• Junibrud

Brudbukett?

Hej!

Ska gifta mig i juni och har inte varit hos någon florist än. När ska man göra det? Hur långt tid innan bokade ni floristen? Är lite rädd att det är försent nu? Räcker det med två månader?

Tack 

eros2011psyche.wordpress.com/ 

• Svar på tråden Brudbukett?
  • saxomanix

@Amejuli: tack så mycket för svaret!!!!

Jag tycker mycket om att hon levererar blommorna..det är ju underbart om man inte har bil och får slippa att åka in i stan för att hämta buketten...

jag var lite osäkert att välja ut en florist utan att kunna titta på "riktiga" buketter men om du säger att hennes arbet såg bra ut så tror jag gärna på dig.

• Amejuli
    saxomanix skrev 2011-04-06 17:04:50 följande:

@Amejuli: tack så mycket för svaret!!!!

Jag tycker mycket om att hon levererar blommorna..det är ju underbart om man inte har bil och får slippa att åka in i stan för att hämta buketten...

jag var lite osäkert att välja ut en florist utan att kunna titta på "riktiga" buketter men om du säger att hennes arbet såg bra ut så tror jag gärna på dig.

Det var så lite så.

Ja, jag är ju inget proffs direkt men de jag fick hålla i på bröllopsmässan kunde jag inte hitta minsta fel på och jag tyckte de kändes väldigt välgjorda. Hon beställer alltid alla blommor specifikt till varje bukett också och har liksom inga stående då hon bara arbetar med specifika arrangemang och bröllop. (Så kanske alla gör men jag tycker iaf att det känns bra.) Så har åtminstone jag uppfattat det. Priset tycker jag var ett stort plus också!
    Hoppas du blir nöjd och lycka till!
  • Junibrud

Buketten bokad! Det blev i centrala Stockholm. Det blev pioner, rosor och liljekonvalj Glad

Bilder:

• Darling Daisy
    Junibrud skrev 2011-04-19 06:55:06 följande:
    Buketten bokad! Det blev i centrala Stockholm. Det blev pioner, rosor och liljekonvalj Glad

Bilder:

Ohh, vacker!!!
  • Junibrud
    Darling Daisy skrev 2011-04-19 07:47:15 följande:
    Ohh, vacker!!!
    Tack =)!
    Visst är alla tre blommor fantastiska tillsammans!  
  • Sammet

Junibrud, vart i Stklm har du beställt denna? och vad kostade det? 
    jag vill gärna ha en likadan =) 

• Junibrud
    Sammet skrev 2011-04-19 20:54:53 följande:
    Junibrud, vart i Stklm har du beställt denna? och vad kostade det? 
    jag vill gärna ha en likadan =) 
    Hej Sammet!

Vad roligt att du också tycker om buketten =). Jag har beställt den i Floristkompaniet, Norrlandsgatan 16. Jag vet inte vad det exakt kommer att kosta. Det beror på blommorna, men någonting mellan 2000-3000 kr.

• Junibrud
    Pinkgrape skrev 2011-04-19 20:39:17 följande:
    Helt otroligt super mega jättevackert! Mycket bra val! :D

Jag är sååååå avundsjuk :P
    Tack Tack Skrattande
  • Syrinx
    Junibrud skrev 2011-04-19 06:55:06 följande:

Bilder:

Ååååhh så vacker! Alldeles ljuvlig!!!
  • Diamanten90

Jag var till floristen i hegen och gifter mig 28 maj. Hon sa att hon skulle beställa lite blommor tills 7 maj så får vi komma dit och titta igen då och bestämma oss.

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • elfteielftetjugohundrafyra

Junibrud: Vilken fantastisk bukett. Jag ska troligtvis också ha pioner men har inte kommit längre än så. Fastnade istället för det JÄTTESNYGGA ARMBANDET på de två översta bilderna. Ett sånt skulle jag verkligen vilja ha på mitt bröllop. Är det någon som vet varifrån det kommer eller vart jag kan hitta ett liknande?! Håller tummarna eftersom bröllopet närmar sig med stormsteg!

/Lina

• Junibrud
    elfteielftetjugohundrafyra skrev 2011-04-20 20:38:01 följande:
    Junibrud: Vilken fantastisk bukett. Jag ska troligtvis också ha pioner men har inte kommit längre än så. Fastnade istället för det JÄTTESNYGGA ARMBANDET på de två översta bilderna. Ett sånt skulle jag verkligen vilja ha på mitt bröllop. Är det någon som vet varifrån det kommer eller vart jag kan hitta ett liknande?! Håller tummarna eftersom bröllopet närmar sig med stormsteg!

/Lina
    Visst är armbandet fantastik =). Har funderat själv om jag ska ha en likadan. Du kan hitta en ganska lik på www.balunz.se eller massa fantastiska armband på den här sidan www.glitzysecrets.com/
  • Junibrud
    Diamanten90 skrev 2011-04-20 20:23:20 följande:
    Jag var till floristen i hegen och gifter mig 28 maj. Hon sa att hon skulle beställa lite blommor tills 7 maj så får vi komma dit och titta igen då och bestämma oss.
    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
    Vilken bra ide =) ska fråga min florist detsamma 
Svar på tråden Brudbukett?