daniiel skrev 2012-03-06 19:38:34 följande:
Jag tycker det ser bra ut :) Nu har du ju skrivit "Floorlength", betyder det att du inte vill ha släp på klänningen, eller att du menar att den ska vara golvlång framtill, alltså inte tex tea length? Tänkte på en sak, som de brukar vara rätt duktiga på att sy dit - pärlor och paljetter. Det ser ju inte ut som att det är några sådana på din klänning, men trots det, så kan du få sådana på klänningen om du inte nämner tydligt att du inte vill ha det.
Ok, med floorlength menade jag golvlång utan släp....då skriver jag till "No train" så att det kommer fram ordentligt. Jo överdelen har några pärlor faktiskt.
Lommila1 skrev 2012-03-06 20:38:07 följande:
en kommentar bara; orginalet har väl kjolfluffet i tyll?!
Ingen aning faktiskt, i och med att jag hittade bilden hos en oseriös klänningssäljare så ville inte hon säga vad det var för tyg. Själv är jag inte bra på alla sorter och så heller, så jag antog att den var av organza.
men tyll är nog snyggare än organza.
Ja oj tyll står det. ja då tror jag faktiskt att jag får byta ut organzan mot tyll. Klänningen blir nog snyggare om den är fluffig som på bilden, organzan blir nog mjukare/plattare som du säger. Skulle jag ta organza kanske den inte kommer likna ursprungsklänningen mycket heller.