. Vi skulle därför hellre mottaga ett litet bidrag till denna saga. Vill du hjälpa oss att vårat bröllop extra förgylla? Skänk oss då en slant så att vi vår önskan kan uppfylla!

Kan kanske kännas lite konstigt att tigga lite pengar, men själv skulle jag hellre ge nått de önskar sig än något de inte behöver. Då slipper man tänka ut vad man ska köpa, utan kanske hur man ska slå slanten finast eller finurligast:);)

• Marie80

Så fina dikter! Har ni skrivit dom själva, eller kan man kopiare;)

Klart man kan önska sig bidrag till bröllopsresan!

• moom

Då vi inte har någon bröllopssida att hänvisa till så skrev vi direkt på inbjudan så här;

Den största gåvan ni kan ge oss,
    är att ni är med och firar vår stora dag.
    Efter 11 år tillsammans har vi inte
    behov av fler saker.
    Vill ni ändå ge oss en present,
    ser vi gärna ett bidrag till vår bröllopsresa!

Vi känner att vi vill vara ärliga om att vi inte önskar oss saker men gärna ett bidrag till bröllopsresan.
    Det är inget fult med att önska bidrag till sin bröloppsresa.
    Men det är min åsikt.
  • Mariamilena80
    Marie80 skrev 2011-03-18 07:46:19 följande:
    Så fina dikter! Har ni skrivit dom själva, eller kan man kopiare;)

Klart man kan önska sig bidrag till bröllopsresan!
    Jag har själv stulit min;) Så det är bara att kopiera:)
  • 120530

Vi vill också önska oss pengar till bröllopsresan, men är det fel att göra så om man redan har bokat den? Vi ska gifta oss en lördag och åker på måndagen, så det var ju ett måste att boka den i förväg.

Vi har ju såklart råd med resan även om vi inte får några bidrag, kommer våra gäster då tycka att pengarna inte alls går till resan?

• MuBu
    Emblas Mamma skrev 2011-03-18 07:28:25 följande:
    Vi skrev det med i inbjudan samma sak.
    Tycker inte hellerdet är fult!
    Bättre att vara rakt och ärlig, annars skulle alla önskelistor vara fula bara att folk försöker smyga med dom, men ändå är det samma sak och lika fult i så fall ;)

Så här ser våra inbjudningar ut i mitten, till vänster är det ett rim på att vi önskar få åka på bröllopsresa och bla bla. till höger är den riktiga inbjudan.

tycker själv det är ättefint :)
    Vilken fin inbjudning, har du gjort den själv?
  • Emblas Mamma
    MuBu skrev 2011-03-18 16:39:56 följande:
    Vilken fin inbjudning, har du gjort den själv?
    nej, jag beställde den på optimalprint :)
    Jättebiligt!

Vi beställde den med vita ringar på framsidan och där finns ingen murgröna som du ser på denna,
    det har jag lagt till med bilder från datorn.
    Men det är superlätt att hitta denna bilden, jag sökte bara på murgröna på google och sen sparade jag den på datorn, vände på den några gånger och fick den på så sätt i alla vinklar - sen kunde jag sätta in bilderna på kortet så det blev lite färg :)
  • Chicita

Vår inbjudan var en kombination av inbjudan och informationsbrev eftersom gästerna behövde veta en del redan innan dom letade sig fram till bröllopshemsidan.
    Vi skrev lite information om att vi inte önskade någon present där, på bröllopshemsidan finns ett rim om att vi typ har allt, och att vi är glada om dom kommer i klädkod som passar temat. Men att om dom VILL ge något så är ett bidrag till resan en väldigt bra present. 

• MuBu
    Emblas Mamma skrev 2011-03-18 16:42:57 följande:
    Jättebiligt!

Vi beställde den med vita ringar på framsidan och där finns ingen murgröna som du ser på denna,
    Men det är superlätt att hitta denna bilden, jag sökte bara på murgröna på google och sen sparade jag den på datorn, vände på den några gånger och fick den på så sätt i alla vinklar - sen kunde jag sätta in bilderna på kortet så det blev lite färg :)
    Ah, för jag såg att mallen var från optimalprint men jag fick det inte att stämma med murgrönan Glad
    får jag fråga vilken storlek du använt på teckensnittet?
  • TheD
    Emblas Mamma skrev 2011-03-18 16:42:57 följande:
    Jättebiligt!

Vi har exakt de inbjudningskorten ;) Men svart snirklig skrift!
Svar på tråden Vi fick en inbjudan där det stod...