• Humlan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

S2011 Tack gulliga du

Jaa visst är det egoistiskt av henne detta ? Jag tänkte det , men vågade inte säga det *S*

Ja nu är det snack med en kusin till gubben och min syster då.. Hoppas båda tänker till och tar sitt förnuft till fånga..
    Jag förstår att alla dem som har barn så är kärleken till det barnet större än något annat och att barnet går före i nästan allt. MEN jag tycker ändå att man ska som förälder kunna gå på ett event en gång utan barn och kunna tänka på vad BARNET skulle tycka vara roligt och vad barnet INTE tycker om .I det här fallet hör vi bara . BARNEN SKA VARA MED .. PUNKT!!
    Min bror har en 11 åring som har ADHD  och går i hjälpklass. Hon skulle aldrig orka sitta ens en 10 min på stolen utan att vilja springa omkring eller pilla på det på bordet osv.Det går inte 2 min när vi i vanliga fall har en vanlig fik utan att vi får torka upp efter hennes spillda glas eller ngt annat, som min syster blir irriterad på  hela tiden..Och henne tyckte min syster att hon ABSOLUT skulle komma på festen. Hur tänker man då ?
    dessutom hade inte min bror problem med att lämna henne till mormor hennes, så varför ska min syster ha det

Ja konstigt är det

Här regnar det och är mulet . MEN nått bra har jag att komma med och det är jag nu kan ha mina skor och slipper köpa nya. Men jag ska ändå ha något med lägre klack att byta till för orka med 9 cm klack en hel kväll gör jag nog inte fniss

• Humlan
    NewYorkBrud skrev 2011-06-18 11:46:44 följande:
    usch så trist att  folk inte kan sätta sej själv lite åt sidan för en liten stund...  :-/

måste bara flika in att jag var tärna på ett bröllop för precis en vecka sen, där brudparet också valt att ha barnfritt. De hade skrivit en fin liten notis i inbjudan
    "Barn älskar vi, men denna dagen firar vi i vuxet sällskap"
    och vad jag har hört så är det absolut ingen som satt sig emot detta.

Många av oss har småbarn, inklusive brudparet. Men de hade fixat med 2 tjejjer som var barnvakt åt sina egna barn, och vi övriga hade inga problem att fixa barnvakt för en dag+natt...

Stå på er! Det är ju också för barnens egen skull. Barn hör inte hemma i en miljö med fest, alkohol... bättre de har kul nån annan stans..
    Tack NY brud.. Det precis det vi sagt , det sista du sa. men det är det ingen som köper. Även om barnen skulle tycka det är astråkigt så ska dom med för att föräldern tycker det.

Vi får se hur det går och hur mkt man står i populäritet hos folk efter det här bröllopet
  • Humlan

Hej Brudar

Nu är jag nere i götet hos mannen min Skrattande.Jag åkte i lördags kl 16 hit fast jag skulle vila den dagen och åka på söndagen. Men fick ett ryck å bara drog iväg, och såklart glömde en massa saker hemma Skrikandes Bla dom t-shirts jag köpte som bestman skulle ha till svensexan sen. Den riktiga

Men den sk svensexan dom hade i lördags slutade illa för svärmor blev misshandlad av ett fylloRynkar på näsan och ni ska se hur hon ser ut Förvånad, men hon tänker inte polisanmäla honom fast alla säger åt henne att göra det ..
    HUR fegt är det inte att slå en kvinna.. usch blev så arg då jag hörde detta

Så är ni i göteborg akta er för en som kallar sig Asplund , för då kan ni åka på en smäll..

• Humlan

Hallo brudar .Ikväll har vi vart och pratat med bestman som nu ska även ska vara våran toastmaster.Så nu är det bestämt med SkrattandeSkönt när man får saker och ting avklarade eller hur ?

Nåväl, nu är det bara att packa och duscha sen lägga sig,imorgon bitti bilar vi ner till tyskland =) Sen har vi alkoholbiten avklarad med Tungan ute

• Humlan

Halloj tjejer SkrattandeNu är jag hemma igen efter Tysklandresan och det va ju en pärs kan jag lova haha Vi åkte med svärmor för att hon hade mer eller mindre sagt att HON skulle stå för spitkostnaden , men väl på plats så säger hon att det är ICKE fallet.Tror ni vi blev nå snopna då. Så nu blir det att låna pengar snabbt så hon kan få tillbaka sina pengar hon lagt ut pronto.Detta hade vi INTE räknat med. Hans fam blir jag bara så TRÖTT på

Annars har det vart trevligt , men jobbigt resa. Ca 230 mil på nhågra dagar.Det känns i röven och ryggen kan jag säga haha

Hur mkt bilder har jag missat Flört ??

• Humlan
    helsingebrud skrev 2011-06-23 22:36:55 följande:
    Humlan -
    vad menar du, hade hon sagt att hon skulle bjuda och så gjorde hon det inte
    Varför tyckte hon då att hon skulle följa med till Tyskland

Om jag hade haft min blivande svärmor med på en sådan resa
    så hade det gjort mest ont i örona!!!

Ja det va precis vad hon sagt det som vi fattade det .Resa + alkoholen skulle hon står för.Annars hade vi inte åkt men nu verkar det som om det endast är resan hon stod för och visst , det är hjälp det med men ändå.
    Snopet blev det  och jag har hellre åkt utan henne Flört.Det kacklet kan jag leva utan
  • Humlan

Glad midsommar på er säger jag med, hoppas ni får lite sol idag .Här syns solen bara några sec i taget just nu

• Humlan
    120303 skrev 2011-06-25 15:51:49 följande:
    Jamen precis...jag är jättenöjd med min klänning...!

(Har jag förresten berättat att jag får ett par kronor varje gång jag skriver det???)

Jag förstår inte varför alla ska lägga sig i hela tiden. Som tur är har jag inte varit med om det.. ALLA utom en har varit positiva, och hon som ifrågasatte frågade mest om jag verkligen skulle ha en "riktig" brudklänning vid en borgerlig vigsel... Då är jag ändå allt annat än traditionell. Tvåfärgad klänning, klassisk vigsel på ett slott med middag och fest, trots att den är borgerlig... kanske har jag väldigt toleranta människor omkring mig eller också känner de mig alltför väl för att våga säga något högt till mig. Jag hade blivit vansinnig.. det är MIN och min blivande mans dag och det är VI som bestämmer. Passar det inte kan de hålla sig borta!
    Välkommen i klubben, sådär har vi med det . och då är VI ego.. HALLOO vilka gifter sig vi eller dom
  • Humlan
    TheD skrev 2011-06-16 17:14:07 följande:
    Haha, var har du köpt detta?
    På ica maxi

Kommer ni ihåg på vilken sidan sammanställningen av bröllopsdarna finns föresten ? Jag missade den sista sidan
  • Humlan

Någon som vet vart man kan köpa mini glasflaskor med kork ? helst som där gammeldags som typ saftflaksorna hade förr i tiden-är ni med vad jag menar ??

Eller vet ni vart man kan köpa billiga whiskey/likör mini flaksor ? Vi ska ge våra gäster sånt hade vi tänkt. Tyskland hade inget av intresse tyvärr

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!