• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

fayefaye skrev 2013-03-27 20:10:24 följande:
    Hörni.. Hur gör man när man ska stryka sånt här material? Räcker det att ta på lägsta teperaturen på strykjärnet eller borde man ha typ nåt bommulstyg emellan? Det är ju nån form av syntettyg.
    Det är polyester, så det går bra att stryka direkt på faktiskt. Jag har gjort det flera gånger. Är man osäker, så kan man ju lägga ett lakan eller liknande emellan :)
  • daniiel
    fayefaye skrev 2013-03-27 16:12:45 följande:
    Valde grape och så bad jag dom ta svart rosett/band. Ska försöka få till bättre bilder sen när tjejerna kommer och provar dom :) Färgåtergivningen är inte den bästa nu men det är en snygg lila färg! Marshalkerna kommer ha svart kostym och lila slipsar, tror det kommer bli snyggt!
    Aha okej, ja men dom såg verkligen jättefina ut iaf :) Hoppas på att få se bilder när klänningarna är på tärnorna också :)
  • daniiel
    Miss M skrev 2013-03-27 18:15:37 följande:
    Hej på er

Nu är det min tur att beställa klänning! Jag har bestämt mig för denna
    www.dinobridal.com/discount-store-graceful-me... 

Nu till mina frågor:

Har ni räknat om från cm till inch när ni måttbeställt?

Dino lägger på lite på längden för skor vad jag har förstått? Mina skor har 7 cm klack, borde jag själv lägga på lite extra i längd då? Blir det i så fall på "hollow to hem" måttet eller "height"? 

Jag har fått bilder på 4 olika spetsar och vill då välja en av dessa när jag beställer. Hur gör jag då? Skickar in en beställning via formuläret och kompletterar med mail eller kan man göra en beställning direkt via mail?

Det var nog allt för nu... kommer kanske på något mer senare. =P 
    Bra val, underbart fin klänning :)

Om jag var du, så skulle jag börja med att skicka mejl och säga att du vill ha ett specifikt spetstyg av deras och fråga om du kan beställa via mejlen då.

Och angående måtten, så brukar dom lägga på ca 5cm för skor. Tänk dock på att med en sådan nederkant som på klänningen du vill beställa, så är det inte så enkelt att lägga upp klänningen, så det är bra om du inte lägger till alltför mkt på längden. Men samtidigt så är det ju så att om du ska ha underkjol, så lyfter ju den någon centimeter också. Hm. Jag skulle kanske lagt på ca 3cm på längden om jag var du, på båda måtten.
  • daniiel
    Kaffegrus skrev 2013-03-27 20:16:22 följande:
    Tack Daniiel

Det kanske är en underkjol, ja, som behövs. Men jag tycker även det ser ut som att släpet hänger lite på sne, men det kanske jag kan rätta till själv. På den förra jag beställde var det en inbygd underkjol og fästen som släpet satt i var helt perfekta. Axelbanden var också lite finare på min första beställning (av samma klänning, men som blev för kort) Undrar om det är en annan sömmerska som sytt denna klänning.. 
    Ja, det kanske det gör.. inget jag tänkte på, men det tror jag nog att du kan fixa till själv :) Nu är det lite svårt att se på bilden, axelbanden syns inte så tydligt, men jag tycker även dom ser väldigt fina ut :) Hoppas att den känns bra när du får hem den!
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-03-28 12:52:28 följande:
    JA! :D Så kul att få se alla dina klänningar. Det börjar ju bra, minst sagt. Väldigt fin klänning och den ser ut att passa dig, både storleksmässigt och i modellen. Lite lång, ja, men det blir nog bättre med klackar.
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-03-28 12:55:41 följande:

Klänning nr 2 är jättefin men alldels för crazy i både färg och utförande haha.

Haha piggelin-klänning.. mums! ;P Jag tycker dock att den ser bra ut, i modellen. Färgen är ju tyvärr svår att avgöra först när man ska beställa och nu igen när vi ser bilderna. Jag hade nog dock förväntat mig en dovare grönfärg om jag beställt i sage, så jag förstår dig där. Men jag måste säga att resultatet blev bättre än vad jag trodde att det skulle bli när jag såg originalbilden första gången :)
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-03-28 13:06:29 följande:
    Åhhhh.... om du inte vill ha den, så vill jag! haha Underbar klänning. Jag älskar ju släp, så jag tycker bara det är väldigt snyggt, men jag vet ju att du inte ville ha det. Jag gillar midjebandet också, men återigen, det är ju din klänning och du som ska känna dig nöjd. Men.. ja, överlag, så tycker jag att det är en fantastisk klänning :D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!