• daniiel
    Fröken Finemang skrev 2013-04-08 12:04:48 följande:
    nu är den här!
    mer å bättre bilder kommer ikväll :) *bildbombar väl då*
    Åh, vad roligt! Den ser väldigt fin ut :) Väntar med spänning på fler bilder!
  • daniiel
    Fröken Finemang skrev 2013-04-08 19:07:06 följande:
    Äntligen får jag visa! Ebay chansningen gick hem!
    Ja, det gjorde den verkligen! Så snygg klänning och du ser jättefin ut i den :D Är broderierna vinröda?

Vilken säljare beställde du ifrån?
  • daniiel
    Fröken Finemang skrev 2013-04-08 19:47:00 följande:
    Tack!

broderierna är typ lila/fuchsia, beroende på ljuset hehe. typ lila. 
    tror de är mer rosalila när solen skiner på klänningen . 

Är extremt nöjd med klänningen!

love.dress heter säljaren
     =)
    Förstår att du är nöjd, det ska du vara! Den är som sagt jättefin och du ser så vacker ut i den :D

Ahaa, det ser jag ju nu när du säger det. Väldigt snygg färg är det iaf!
  • daniiel
    Hanno39 skrev 2013-04-09 21:44:14 följande:
    HJÄLP! Nu äntligen har den dagen kommit då jag ska beställa min klänning! Valet föll inte på den som jag först trodde utan det blev en annan :) det blev en från Landy och jag har nu några frågor. Hur ska jag betala? De rekommenderar något som heter Moneybookers.. Har ni som beställt betalt på det sättet? Klänningen kommer att han snörning i bak och jag undrar lite hur jag ska tänka där.. Ta mina exakta mått eller ska jag ta den några centimeter mindre då det är just snörning? Kommer förmodligen tappa några fler kilo... Funderar också på det här med längden... Läste att de lägger till 5 cm för skor.. Klacken kommer nog vara ca 5 cm, ska jag sen lägga till lite till för underkjol? Typ 3 cm, eller tänker jag helt fel? Allt blev väldigt verkligt nu när jag tidigare idag la inbjudningarna på lådan!!! Stort ;D Detta är klänningen jag ska beställa :) www.landybridal.co/trumpet-mermaid-strapless-... Ledsen att jag tjatar men jag är så ivrig att få iväg min beställning :D
    Betalningen vet jag inget om, men om du känner dig helt hundra säker på att du kommer tappat något kilo, så kan du nog dra av 1-2cm på dina mått om du väljer snörning. Du kan nog lägga på någon centimeter för underkjol också tycker jag, kanske 2-3cm. Väldigt fin klänning du har valt :)
  • daniiel
    minichristina skrev 2013-04-11 23:18:15 följande:
    Jag glömmer sällan en klänning ;) Haha nejdå, men så roligt att få se bilder! Jag måste säga att såhär, vid första anblick, så ser den väldigt fin ut :) Om passformen sedan är dålig, ja, det är ju svårt att se på bilderna :P Kan tänka mig att den väger lite dock ;)
  • daniiel
    Hanno39 skrev 2013-04-12 21:26:09 följande:
    Ojoj nu är klänningen beställd... Hoppas nu att det blir bra!! Blir en lång och nervös väntan :/
    Blev det sjöjungfruklänningen från Landy? :)
  • daniiel
    Hanno39 skrev 2013-04-13 19:24:17 följande:
    Jag förstår att du känner dig nöjd, den är underbart fin ju! Den liknar lite en av mina favoritklänningar från Mori Lee, www.morilee.com/Bridals/blu/5101 Den, Mori Lee, har bara aaningen mer volanger ;P

Jag tycker nog det kan vara smart att beställa en underkjol till, som du gjort, för i 90% av fallen blir brudklänningar bättre och finare med underkjol :) Oftast kostar dom inte så väldigt mkt när man beställer från Kina heller och det brukar gå att sälja om man nu inte skulle använda den.

Och självklart kan man ha en brudklänning, hur puffig och stor och vit som helst, även om man gifter sig borgerligt. En brudklänning har en brud och en brud är man ju när man gifter sig, oavsett vart och hur och storleken på bröllopet :)
  • daniiel
    BellaBella skrev 2013-04-15 09:14:13 följande:
    Alltså den där klänningen!!! Jag dör, va fin den är! Långt kvar tills jag gifter mig men har spanat lite på sådana klänningar. Otroligt vacker!
    Ja, jag älskar den. Enkel och elegant, men ändå "prinsessig" och dramatisk. Underbar! Jag har tyvärr inte alls kroppen för sådana klänningar, plus att jag redan är gift, men drömma går ju ;P
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!