Red skrev 2011-07-14 13:56:47 följande:
Jag tyckte också det var urjobbigt i början. Jag springer på en ganska poppis slinga och alla sprang om mig haha! Jag är fortfarande inte så snabb men det blir bättre. Jag har tre pass som jag varvar:
1. Långpass. Då springer jag 1 mil långsamt. Jag springer hela tiden men de går verkligen inte fort.
2. Intervall. Jag lyssnar på musik och går varannan låt och kutar på allt jag har varannan, målet är att springa så fort att jag precis klarar hela låten.
3. Distanspass: Då springer jag halva mitt långpass, just nu 5 km, och håller ganska högt tempo. Roligast för då känner jag mig snabb
Oj, det där lät jobbigt alltihop! Nån mil kommer jag nog aldrig springa... Men några km här och där, det kan jag gå med på.
Jag brukar dock va ensam i vårt spår, vi bor på landet. Spåret är egentligen 2,5 km men en halv km av dem ligger i en kohage (det är sant!) där man får klättra över taggtråd. Och med tanke på att hagen just nu är full med både kossor och koblajor (och springer ihop med hunden) så hoppar vi över den biten!
Men annars är spåret riktigt fint, mkt bra underhållet, sågspån och belysning i hela spåret. Liten by men angagerad motionsförening...
Malin24 skrev 2011-07-14 13:57:07 följande:
Yes ut och spring, du kommer känna dig så nöjd när det är över
Du har ju gjort jättemycket förbättringar på så kort tid..så snart kanske du börjar njuta av att springa också.. jag väntar fortfarande på den känslan hehe förstörde dock morgonrundan med att äta lite lunch-godis..fel fel med bara fem veckor kvar...
Ok ok ok, jag ska!! Omedelbums, ni har övertalat mig!
Men godis - ajabaja!