Skumboll skrev 2011-07-17 10:33:42 följande:
Vad letar du efter då?
Jag hittade så fina lite klassiska i metall men attans vad dyra de var, det fick bli en enkel lösning med vikt papper istället.
Jo, vill ha enkla stilrena med lite höjd (alltså inte stenar eller små hjärtan man kan sätta korten i utan med "pinne"), metall eller svarta. Verkar ju jättesvårt. Hittade några i form av en fransk lilja, fanns i "shabby" silver eller svart. De var helt ok, särskilt de svarta, och skulle passa ett 1700-talsslott men så fick jag kalla fötter. Jag menar, ska det va de ENDA godtagbara hållarna i hela världen? Njaa... I-landsdilemma...
MalinMattias skrev 2011-07-17 13:52:28 följande:
Min klänning från
dressilyme.com har kommit tillsammans med en underkjol, clutch och bolero som jag bara ska ha från kyrkan till festen. Allt passade kanonbra och är så välsytt och fint! Från lagd beställning till leverans i Sverige = 16 dagar!
Min sambos smoking tog lite längre tid på sig, ca 25 dagar men den skall hämtas på DHL på måndag.
Min klänning, bolero, clutch och underkjol gick på strax under 2000:- inklusive frakt. Smokingen landade på 1500:- inklusive frakt. Kravatt köper vi här hemma.
Åh, har du ingen bild på den faktiska klänningen så vi får se hur den blev?? Pleeease?
JennyL skrev 2011-07-17 13:24:19 följande:
Men nu, har jag letat lite på nätet och hittade nyss den!! Och billigt också! 1800:-
Men det verkar som att det är från kina eller nåt...
storeofdress.net är det nån sida ni känner till? ska jag våga mig på att beställa?
Jag har ju iof 7 månader på mig, så jag kanske ska lugna mig lite.. suck!
Har ni ngr tips?
Kan du inte googla sidans namn + reviews, så du får lite koll. Tyvärr har jag aldrig hört om den sidan.
Men du vet väl även att du kan skicka bilder på den klänning du vill ha till nån av de mer väletablerade företagen (som Milly, Landy, Coral's) så syr de på beställning. Om du inte vågar chansa på ett företag du inte vet nåt om, menar jag. Alla syr inte upp på beställning, men en del. Och då kan du även ändra på detaljer om du vill. Ändra släplängd, snörning/dragkedja, kjolvidd osv.