• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Darling Daisy skrev 2011-04-20 22:25:46 följande:
    Jättesöta klänningar!! Och väldigr bra pris Hoppas det blir bra nu!
    Ja, jag håller alla tummar och tår! :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    SnuttisSessan skrev 2011-04-20 22:47:28 följande:
    Jättefin klänning =)
    Var beställer du den ?
    Samma som min andra brudklänning, dhgate.com, säljare springbreeze :)
  • Pinkgrape
    Emma F skrev 2011-04-21 07:54:54 följande:

Hur fungerar dhgate? Någon som använt det? Är det säkrare? Nu hittade jag min klänning där också, säljare wyweddning/Monica bridal. Den var lite dyrare som frakten ingick så sammanlagt blir den billigare

Vi har beställt därifrån, flera saker, dock ingen klänning ännu. Allt vi har beställt därifrån har varit i bra kvalitet, bra pris, levererat i tid och säljarna har alltid varit otroligt enkla att få tag på och prata med :)

Därför kommer jag våga beställa min klänning därifrån :)
  • Pinkgrape
    Humlan66 skrev 2011-04-21 09:57:34 följande:
    zvartaliljan den sista va finast tycker jag med. Roligt att du gått ner så mycket i vikt. wow
     jag vill oxå gå ner - helst 10 kg men jag vet inte om jag hinner det på 3 mån.
     Dessutom är jag ju ständigt förkyld verkar det som
    Klart du hinner!!! Jag ska hinna det :D
  • Pinkgrape
    SnuttisSessan skrev 2011-04-20 23:38:17 följande:
    www.dhgate.com/bridal-duchess-satin-bolero-ja...

Hittade denna av säljaren du angav.
    Jag är lite dålig på engelska jag vill beställa den i storlek 20 men hur skriver jag att jag vill att den ska vara lite längre där bak ?
    Skriv bara exakt det, att du vill ha den längre där bak :) Typ "I would like the bolero to be a little longer in the back."
  • Pinkgrape

Vi tänkte skriva klädkoden ungefär såhär, låter det jättedumt? :/

Klädkod kavaj

Mannen: Kostym i valfri färg, alternativt kavaj och tex chinos.
    Kvinnan: Klänning, kjol eller byxa som är festligare än till vardags.

Låt gärna jeansen, shortsen och den kortkorta, axelbandslösa klänningen få en välbehövlig vila denna dag!

• Pinkgrape
    Farmall skrev 2011-04-21 11:27:47 följande:
    Helt okej tycker jag.
    Jag vet ju att inte alla av de yngre gästerna har en hel kostym, men de flesta har chinos och kavaj. Sen vill jag inte heller att tjejerna ska komma i såna riktigt korta klänningar utan axelband. Jag hoppas att det ska framgå tydligt. Jag/vi vill ju inte ha alltför stor pekpinne, men vill gärna att det ska synas att det är ett bröllop och inte bara en sommarfest.
  • Pinkgrape
    S2011 skrev 2011-04-21 11:34:01 följande:
    Jag skulle välja att skriva "män, kvinnor" eller "damer, herrar". Skulle i vilket fall undvika lydelsen "mannen/kvinnan", helt enkelt för att det rent språkligt ser bättre ut med något av de andra alternativen.

När jag har skrivit klädkoderna för vår examenshögtid ser det ut så här:
    Damer: Aftonklänning som inte är hellång men heller inte kortare än knälängd. Kjol och jacka går bra.  Finare byxdress går också bra.
    Herrar:  Kavaj och byxa i samma färg och tyg. Behöver inte vara mörk och kan bäras tillsammans med färgad skjorta.

Eftersom ni inte propsar på att det ska vara sammanhörande kavaj och byxa skulle jag nog välja att skriva: "Kavaj och byxa i valfri färg".

Tillägget om vad ni inte vill se i klädväg bör ni stryka, tycker jag - av klädkoden framgår vad som är förväntad klädsel och övriga tillägg är onödiga. Min erfarenhet av information kring kläder och klädkod är att gärna informera om vad man önskar och/eller förväntar sig - men inte skriva ut vad man inte vill se. Människor reagerar ofta ganska starkt på negationer, så om man undviker dem brukar det flyta på med minst bekymmer.
    Ja, nu kopierade jag bara det om mannen/kvinnan härifrån BT, som sagt, inte exakt så vi kommer skriva!

Det om att bara skriva kavaj och byxa i valfri färg lät ju toppen :)

Jag kommer nog dock inte följa ditt råd angående att man inte bör skriva vad folk inte ska ha på sig, för då vet jag med 100% att jag kommer få se klänningar som egentligen skulle säljas som kjolar/linnen och det vill jag absolut inte. Jag vet att inte alla som kommer få inbjudan har koll på vad som gäller/förväntas vid olika klädkoder och jag tvivlar på att speciellt många av dem kommer ta reda på det faktiskt, ja, om det nu inte står utskrivet på bröllopshemsidan.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!