Amejuli skrev 2011-07-19 22:58:22 följande:
Vi besatällde också från suitopia.
När vi fick den var det nog lite samma för oss. Byxorna var stora och kavajen inte ett dugg formsydd. Min blivande brydde sig inte så mycket om byxorna då han har hängslen (även om jag personligen hade önskat att man skymtade hans häckform lite mer... :-P ) Men kavajen gick vi till en sömmerska med som tog in den i midjan och det gick på 450 kr.
Men det får vi ju av suitopia. Förstod det som att de står för ändringar för upp till 500.
Blev rätt bra till slut ändå!
Ah, bra att veta! Tyvärr tror jag inte det är nån idé med hängslen, de är så himla stora i midjan. Sen stod det på jacketten att jackettbyxor är lite rymligare, alltså inte tajta som dagens mode på kostymer så den passpormen får vi nog stå ut med. Men bara de passar så. Jo, 500 kr var det. Jättebra att veta att det kostade 450 för att ändra er kavaj.
Amejuli skrev 2011-07-19 22:59:24 följande:
1700-tal
Litet tillägg. Väldigt fin färgkombination ni valt måste jag säga. Riktigt snyggt!
Tack!
Slipsen ska han inte ha dock, han bara slängde på den för att det skulle se lite mer "propert" ut.
Han ska ha kravatt sen och inte i den färgen.
Tinzi skrev 2011-07-20 00:16:02 följande:
WOW! Visste jag inte! Det är ju bra för mig som ska ha lite specialklänning också! :) bra att veta!
OBS! Inte säkert att de gör det på din eftersom du använt deras grundmodell (de gör bara testklänningar på specialbeställningar). I ditt fall är det inte givet. Men eftersom det är annan spets och allt det där så kan hända de gör det ändå. Men säg det till dem att du vill att de gör en testklänning. Alternativt att de skickar bilder på den faktiska klänningen där de har nålat detaljer men inte sytt. Jag beställde t ex en från deras egna sortiment som jag sen ändrade så mkt på att det blev en helt annan klänning till slut. Då gjorde de en testklänning iaf, för säkerhets skull.
Red skrev 2011-07-20 07:54:31 följande:
Förstå vad du menar med pasformen, men med lite ändringar blir det nog jättefint! Fina färger som ser ut att passa honom utan att ha sett ansiktet! Nu har nu ni ju nästan allt fixat med klädseln ett helt år innan bröllopet, det måste vara rekord
Haha, jag vet! Men det är himla praktiskt tycker jag. Vi är inga höjdare på att spara pengar och nu är de här stora posterna redan betalda och klara, även ringen som hittills var det som kostade mest. All sprit till baren köper mina föräldrar i tyskland och italien as we speak. Slottets hyra ligger i ett kuvert hos pappa så det är på sätt och vis oxå "betalt". Så nu kan vi fokusera på att spara till cateringen, som är nästa stora klump. Så har vi snart finansierat ett helt bröllop utan att vi knappt märkt det i plånboken. Rätt smart tycker jag!