Vi fick en inbjudan där det stod...
att de önska sig bidrag till deras bröllops resa.. Kan man göra så?
Kommer ni skriva vad ni önskar er i injudan??
Åååh det känns så konstigt men vi vill hellre ha bidrag till resan istället för presenter..
att de önska sig bidrag till deras bröllops resa.. Kan man göra så?
Kommer ni skriva vad ni önskar er i injudan??
Åååh det känns så konstigt men vi vill hellre ha bidrag till resan istället för presenter..
Jag tycker också att det är lite smaklöst att skriva ut vad man önskar i inbjudningskort och informationsblad.
Vi hade inte ens tänkt att ha en önskelista, men mina föräldrar har insisterat. Tillslut tog jag en lång fundering och kom ihåg de bröllop jag varit på. I några fall där jag inte känt brudparet så väl har det faktiskt varit väldigt bra att kunna ringa och få veta i vilken butik det finns en lista eller att få några tips från deras föräldrar/tärna/toastmasters.
Så vi har kompromissat. Det står inget i inbjudan och infoblad om vad vi önskar oss. Men om de ringer oss eller våra föräldrar så har de en lista på ett par saker i olika prisklasser och en hänvisning till en butik för de som hellre vill det. För oss spelar det inte så stor roll vad vi får. Det är ju inte för presenterna vi gifter oss!
Ingen har någonsin påstått att man måste ge en present...
Men ingen har väl någonsin kommit tomhänt till ett bröllop, eller har du, eller skulle du?
Såvida paret inte har haft en lysning före!!!
En lysning är om något en "tiggarfest"... typ = "Kom över och ge oss en present för vi ska gifta oss!"
Vilket var mer eller mindre en regel "förr" i tiden...
Självklart kan man önska ett "bidrag" till det man önskar sig... Vad är problemet med det??????