• Junibrud

Brudbukett?

Hej!

Ska gifta mig i juni och har inte varit hos någon florist än. När ska man göra det? Hur långt tid innan bokade ni floristen? Är lite rädd att det är försent nu? Räcker det med två månader?

Tack 

eros2011psyche.wordpress.com/ 

• Svar på tråden Brudbukett?
  • MuBu
    Sammet skrev 2011-03-30 20:34:21 följande:
    vad tycker ni om den här?
    och vet ni vad de vita småblommarna är för nåt?

De små ser ut som vaxblommor
  • Amejuli

hej på er.
    Ja, det där med florist är inte lätt.
    Jag träffade min på en bröllopsmässan. Hon är egen (ett relativt litet företag alltså) och håller till lite utanför stockholm (västerhaninge). Hon vår billig och ung, men jag fick så himla bra kontakt med henne så det känns jättebra. Hon har fått hållpnukter men får också ganska fria händer. Spännande. I de här stilarna har jag önskat mig (Det är hon som gjort buketterna.)

Jag hade konsultation med henne förra veckan och gifter mig i slutet av juli.

Mitt kommer kosta 1500kr för bukett och 2000kr för 36 små bordsdekorationer och en corsage (Men då fick jag 10 % eftersom jag hade träffat henne på mässan)

Jag rekommenderar verkligen henne. Hon är verkligen engagerad, noggran och lätt att prata med. Sen tycker jag att det var ett väldigt bra pris också.

Hon heter Emelie Wase.
    Hennes hemsida:  www.emiflora.se

Hoppas du hittar vad du gillar. Lycka till!

• Junibrud

Var på interflora fresh här i Uppsala och frågade om de gjorde brudbuketter. De sa att en bukett som min skulle kosta ca 1500, vilket är mkt billigare än vad jag fick för pris i Stockholm. Men när de visade en brudbukett som de hade gjort till en brud som skulle gifta sig dagen efter så blev jag faktiskt besviken. Blommorna såg gamla ut och utförandet såg inte så fint ut. 

• Smile
    MuBu skrev 2011-04-01 21:03:11 följande:
    Ja tror inte detta är vaxblomma... vaxblomman är mindre å inte så spetsig i bladen... Kan tyvärr inte komma på vad denna heter dock :(
  • passionsblomman
    MuBu skrev 2011-04-01 21:03:11 följande:
    Nej, inte vaxblommor. Det är nog enstaka klockor från doftranka. Åtminstone skulle det ge samma effekt att använda doftrankan så.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • salsa775

Eller...så KAN man faktiskt beställa konstgjorda blommor över nätet!
    Slippa allt krångel med färska blommor.
    thebridesbouquet.com har de en massa fint!!
    Och inte speciellt dyrt heller.

• passionsblomman

Mäh! Ursäkta om jag verkar helt snurrig! Nyss syntes inte bilden på doftrankan ovan utan en bild med någon text om att uppgradera och så vidare. Men nu ser jag bilden igen...Förvånad
    Ser ni andra den i inlägg #26???

• zvartaliljan
    passionsblomman skrev 2011-04-06 10:55:56 följande:
    Mäh! Ursäkta om jag verkar helt snurrig! Nyss syntes inte bilden på doftrankan ovan utan en bild med någon text om att uppgradera och så vidare. Men nu ser jag bilden igen...Förvånad
    Ser ni andra den i inlägg #26???
    jag ser ingen bild...en lustig blå ruta med engelsk text
Svar på tråden Brudbukett?