Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Tur det inte handlar om några monstersummor i tullavgift iallafall :)
Det här stoppar min klänning just nu:
Från 1 oktober 2012 sker det förändringar i hur importförtullningar skall ske. Detta beslut är taget av Svenska Tullverket.
I korthet innebär det att transportörer, som bl.a. TNT, inte längre har möjlighet att leverera godset och inlämna tulldeklaration i efterhand, utan godset skall vara förtullat och utlämningsmedgivande från tullverket föreligga innan godset får lämna terminalen.
I och med dessa förändringar kan det innebära förseningar av leveranser för tullpliktigt gods, d.v.s allt gods som ankommer från icke EU länder.
och jag som så gärna ville ha den innan helgen. Suck.
Nu har min klänning kommit hem
Jag är supernöjd!! Funderade på om jag skulle tycka organzan är för glansig, men eftersom det inte är några paljetter eller annat på klänningen så är det fint med lite extra glans i tyget. Färgen i ivory är ljuvligt gräddig.
Blir nog perfekt när jag väger 20 kilo mindre och har underkjol som håller upp klänningen istället för magen :)
Jo, just det. Landy hade skrivit ner priset på klänningen "en aning" så jag fick betala 159 kr för förtullningen.
Rätt storlek. Det enda är ju att släpet är kvar, men det borde inte vara några problem att fixa.
Mailade henne igår men har inte fått något svar ännu.
Jo, hon hade ju reklambilden i annonsen men kunde skicka bilder när den sitter på henne.
Tyvärr bor vi typ 70 mil från varandra, så att bara tväråka å prova är tyvärr inget alternativ.
Känner mig rådlös här! Usch!
Men måste bara säga igen att du var fantastiskt fin i din klänning!
Förstår att du är nöjd :)
Försökte beställa den från Dino för 1300 inkl frakt, men av nån anledning var det omöjligt att betala.
Landy ville ha nästan dubbelt så mycket, 2500 inkl frakt.
Och nu fanns den helt plötsligt på köp&sälj för 3000.
www.dinobridal.com/discount-store-2012-aline-...
Nuuu funka de! =D
Återstår att invänta bekräftelse att Dino fått pengarna och sen bara sitta på nålar och vänta på leverans.
Har tittat på andra klänningar från andra sidor, men jag kan helt enkelt inte tänka mig nån annan klänning!
Det är verkligen MIN klänning! Hoppas bara kroppen också tycker det, hehe..
Igår klickade jag hem underkjol och flower girl-klänning från Ebay.