Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Hm, nu skickade jag ett mail till deras service-adress om att jag inte var nöjd med tyget i den gula klänningen. Får se vad de svarar.. om de svarar vill säga.
Hm, nu skickade jag ett mail till deras service-adress om att jag inte var nöjd med tyget i den gula klänningen. Får se vad de svarar.. om de svarar vill säga.
Förresten, en annan grej om Milanoo. De skrev på ordersedeln att innehållet var värt 17 dollar, så jag slapp tullen.
Jag har definitivt bestämt mig för att det blir en kina-klänning när vi gifter oss nästa sommar. Har kollat lite på www.weddingdressbee.com, har inte hört någon som beställt därifrån men deras real sample dresses ser välarbetade ut.
Nu till mitt problem, jag har ännu inte varit och provat någon klänning i butik för att veta vilken stil jag passar i. Det börjar bli lite panik eftersom jag är gravid och växer fortare än vad jag hoppats på. Jag kommer behöva beställa klänningen under graviditeten eller precis efteråt så att jag är säker på att jag får klänningen i tid. Vill hinna göra ändringar eller beställa en ny ifall det går helt åt pipsvängen. Har mina kroppsmått från förra gången jag ammade och planerar att använda samma mått för att beställa brudklänningen eftersom jag ändå inte kan vara säker på mina riktiga mått förrän nästa vår. Tänker mig en klänning med snörning för att kunna anpassa storleken lite.
Har knåpat ihop en klänning själv utifrån två bilder och vill höra vad ni tycker om den.
Hehe, jaaa. Jooo... Det värsta är ju nu som blivanden sett den nya klänningen (på mig, fast på bild) att den med svarta bandet är mkt snyggare!! :-O Eller som han uttryckte det: "La sposan ser kunglig ut. Den med svart band ser ut som du." Ironiskt hur min annars så modeblåsta alla-klänningar-är lika-fina sambo lyckades sammanfatta allt så klockrent! Men med ett tillägg att "du skulle dock se lika fantastisk ut i båda"... Bless him!
Men det innebär som sagt att jag står här med en klänning som är typ 2-3 strl för stor. Den har ju snörning, och det underlättar ju. Men med den vikt jag har nu (och har 3 kg kvar till "målvikten") går snörningen i princip ihop helt därbak (väger nog 5 kg mindre nu än när den beställdes). Högst upp vid bysten går snörningen ihop helt PLUS att den är uppskattningsvis 7-8 cm ytterligare för stor. Det "glappar" rejält. Hur 17 kan jag klara att sy in så mkt själv?? Det är ju de förbaskade (men alldeles underbara) spetsapplikationerna som ställer till det oxå...
Hej tjejer!
Jag har skrivit här ett par gånger, men det är väl med si sådär 6 månaders-intervaller så jag tror inte att ni minns mig.
Hur som helst så tänker jag att det är dags att beställa kinaklänning NU eftersom dollarn är så låg, får faktiskt vara slut på velandet... Har kollat ut denna hos Landy: