• Junibrud

Brudbukett?

Hej!

Ska gifta mig i juni och har inte varit hos någon florist än. När ska man göra det? Hur långt tid innan bokade ni floristen? Är lite rädd att det är försent nu? Räcker det med två månader?

Tack 

eros2011psyche.wordpress.com/ 

• Svar på tråden Brudbukett?
  • Aniara4

Hehe... om det där är en blomma så är det en VÄLDIGT konstig blomma!

• passionsblomman

Vad konstigt! Jag ser en blomma där nu, efter F5....*fattar noll*
    Får ni se den via länken i inlägg #28 då?
    Så här har det aldrig blivit förut...Obestämd

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Stephanotis floribunda1scott.zona.jpg

Ser ni den här då?

Har någon annan råkat ut för samma när ni kopierat in bilder i forumet?
  • prinsessanogrodan

Vi gifter oss 4/6 och vi var hos floristen i lördags. Boka tid så snart som möjligt TS. Du hinner till juni.

• Junibrud
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-06 11:19:05 följande:
    Vi gifter oss 4/6 och vi var hos floristen i lördags. Boka tid så snart som möjligt TS. Du hinner till juni.
    Tack! Ska in under helgen! Hoppas det går bra Glad
    passionsblomman skrev 2011-04-06 11:10:14 följande:
    Stephanotis floribunda1scott.zona.jpg

Ser ni den här då?

Har någon annan råkat ut för samma när ni kopierat in bilder i forumet?
    Nu ser vi din bild! Det har inte hänt mig förut, men länken fungerar också
  • prinsessanogrodan

Vi har fått ett jättebra pris. 3500 kr för min bukett (med blåklint,rosor och fresia), tärnans bukett med rosor, mannens blomma, bordsdekorationer på glasfat och blommor till mitt hår. Det är en dam ( vi bor i en mellanstor stad) som är känd för sina brudbuketter som kommer göra våra blommor. Hon har sin firma en liten bit utanför själva stan så hennes lokakostnader är ju billigare än för blomsteraffärerna nere på stan. Priset beror ju på så många olika faktorer som flera redan skrivit om här i tråden och det är viktigt att få en bra känsla för sin florist.
    För oss var det viktigt att få känslan av att han eller hon förstår hur man vill ha det och att hon eller han verkligen älskar sitt jobb och är på rätt plats i livet. Vi gick från mötet med vår florist med stora leenden

• saxomanix

@Amejuli: berätta gärne om du är njöd med emiflora...tänkte också beställa mitt bukett hos henne men är lite osäkert ...

• Junibrud
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-06 11:26:43 följande:
    Vi har fått ett jättebra pris. 3500 kr för min bukett (med blåklint,rosor och fresia), tärnans bukett med rosor, mannens blomma, bordsdekorationer på glasfat och blommor till mitt hår. Det är en dam ( vi bor i en mellanstor stad) som är känd för sina brudbuketter som kommer göra våra blommor. Hon har sin firma en liten bit utanför själva stan så hennes lokakostnader är ju billigare än för blomsteraffärerna nere på stan. Priset beror ju på så många olika faktorer som flera redan skrivit om här i tråden och det är viktigt att få en bra känsla för sin florist.
    För oss var det viktigt att få känslan av att han eller hon förstår hur man vill ha det och att hon eller han verkligen älskar sitt jobb och är på rätt plats i livet. Vi gick från mötet med vår florist med stora leenden
    Låter fantastiskt Glad. Hoppas jag hittar en lika bra på lördag
  • Aniara4
    passionsblomman skrev 2011-04-06 11:08:17 följande:
    Vad konstigt! Jag ser en blomma där nu, efter F5....*fattar noll*
    Får ni se den via länken i inlägg #28 då?
    Så här har det aldrig blivit förut...Obestämd
    När jag trycker F5 dyker det upp en bild på en blomma uppe i fönstrets vänstra hörn,  över "Bröllopstorget" men under "Forum" och de andra länkarna! Hur skumt som helst. Den andra bilden ser jag inte alls...

Kanske ska testa med nån annan browser, använder Firefox till vardags och har Adblock på, det kanske ställer till det?
Svar på tråden Brudbukett?