• daniiel
    minichristina skrev 2013-04-15 22:06:47 följande:
    Okej frinds, här kommer bilder där klänningen är på. Jag tycker jag ser bred ut i din runt höften och bakifrån. Behöver fixa ärmarna som är för stora och korta av kjolen - här behövs nog ingen mer underkjol. Synpunkter?
    Jag håller med om att ärmarna ser lite stora ut och att den är lite lång, i övrigt tycker jag bara att den är fin och att du är fin i den! Jag tycker inte att du ser bred ut någonstans, men jag håller med om att du nog inte behöver någon annan underkjol :) Den ser väldigt romantisk ut :)
  • daniiel
    minichristina skrev 2013-04-15 22:20:31 följande:
    Jag känner mig lite satt i den....

Är tanken att man skall älska sin bröllopsklänning? Jag tycker denna är fin, men inte särskilt bekväm (den är stor som fasen och sitter åt ordentligt), så det är inte direkt kärlek vid första ögonkastet...Men får fixa till de smågrejerna och känna efter... 
    Jag älskade inte min, men jag kände mig fin i den. Hade jag haft mer tid och pengar, så hade jag dock valt en annan...
  • daniiel
    minichristina skrev 2013-04-15 22:42:06 följande:
    Tack! Det är ganska skönt att höra. Skall hitta mig en bra skräddare nu...
    Ja, det betyder ju att det går att gifta sig i en klänning man inte älskar och ändå få en bra bröllopsdag samt att man behöver inte tycka om klänningen man beställt. Det är okej att släppa taget och börja om att leta.

Jag hoppas att det ska bli bra oavsett hur du väljer att göra :)
  • daniiel
    andreama skrev 2013-04-16 10:41:25 följande:
    Vad tråkigt att du känner så. Klänningen i sig ser fin ut tycker jag och jag hade tagit $50 och fixat, alternativt sålt, klänningen här i Sverige.

Jag skulle tippa på att det är modellen som får dig att känna sig och se större ut. Empire-modell med mkt tyg just över magen.. Om du skulle ha en mer slät empire kanske eller framförallt en helt annan modell, så tror jag att du skulla känna dig finare :)
  • daniiel
    Elkurr skrev 2013-04-19 16:12:08 följande:
    Nu ligger den hos tullen. Hur fungerar det med tullavgift? Det står när jag "trackar" försändelsen att den väntar på att tullavgiften ska betalas. Hålls paketet i tullen tills jag har betalat? Får jag hem något inbetalningskort eller så? Har aldrig beställt från utlandet förut så jag har ingen koll alls.
    Jag fick hem en faktura och när jag betalat den, så skickades paket vidare :)
  • daniiel
    mimmi skrev 2013-04-20 21:24:06 följande:
    Hjälp! Gillar ju min klänning.. Men varför sitter jag då å surfar efter fler?? :) Är så sugen på att beställa en till!!
    Livsfarligt, men vanligt ;)
  • daniiel
    Tassiemon skrev 2013-04-21 22:44:13 följande:
    Tidigare idag såg jag att Landy Bridals hemsida blivit nedstängd som följd av olaglig kopiering. Nu är den uppe igen! Hur ska man tolka det? Är det säkert att beställa?
    Beställ du, det är nog ingen fara :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!