Inlägg från: FrökenSnartFru |Visa alla inlägg
  • FrökenSnartFru

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hm, nu skickade jag ett mail till deras service-adress om att jag inte var nöjd med tyget i den gula klänningen. Får se vad de svarar.. om de svarar vill säga.

• FrökenSnartFru
    Sommarbrud skrev 2011-04-13 18:49:01 följande:
    Ja hennes fina brudklänning som hon köpt för 7000 kr! Hon är lagom arg just nu..
    Nämen usch, vilken mardröm!
  • FrökenSnartFru

Förresten, en annan grej om Milanoo. De skrev på ordersedeln att innehållet var värt 17 dollar, så jag slapp tullen.

• FrökenSnartFru
    Darling Daisy skrev 2011-04-18 07:29:26 följande:
    Godmorgon vänner!

Kan jag få lite tyckande ang valet av underkjol?
    Klänningen är denna:

Landy rekommenderar denna underkjol:

Men jag funderar även på nån av dessa (är rädd att kjolen blir så stor med den första underkjolen):
    Jag hade valt den rekommenderade underkjolen. Antingen så är det justerbara krinolinstål (hoops) i den så att du kan förminska vidden lite, alternativt så tar du bort det översta stålet helt om du tycker vidden blir för mycket.
  • FrökenSnartFru
    Junibruden skrev 2011-05-04 07:42:25 följande:
    jag fick ju min klänning från millys för 2 veckor sedan, så inte har de gått i konkurs... de har väl bara för mycket att göra för tillfället Obestämd

min blivande har sett min klänning; han var t.o.m. med mig när jag var och provade klänningar före jag beställde...

igår köpte jag min slöja på ebay, idag hoppas jag att det är så lugnt på jobbet att jag skulle hinna köpa en väska och kanske också ett hårsmycke, fast jag vet inte om jag vill ha ett ännu, men om jag skulle hitta ett fint, så varför inte

efter jobbet ska jag och se på ringar. jag vet, gifter mig 18 juni och har ännu inte varit en enda gång och sett på ringar. min blivande vill inte ha en ny ring, så det är bara jag... vet att den ska vara liten, vitguld, skulle hellre ha pärla en sten, men har aldrig sett något sånt, så vi får se... 
    Guldfynds aktuella katalog (finns på deras hemsida) har två sorters ringar med odlade pärlor ifall du vill ha lite inspiration. Sidan 11.
  • FrökenSnartFru

Jag har definitivt bestämt mig för att det blir en kina-klänning när vi gifter oss nästa sommar. Har kollat lite på www.weddingdressbee.com, har inte hört någon som beställt därifrån men deras real sample dresses ser välarbetade ut.

Nu till mitt problem, jag har ännu inte varit och provat någon klänning i butik för att veta vilken stil jag passar i. Det börjar bli lite panik eftersom jag är gravid och växer fortare än vad jag hoppats på. Jag kommer behöva beställa klänningen under graviditeten eller precis efteråt så att jag är säker på att jag får klänningen i tid. Vill hinna göra ändringar eller beställa en ny ifall det går helt åt pipsvängen. Har mina kroppsmått från förra gången jag ammade och planerar att använda samma mått för att beställa brudklänningen eftersom jag ändå inte kan vara säker på mina riktiga mått förrän nästa vår. Tänker mig en klänning med snörning för att kunna anpassa storleken lite.

Har knåpat ihop en klänning själv utifrån två bilder och vill höra vad ni tycker om den.

• FrökenSnartFru
    1700tal skrev 2012-06-09 09:40:19 följande:

Hehe, jaaa. Jooo... Det värsta är ju nu som blivanden sett den nya klänningen (på mig, fast på bild) att den med svarta bandet är mkt snyggare!! :-O Eller som han uttryckte det: "La sposan ser kunglig ut. Den med svart band ser ut som du." Ironiskt hur min annars så modeblåsta alla-klänningar-är lika-fina sambo lyckades sammanfatta allt så klockrent! Men med ett tillägg att "du skulle dock se lika fantastisk ut i båda"... Bless him!

Men det innebär som sagt att jag står här med en klänning som är typ 2-3 strl för stor. Den har ju snörning, och det underlättar ju. Men med den vikt jag har nu (och har 3 kg kvar till "målvikten") går snörningen i princip ihop helt därbak (väger nog 5 kg mindre nu än när den beställdes). Högst upp vid bysten går snörningen ihop helt PLUS att den är uppskattningsvis 7-8 cm ytterligare för stor. Det "glappar" rejält. Hur 17 kan jag klara att sy in så mkt själv?? Det är ju de förbaskade (men alldeles underbara) spetsapplikationerna som ställer till det oxå...

Vad är det för storlek på klänningen nu? Den är ju så underbar, jag hade lätt kunnat köpa loss den från dig om du inte kommer använda den i slutändan Flört Förstår att du gärna syr om den ifall det går.
  • FrökenSnartFru
    1700tal skrev 2012-06-09 16:39:34 följande:
    Vad kul att alla verkar så uppmuntrande till den med svarta bandet! Mamma tog förresten kort när jag provade den nu, har själv aldrig sett den på bild förut. Bara på provdockan. Vad tycker ni, passar den min figur (bortsett från att den är jättestor men det syns knappt på bilden):
    Din figur är ju knappast svår att passa till en klänning. Inga valkar att dölja eller underliga proportioner att ta hänsyn till.

Googlade fram la sposan eftersom jag glömt hur den såg ut (för "visa endast" fungerar inte på dig i den här tråden, då kan man behöva leta hela dagen) och den är ju mer klassiskt snygg, medan den här med svarta bandet är häftigare. Verkligen en smaksak vilken du trivs bäst i.
  • FrökenSnartFru

Hej tjejer!
    Jag har skrivit här ett par gånger, men det är väl med si sådär 6 månaders-intervaller så jag tror inte att ni minns mig.
    Hur som helst så tänker jag att det är dags att beställa kinaklänning NU eftersom dollarn är så låg, får faktiskt vara slut på velandet... Har kollat ut denna hos Landy:

Nu funderar jag på underkjol. Är det lönt att köpa en med släp som den här www.landybridal.co/white-train-bridal-petticoat.html eller ska jag köpa en vanlig med två ringar www.landybridal.co/white-two-hoops-wedding-petticoat.html
    Vill ha så mycket volym som möjligt.
  • FrökenSnartFru
    daniiel skrev 2012-09-08 17:34:48 följande:
    Klart vi minns dig! Vilken söt klänning :) Själv så skulle jag helt klart att ha valt underkjolen med släp. Ett fint fall på släpet tycker jag är viktigt. Jag vet inte, har den där underkjolen med släp 2 eller 3 ringar? Du skulle ju kunna beställa en med 3 ringar om den där bara har 2, om du vill ha ännu mer vidd. Tex den här www.lightinthebox.com/3-Bone-Hoop-Tulle-Weddi... Jag tror dock att en A-linje underkjol med släp och två ringar skulle passa väldigt bra till den där klänningen :)
    Valde att inte köpa underkjol genom Landy, får bli ett senare problem. Nu är beställningen lagd på klänningen i alla fall! Superspännande. Om jag räknar 25 dagars tillverkningstid och 10 dagars leverans, och allt som arbetsdagar så blir det ju 7 veckor. Det är lång väntan. Har 11 veckor kvar på min graviditet nu också, så det kommer bli mycket väntande denna höst :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!