pulmonate skrev 2011-12-17 22:09:06 följande:
Removable trian, eller detachable train. Jag såg en som var jätte häftig igår av Monique Lhullier och jag funderade på att göra ett extra lager på min klänning. Jag ska ha en mermaid klänning och med tekniken som ML använder blir det som en princessklänning. Lite kul, för då blir det som om att man har 2 klänningar!!
Romona Keveza har snygga klänningar med avtagbart släp. Kanske bra som inspiration. Många av kinasidorna syr ju även upp klänningar efter bilder som du skickar till dem. Så om du hittar en snygg designerklänning kan du även skicka bilden till dem!
Detta är bilden jag hittade. Det gör ju inte att klänningen blir kortare, utan att det blir en annan modell.
Shit! Vilken snygg klänning! Vart hittar man en sån?
Jag var först ute efter en sjöjungfruklänning, men blev sen mer intresserad av en ballgown. Det jobbiga är att jag har två olika stilar och jag tänker att om jag väljer den ena så kommer jag ångra mig att jag inte tog den andra.
Jag har faktiskt inte alls tänkt på att det kan finnas kombinationer, som ni nämner. Den här klänningen är ju jättefin och jag skulle kunna tänka mig något liknande. I vilka kinaklänningssidor har ni stött på sådana klänningar?