Inlägg från: FrökenSnartFru |Visa alla inlägg
  • FrökenSnartFru

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jag skrev lite i kinaklänningstråden i februari (så jag förväntar mig inte att ni minns mig) och beställde då en klänning från Milanoo inför ett bröllop i sommar. Nu är min Tänk då hur det kommer vara den dag då jag faktiskt ska beställa brudklänning.
    Det är en "brudrosa" sidenklänning och en gul klänning i taft samt ett par rosa sidenskor. Lyckas inte med copy+paste på bilderna..

• FrökenSnartFru

Den vita kommer alltså vara ljust rosa med brunt band i midjan. Skorna finns inte längre kvar på Milanoos hemsida, men jag hoppas att det kommer med ett par i mitt paket :-S

• FrökenSnartFru
    Sommarbrud skrev 2011-04-10 19:49:01 följande:
    Den här klänningen vill jag också ha!! Den kommer bli super snygg tror jag, glöm inte visa bild när den kommer för jag är väldigt nyfiken på den! Färgerna låter ju toppen!!
    Jadå, jag kommer hålla er uppdaterade. Om inte annat så för att berätta hur Milanoo skött sig nu när man hört så mycket dåligt om dem.
  • FrökenSnartFru

Nu är mitt paket i Göteborg. Väldigt vad fort det gick! Lämnade Hong Kong igår lunch (svensk tid) och har passerat Tyskland under natten, och idag kommer det levereras. Vad roligt det ska bli!

• FrökenSnartFru
    Sommarbrud skrev 2011-04-13 08:59:49 följande:
    Skoj! Roligt att det går snabbt, min är i Hong Kong nu verkar inte vilja lämna stället...
    Jag tror att DHL hade förhandsinfo om försändelsen i ca ett dygn innan den hämtades, men när den väl börjat hanteras tog det bara 6 timmar innan den lämnade stationen.
    Hur länge har du väntat nu då?
  • FrökenSnartFru
    Sommarbrud skrev 2011-04-13 09:12:28 följande:
    jag har inte väntat länge är bara otålig :) I måndags var den klar och det står att det ska ta 9-11 dar ...
    Okej, men när den väl börjar förflytta sig så verkar det ju gå väldigt fort
  • FrökenSnartFru
    awarwen skrev 2011-04-13 09:20:48 följande:
    Är det ngn som vet hur lång tid det tar att få en klänning uppsydd fr Milanoo?
    Jag funderar på att köpa en reserv därifrån, men jag måste ju hinna få den innan den 24 juni i så fall.
    Ca 20 dagar tar det med själva sömnaden, men de är lite konstiga på det där att hålla kontakten och så om något går fel under processen. Jag beställde i slutet av februari och kommer få leverans idag som sagt.
  • FrökenSnartFru
    awarwen skrev 2011-04-13 09:28:23 följande:
    Tack.
    Blir det bra klänningar därifrån eller är Landy bättre?
    Ingen aning.. får väl se hur mina ser ut sen när de kommer.
  • FrökenSnartFru

Mina klänningar + skorna från Milanoo. Standardstorlek 10. Bysten är ENORM på båda klänningarna. De är väldigt välsydda, men "taften" i den gula klänningen är snarare fodertyg. Satinklänningen är babyrosa (alltså inget att rekommendera om man planerar att gifta sig i klänningen, men perfekt för mig som bröllopsgäst). Det är inte tjockt satin, inte alls som brudklänningar i butik. Har själv arbetat med försäljning av brud- och festklänningar så lite koll har jag på materialen.
    Nu inser man ju i alla fall att tygkvalitén är det de framför allt drar ner priset på. Skorna sitter för övrigt som en smäck, så de kommer nog användas flitigt, men de har blivit lite tillknycklade så även här säger jag - helt okej nu, men om det vore till mitt eget bröllop hade jag inte blivit glad.

• FrökenSnartFru
    1700tal skrev 2011-04-13 17:44:40 följande:
    Den rosa ser dock ut som den sitter fint över bysten. Inte lätt med en sån urringning. Den var riktigt söt! Men den gula... OMG... Det ser verkligen ut som fodertyg. Och vilken passform... Förvånad

Nej, inte sitter den bra över brösten inte.. vet inte riktigt hur jag ska kunna sy in den heller, får fundera på det ett tag.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!