• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Minuz - Haha oj, hur lång tid tog det att gräva fram den? :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-07-05 15:50:25 följande:

Den ser fiiiiiiiin ut! Betydligt bättre när det inte är pärlor och paljetter på spetsen!
    Håller med, den ser verkligen jättefin ut :) Själv är jag allergisk mot bling på klänningen, så tycker det är toppen utan pärlor och paljetter :)
  • Pinkgrape
    Skumboll - Den klänningen är verkligen helt fantastisk :D Åh, jag önskar egentligen lite i smyg att jag också såg bra ut i såna klänningar :P
  • Pinkgrape

Just ja, jag tänkte shoppa lite imorgon. Har dock involverat hela familjen i det :P

Engångskameror, är det bara skit helt och hållet?

Expert här säljer nämligen såna för 9kr/st imorgon, då ingår även framkallning i det priset. Kan kanske vara värt det då? Som en kul grej sådär. Man får max köpa 3/person, så jag ska handla, min blivande, mina föräldrar, mormor, min syster och hennes sambo :P Borde väl räcka med ca 20 kameror på 55 personer?

• Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-07-05 22:25:57 följande:
    Tack!
    Grejen är att jag aldrig trodde att jag skulle kunna ha en sån typ, trodde jag skulle se gravid ut när den är avskuren så högt upp, men den mage jag har kvar sen graviditeten syns inte nämnvärt. 
    Jasså? Ja, nej på bilden syns det då verkligen inte alls! Du är verkligen jättevacker i den :D Nu är jag ändå betydligt större, så hade inte känt mig bekväm för 5 öre. Jag får satsa på något liknande på vår 10-ård bröllopsdag. Min blivande vill redan nu att vi ska göra om allt då, fast i betydligt mindre skala :P
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-07-05 22:29:35 följande:
    För det priset kan det väl vara värt ett försök!
    Jag har varit på ett bröllop där det fanns engångskameror och jag har även sett bilderna efteråt och tyvärr kan jag väl säga att det inte var mycket att hänga i julgran. Det vr däremot många som tyckte att det var en kul grej under middagen. 
    Jag har också varit på bröllop där de haft såna och sett bilderna efter och vissa är ju riktigt härliga :) Vi tänkte det ju dock mest som en kul grej under kvällen och att det ändå kan vara skoj att kika på bilderna efteråt. För det priset kanske det kan vara värt att chansa ja.. Gör ju inte så mkt om alla bilder blir skit. Används de inte så flitigt som vi hoppas på, så kan ju alltid dottern (4,5år) få fota vad hon vill med dom sen :P
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-05 22:54:35 följande:
    Håller med om att det är en kul grej och det kan ju svida över för det priset. Men de resultaten jag sett av det har varit bilder på sniskan, fingrar på linsen och 20 bilder på gästens egen tallrik Glad
    Haha ja, men det är ju just exakt såna bilder vi vill ha!
  • Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-07-05 23:07:25 följande:
    Pinkgrape - Tycker du ska köpa kameror, vissa bilder kan säkert bli kanon!
    Ja, jag gör nog det :)
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-06 10:08:15 följande:
    Är det inte därifrån Pinkgrapes varit för små, de som blev med dragkedja istället? Inte säker, vet inte så mkt om dem. Men pinkgrape har nog koll.
    Mina som är för små är från två olika säljare på DHgate. Den från Mylove är klänningen som passar, men jag beställde med snörning, så vet inte hur det är om man beställer med dragkedja.

Såg dock att Amejuli valde att beställa med dragkedja, så jag hoppas att den passar :) Själv skulle jag dock valt den större storleken om jag var mellan två, så att man kan sy in hellre än lägga ut. Fått för mig att det är lättare? Kanske inte.

Nåja, hoppas att hennes klänning passar :D
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-06 22:27:53 följande:
    Ja precis så tänker jag också. men problemet är ju att jag förmodligen inte kommer hinna sy in den. Tror du det tar längre tid hos dem om jag beställer måttsydd? Ska beställa nu ikväll och lutar verkligen åt måttsydd eftersom jag egentligen inte passar i någon storlek. Jag har liksom större skillnad på mina mått än deras storlekar har så jag har väldigt smal midja men bredare höfter och lite större byst liksom.

Till saken hör att jag ofrivilligt tappar en del i vikt nu och kommer förmodligen att fortsätta göra det och den klänning jag har är för stor och ganska dyr och knepig att sy in tyvärr. Men den är hos sömmerska just nu. Så jag håller tummarna att det ska gå vägen och att vikten inte fortsätter svikta för mycket fram till bröllopet. Men det finns inte så mycket mer att ta av snart så nån ände måste det väl finnas på det :-P

Men som sagt. tror du det tar mycket extra tid hos dem om jag tar måttsydd?
    Jadu, jag har ingen aning faktiskt. Jag tycker personligen att det låter som att snörning och den standardstorlek som är mest lik din skulle vara den bästa lösningen för att få klänningen i tid och för att den ska passa. Det är mitt enda tips.. och att beställa klänningen NU! :P

Hur du än väljer att göra, så hoppas jag att du får klänningen i tid och att den passar :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!