• Jane

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Jag läste ett skitbra inlägg om underkjolar på någons blogg men har glömt vems det var Glad Någon som känner igen sig?


  • Jane
    daniiel skrev 2012-03-23 10:21:31 följande:
    Haha kul att någon uppskattar det :) Jag har svarat på din kommentar nu iaf :)
    Ja, jag uppskattar det verkligen! Och har svarat tillbaka...tack för hjälpen. Glad Det är tur att det finns forum och bloggar man kan få hjälp på, annars hade det kanske gått helt snett. Hur hade man klarat sig utan?
    Du är bäst!
  • Jane

    Jag skulle precis in på deras hemsida och kolla vad de har för underkjolar, men det funkar inte. Så jag skickade iväg ett mejl.


  • Jane
    Biters skrev 2012-03-28 01:04:59 följande:
    Ska försöka göra historien kort då det ändå kommer att bli en del text.

    Min blivande valde ut en klänning för att ha på kvällen som ombyte från brudklänningen.
    Vi beställde den 28feb på www.mylove-bridal.com . För ungefär en vecka sedan stod det processing och vi mailade och frågade vad som hänt. Inget svar på första mailet, inte andra, inte tredje...

    Sidan gick ner och inget har vidare hänt. Jag valde att kontakta bluehost (ligger i USA) som hostar siten.
    Nu blev jag panikslagen,....vill inte bli snuvad en andra gång... Förvånad

    Men jag skrev faktiskt till dem igår eftermiddag och fick ett mejl tillbaka nu imorse. Enligt dem är allting som vanligt bara att de updaterar hemsidan. Så vem man ska lita på vet jag inte....jag bara hoppas att jag får min klänning...
  • Jane
    Vilse skrev 2012-03-28 09:04:33 följande:
    Fast - vad jag fått lära mig så får man kopiera i Kina?
    Och iom att företaget ligger i Kina så bör ju deras lagar gälla?

    Jag är inte orolig ännu - sidan har legat nere flera gånger förut. Den kommer säkert upp om någon dag igen :)
    Jag hoppas! Jag har också hört att sidan varit nere förut....de kommer nog tillbaks snart?! Nu har det gått 3-4 dagar?
    Håller med om att man får kopiera i Kina, fast ändå så kopieras de inte helt exakt, då de gör några små ändringar i material, snörning/knappar, paljetter eller liknande, för att klänningen inte ska vara identisk. Det har jag fått för mig iallafall Glad
  • Jane
    Vilse: Hur kontaktade du dem nu på en gång? finns det en chatt? eller var de så snabba med att svara på mejl?

    De är så svåra på att svara, jag frågade dem
    1 hur det går med min klänning och
    2 vilka mått de behöver till boleron och
    3 varför deras hemsida inte funkar

    deras svar blev: "sorry for inconvenience website is updating"
    ?! Obestämd
  • Jane

    Ok alla som väntar på svar från Mylove-bridal.....Nu har jag suttit i en chat med en person från Bluehost, exakt så som Biters gjorde tidigare. För att inte göra ett enormt inlägg så kortar jag ner allt och skriver med egna ord.

    Jag frågade varför sidan är nere och han svarade att den inte är stängd från Bluehost's sida, utan det är MyLove som har stängt ner. Jag frågade då om han kan svara om de stängt ner sidan förgott eller om de bara updaterar den (som MyLove skrev till mig via mejl).Han svarade då att han inte kan svara på den frågan, men att sidan nog snart är tillbaka.

    Så....ingen panik tjejer! Håll bara tummarna att de är tillbaka inom kort.


  • Jane
    Biters skrev 2012-03-28 11:31:00 följande:
    Verkar vara motstridiga uppgifter... Vilken avdelning pratade du med? Oavsett vilken, så ger dm knapphändig information och är verkligen restriktiva med sin information som ni ser i mitt första inlägg.
    Ska man tro dendär Matt jag pratade med, om att det pågår någon typ av rättsprocess kan vi alla få vänta i oändlighet *fingers crossed* 
    Jag pratade med nån snubbe som heter Ryan från "Technical support"...vet inte vem utav dem som har rätt...hoppas alla vi får rätt och får det vi har beställt. :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!