• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Nu HAR jag bestämt mig.. denna klänningen blir det!!!

Fast med slät överdel och svart band.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-04-20 17:51:27 följande:
    ´Men oj oj oj vad fin!!! Kommer bli kanon, nu blev jag sugen på en till ... Cool
    Tack :) Haha men.. man kan väl aldrig få för många? ;P
  • Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-04-20 17:59:29 följande:
    Pinkgrape: Läste jag rätt i din andra tråd skulle den bara kosta ca 1000 kr ?
    Jajjemen, mer exakt 972kr och fri frakt ;P
    Har mejlat och från beställning tar det 30 dagar att få hem den.

Jag hoppas det stämmer!!!
  • Pinkgrape
    sasssyy skrev 2011-04-20 18:05:56 följande:
    näää inte beställa fler klänningar.. däremot funderar jag på att överraska min tärna med en klänning. Hon har sagt att hon ska ha sin djupröda klänning som hon hade på en annan väninnas bröllop för några år sedan, grejen är bara att hon har gått ner typ 10 kg sen dess...redan NU och det kommer krävas en del pill för att sy om den, även om hennes mamma har en väninna som är duktig på att sy skulle jag vilja köpa en fin klänning...färgen var visserligen rätt...för vi ska ha rött som lite genomgående färg men undrar om hon skulle bli glad om jag fixade en klänning åt henne lite i smyg så där???

Kanske en kortare, hon är jättefin i kortare klänningar och vi ska ju trots allt ha ett ganska casual bröllop hemma i trädgården och jag skulle vilja att hon hade en finare klänning som hon faktiskt kan använda - hennes andra har hängt i garderoben i 5 år...vad tror ni?
    Frågan är hur jag ska göra med mått o sånt.. har ni tips på nån fin klänning på kina-sidorna?
    Åh, jag tycker det låter som en jättebra idé! :D

Tyvärr har jag inget bra tips på klänning, men de flesta klänningar brukar ju gå att få i valfri färg, så det är nog bara att vraka och välja :)
  • Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-04-20 18:11:41 följande:
    OMG!! 30 dagar? Du får inte glömma att visa bilder på den när den kommer !
    Ja, det är vad dom säger... Hehe klart jag visar bilder :) Ska nog beställa nästa vecka, så borde komma i slutet av maj då :)
  • Pinkgrape
    Emma F skrev 2011-04-20 19:09:12 följande:
    Ja, jag tror det! Men det överlägset bästa priset jag fått var på www.mylove-bridal.com och än så länge har jag bara hittat en person här som köpt därifrån. Hade hoppats på lite fler recensioner så att jag säkert vågar! Finns det fler här så snälla berätta!

Pinkgrape: Var hittade du din "nya" klänning? 

Vill gärna ha lite hjälp med färgen också. I original kallar de den coffe, tror ni man vågar det eller är det säkrast att välja ivory? 
    Jag känner precis som du angående mylove-bridal, men jag ska chansa ;P

Den har jag hittat på dhgate.com, säljaren heter springbreeze

Personligen skulle jag nog valt i ivory, risken finns ju annars att du får hem en brunare klänning än du tänkt dig. Om det nu inte är vad du vill ha iofs? Tycker den ser nästan lite latte färgad ut på bilden, kanske..
  • Pinkgrape
    Humlan66 skrev 2011-04-20 18:00:02 följande:
    @pinkgrape  woow va snygg klänning :-d helt i min stl
    KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP
    SKA KÖPA!!!! :D:D:D Får inte ändra mig mer nu :P haha
  • Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-04-20 20:43:48 följande:
    Idag har jag hämtat ut min lilly klänning. Den ser fin ut provar i helgen o visar bilder. SÅ två klänningar ska provas i helgen spännande faktiskt :)
    Åh, vad roligt! :D
  • Pinkgrape

Jaha ja, nu blidde det många kina-klänningar här :P Jag och mina två underbara tärnor har kommit överens om att det blir klänningar därifrån till dom också :)

Det blir denna, fast med svart band i midjan och utan blomma.

355kr och gratis frakt, det är den värd, hoppas jag :P

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!