Vi fick en inbjudan där det stod...
att de önska sig bidrag till deras bröllops resa.. Kan man göra så?
Kommer ni skriva vad ni önskar er i injudan??
Åååh det känns så konstigt men vi vill hellre ha bidrag till resan istället för presenter..
att de önska sig bidrag till deras bröllops resa.. Kan man göra så?
Kommer ni skriva vad ni önskar er i injudan??
Åååh det känns så konstigt men vi vill hellre ha bidrag till resan istället för presenter..
Vi önskar oxå ett litet bidrag till framtida bröllopsresan, MEN........... de skriver vi inte i inbjudan utan man kan registrera sig här på bröllopstorget ang, önskelista eller hos värdparet om man har såna!
"Vi undanber oss presenter men bidrag till bröllopsresan mottages tacksamt" skrev vi. Ingen tyckte det var konstigt. Inget tvång, ingen specificerad summa. och skönt för oss att släpa presenter, dessutom har vi FULLT av saker i huset redan.
Har varit på en del bröllop nu och det är inte ett alls ovanligt önskemål av brudparen.
Som gäst uppskattar jag att få en önskelista i informationsbladet. Det underlättar både för gästen och för brudparet som slipper byta presenter det första de gör som gifta.
Att önska sig pengar tycker jag inte är något konstigt och har man inte så mkt pengar att ge så får man ge vad man kan. Tycker det tillhör att man lämnar en present/pengar när man blir bjuden på bröllop/ fest/ dop eller liknande.
Vi kommer önska oss pengar och skriva det i infobladet som ett tips till gästerna sen är det upp till dem. Men självklart blir man ju glad bara de kommer och delar vår speciella dag.
Sen ka nman ju säga det på olika sätt också för att det inte ska misstolkas..
Nu förklarar jag det bara ur min synpunkt och säkerligen många andras för att ge förståelse!
Då behöver man ju inte alltid tänka det värsta när man får inbjudan och istället se det från ett annat perspektiv utan att tolka det som man vill och som man tror,
nu får ni en insikt i hur vi tänker med!
En gåva är verkligen inte nödvändigt att ge till oss, men vi blir tacksamma över pengar hellre än presenter ifall det nu skulle vara så att någon vill ge en gåva!
Och av den anledning att vi är mitt uppe i en flytt och kommer bo trångt framöver.
Vart ska vi ha sakerna? ute i hönshuset förmodligen. Inte så roligt att slänga grejerna där för att man inte får plats i det lilla huset. Därför tycker jag det är superbra med ett tips om att gåvor ej behövs men om det nu skulle vara någon som ville ge så är det bättre med pengar till bröllopsresan!
:)