saxomanix skrev 2011-04-06 11:34:14 följande:
@Amejuli: berätta gärne om du är njöd med emiflora...tänkte också beställa mitt bukett hos henne men är lite osäkert ...
Hej på dig. Jag gifter mig inte förrän i slutet av juli så jag kan inte uttala mig så mycket om resultatet än.
Men kontakten är jag otroligt nöjd med! Jag träffade henne på bröllopsmässan och föll för att jag hade så lätta att prata med henne! Då fick jag ju också se flera riktiga buketter som hon hade gjort och de var verkligen jättefina!
Jag vet ungefär vad jag vill ha men inte riktigt så jag har konsulterat med Emelie rätt mycket. Skrev lite listor på vad jag gillar och inte gillar, vilka färgnyanser jag vill ha och vad jag har för stil i övrigt. Sen fick hon fria händer. Jag trodde aldrig jag skulle våga göra så men jag kunde inte få upp en bild av exakt hur jag ville att den skulle se ut men visste vilken känsla jag ville ha. Tror inte jag hade vågat göra så om jag inte hade fått så bra förtroende för henne.
Hon är väldigt "serviceminded" tycker jag också. Hon kom hem till oss för konsultation. Vi bestämde träff en och en halv månad innan vi skulle ses men hon kom väldigt punktligt och skrev noggrant upp allt jag sa. Visade bilder på buketter och blommor i kataloger.
Hon kör också ut blommorna till oss och sätter ut dekorationerna på borden (hennes eget förslag) vilket också så känns skönt. Sen skickade hon ett färdigt prisförslag efter våra diskussioner som vi får tycka kring innan vi bestämmer oss.
Hon gjorde två alternativ, ett som var lite billigare och ett som var lite dyrare.
Vi betalar mellan 3000 och 3500 (har inte riktigt bestämt oss än) för bukett, corsage och bordsdekorationer. Men då har vi också ganska mycket dahlia och så som jag tror är ganska billigt.
Sammanfattningsvis kan man säga att jag än så länge verkligen bara har gott att säga om henne. Hon har varit så engagerad och noggran hela vägen. Känns bra helt enkelt!