Inlägg från: FrökenSnartFru |Visa alla inlägg
  • FrökenSnartFru

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

eml33h skrev 2012-10-19 07:48:06 följande:
    Oj, jaa det får vi hoppas : )
    Tur det inte handlar om några monstersummor i tullavgift iallafall :)
    Procentuellt sett känns det som det är väldigt mycket, men det är ju tur att klänningen i sig inte är så dyr. Nåja, paketet är i stan i alla fall, så snart är det här, wieee!
  • FrökenSnartFru
    eml33h skrev 2012-10-19 07:54:46 följande:
    Du får visa bild sen då :)
    Naturligtvis Skrattande
  • FrökenSnartFru

Det här stoppar min klänning just nu:

Från 1 oktober 2012 sker det förändringar i hur importförtullningar skall ske. Detta beslut är taget av Svenska Tullverket.
    I korthet innebär det att transportörer, som bl.a. TNT, inte längre har möjlighet att leverera godset och inlämna tulldeklaration i efterhand, utan godset skall vara förtullat och utlämningsmedgivande från tullverket föreligga innan godset får lämna terminalen.
    I och med dessa förändringar kan det innebära förseningar av leveranser för tullpliktigt gods, d.v.s allt gods som ankommer från icke EU länder.

och jag som så gärna ville ha den innan helgen. Suck.

• FrökenSnartFru

Nu har min klänning kommit hem Skrattande

Jag är supernöjd!! Funderade på om jag skulle tycka organzan är för glansig, men eftersom det inte är några paljetter eller annat på klänningen så är det fint med lite extra glans i tyget. Färgen i ivory är ljuvligt gräddig.

Blir nog perfekt när jag väger 20 kilo mindre och har underkjol som håller upp klänningen istället för magen :)

• FrökenSnartFru

Jo, just det. Landy hade skrivit ner priset på klänningen "en aning" så jag fick betala 159 kr för förtullningen.

• FrökenSnartFru
    majjja skrev 2012-10-23 12:05:18 följande:
    vad fin! 
    var beställde du den? 
    Tack! Standardklänning från Landy
  • FrökenSnartFru
    eml33h skrev 2012-10-23 12:16:05 följande:

Rätt storlek. Det enda är ju att släpet är kvar, men det borde inte vara några problem att fixa.
    Mailade henne igår men har inte fått något svar ännu.

Fördelen med att köpa begagnat är ju också att man faktiskt kan prova innan man bestämmer sig för något, om ni bor i närheten av varandra vill säga? Fast oavsett så hade jag nog velat se klänningen innan köp, kolla hur sliten den är i nederkant osv.
  • FrökenSnartFru
    majjja skrev 2012-10-23 12:09:56 följande:
    ah .. jättefin. 
    Jag tror att de flesta klänningar från kina har en lite glansigare organsa. Men så länge den inte är sådär tokblank som prisnessklänningarna till barn i grälla färger som säljs på torg och liknande, så är det ju ingen fara. Det ser inte för glansigt ut på bilden iallafall :) 
    Det syntes redan på Landys bilder att det skulle bara glansigt, så jag köpte inte grisen i säcken. På mina bilder ser det matt ut, men det måste ju vara pga att jag inte använt blixt. Så stelt och glansigt som barns princessklänningar är det däremot inte :)
    daniiel skrev 2012-10-23 12:13:12 följande:
    Det kan man önska. Min klänning från Kina hade en väldigt matt och fin organza :) Tygerna som används när sk. kinaklänningar sys är samma tyger som används när klänningar i brudbutiker sys.
    Visst är det den matta organzan som används vid spets-appliktioner också?
  • FrökenSnartFru
    eml33h skrev 2012-10-23 12:28:19 följande:

Jo, hon hade ju reklambilden i annonsen men kunde skicka bilder när den sitter på henne.
    Tyvärr bor vi typ 70 mil från varandra, så att bara tväråka å prova är tyvärr inget alternativ.

Känner mig rådlös här! Usch!

Men måste bara säga igen att du var fantastiskt fin i din klänning!
    Förstår att du är nöjd :)

Nu blir jag ju nyfiken på vilken klänning det är Flört 3000 är mycket pengar att lägga när du inte är säker på om du passar i den.
  • FrökenSnartFru
    eml33h skrev 2012-10-23 12:44:10 följande:

Försökte beställa den från Dino för 1300 inkl frakt, men av nån anledning var det omöjligt att betala.
    Landy ville ha nästan dubbelt så mycket, 2500 inkl frakt.
    Och nu fanns den helt plötsligt på köp&sälj för 3000.

www.dinobridal.com/discount-store-2012-aline-...

Jaha, så det är exakt den klänningen, så smidigt. Verkar ju korkat att det inte skulle gå att betala hos Dino.. gick det inte att lösa på något sätt?
  • FrökenSnartFru
    eml33h skrev 2012-10-23 14:16:37 följande:

Nuuu funka de! =D
    Återstår att invänta bekräftelse att Dino fått pengarna och sen bara sitta på nålar och vänta på leverans.
    Har tittat på andra klänningar från andra sidor, men jag kan helt enkelt inte tänka mig nån annan klänning!
    Det är verkligen MIN klänning! Hoppas bara kroppen också tycker det, hehe..

Men du, på hemsidan står det att materialet är taft (Fabric:taffeta) fast det är tydligt på bilderna att orginalklänningen är sydd i satin. Vill du ha den enligt bild bör du nog påpeka det.
  • FrökenSnartFru
    Limba skrev 2013-01-09 10:16:17 följande:
    Beställde denna i november och imorn kommer den till dörren! 
    Köpt på ebay för 800:- så jag har inte jättehöga förväntningar, men åååh va kul! Hoppas den är fin nu.. Drömmer 
    Den klänningen var en av mina favoriter också. Nyfiken på hur kopian blir. Håller tummarna
  • FrökenSnartFru
    PimPim83 skrev 2013-01-09 19:26:24 följande:
    Ni som har beställt från Landy: Hur har ni gjort med betalningen? Är paypal smidigast?
    Paypal är otroligt smidigt när man väl kommit i gång med det. Jag valde att betala genom dem när jag beställde från Landy. Hade visserligen redan ett aktivt konto hos paypal då.
  • FrökenSnartFru
    Limba skrev 2013-01-10 23:31:26 följande:
    HALLÅ!! Idag kom en av mina klänningar!!
    {#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}

För stor i överdelen men beställde en storlek större för säkerhetsskull, det är ju bara att sy in den Skrattande
    Den har ett jättevackert släp!!! Det va jag inte beredd på haha. 
    Ha överseende med bilden, inte så lätt att snöra på sig denna makalösa klänning själv, den ska sitta tajtare och sys in som sagt. Ska även sy bort hjärtformen, så den blir rak i bysten! Och kolla om det går att ta bort silvertjafset i sidan. Det glömde dom ändra. Och jäklar va tung den va! jag är jätteglaaaad!

Förlåt mig, fattar inte hur man gör bilderna mindre Skrikandes 
    Förlåt om jag bildbombar er i alla trådar, men jag e så glaaaad!
    Vad roligt att den blev så bra!
  • FrökenSnartFru

Igår klickade jag hem underkjol och flower girl-klänning från Ebay.

Hoppas att båda passar till min klänning.
  • FrökenSnartFru
    IB Forever skrev 2013-01-21 12:36:07 följande:
    Har ni varit inne på landybridal det verkar som de har blivit stämmda från usa.
    www.landybridal.co/

Det är "nya" adressen.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!