• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Minuz skrev 2011-07-12 15:28:02 följande:
    1700tal - klänningen är fantastiskt fin

Pinkgrape - Måste ni ha solosång? Kan det inte funka med cd?
    Oh, nej.. inte cd. Låter inte alls bra i den stora kyrkan och tycker inte det är stämningsfullt för fem öre :/ Då är jag mycket hellre helt utan.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-12 17:30:41 följande:
    Pinkgrape:

Chattade med my-love i morse. De sa att jag inte skulle oroa mig utan att klänningen kommer den 27:de. Så det verkar ju bra och skulle den inte hinna så står ju och faller inte allt med det men det skulle vara himla skönt att ha en tlite nättare till festen!
    De dörklarade att klänningen var i steg 2. Vet du vad de menar med det? Undrar också om du fick bilder på klänningen innan de skickade när du beställde från dem.

Hört något nytt om din klänning?
    Vad skönt, då borde den ju verkligen komma i tid :) Även om du har en annan klänningen och denna bara är extra, så kan det ju vara skoj att den hinner fram, när du nu beställt den :P Jag har inte chattat, bara mejlat och inte fått veta något alls i stort sett. Bara att klänningen ska komma i slutet av juli, men tänkte höra av mig igen och dubbelkolla under nästa vecka. Hur fick du reda på att din klänning var i steg 2? Vad frågade du då?

Har inte fått några bilder. Bad om det på förra klänningen, men fick inte. Har inte frågat om denna.
  • Pinkgrape
    Callie - Är det där klänningen som är likadan som min? :) Den ser jättefin ut, men lite lång. Vad konstigt. Jag fick min i kortare längd, som den ska vara. Kanske inte gör så mycket för din del ändå :P Behöver du underkjol till din? Min tycker jag känns rätt fyllig i kjolen ändå.

Nu är ju detta världens sämsta bild, men tänkte inte på att ta en bättre innan jag skickade iväg den till mor och far. Min kjol ser ut att vara kortare än din tycker jag. Hur många lager tyll fick du i min? Hade jag vetat bättre, så hade jag bett om kanske två lager till faktiskt, men är rätt nöjd med volymen iaf.

• Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-12 20:03:43 följande:
    Ja jag hoppas på det bästa och att den ska passa när den väl kommer... :-P

Jo när jag chattade med dem så berättade jag mitt ordernummer och skrev att jag tidigare hade mailat angående min order eftersom det var så kort tid kvar innan bröllopet. och att jag nu undrade om det finns chans att få den innan bröllopet. Då sa hon åt mig att vänta lite medan hon kollade upp det.

Efter en stund skrev hon att klänningen är i steg 2 och att jag ska få den den 27/7 och inte skulle oroa mig.

Jag frågade också om jag behövde underkjol. Då skrev hon att kjolen är förstärkt med styv tyll och att det inte skulle behövas. (Är väl lite tveksam till det men jag orkar/hinner inte köpa någon och sen vill jag ju inte ha den allt för stor ändå när det är en dansklänning.

Kan ju tillägga att jag verkligen ansträngde mig för att vara överdrivet trevlig också. :-P

De verkar mest vara online på msn tidigt på morgonen, förmodligen på grund av tidsdifferensen.
    Okej, då får jag försöka ställa väckaren och haffa dom på msn någon morgon :)

Nej, jag valde bort underkjol till min klänning på bilden ovan. Själva grejen med den klänningen var ju att slippa underkjol och sånt för att den skulle vara väldigt bekväm att dansa i :)
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-12 21:27:04 följande:
    Ja men precis så tänkte jag med! Man vill ju kunna svänga sina lurviga utan att få värmeslag liksom

Jag pratade med dem ca 8:30 i morse så det funkar nog om du provar den tiden iaf!
    Haha ooooh, SÅ tidigt?! Jag har ju semester :P
  • Pinkgrape

Okej, nu har vi bestämt oss. Vi bytte vår sångerska som ville ha 1500kr för två låtar till en som ville ha 800kr för tre låtar. Vi sparar pengar och får mer. SKÖNT! Vi behövde verkligen ner under tusenlappen för att budgeten skulle gå ihop.

• Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-13 08:10:28 följande:
    Amejuli skrev 2011-07-12 21:27:04 följande:
    Ja men precis så tänkte jag med! Man vill ju kunna svänga sina lurviga utan att få värmeslag liksom  
    Fast där måste jag ju bara inflika att det blir ju luftigare och svalare mellan benen MED en underkjol... Det räcker ju med en ring i den så blir det superbra svängrum därunder!
    Fast min klänning är ju redan väldigt luftig som den är och då känns det bara onödigt med underkjol. Har dessutom prövat att sitta med underkjol i rätt längd till den klänningen och.. nej tack. Jag är inte van att ha klänning/kjol och med sådan kände jag mig bara ännu mer okbekväm. Vill inte sitta hela middagen (vi har 3-rätters, tar lite tid) med en sådan. Vill känna mig helt bekväm då :D

Kommer ju ha en stor underkjol och klänning i kyrkan. Det får räcka! :P
  • Pinkgrape
    Malin24 skrev 2011-07-13 11:19:19 följande:
    En liten fråga helt utanför kinaklänningar.. vart ska ni på bröllopsresa? Har ni bokat ngn? Vi har börjat kolla runt men det finns ju så många fantastiska platser man vill seGlad

och 1700-tal, håller verkligen tummarna för dig att du vågar och klarar att flyga..för visst skrev du att det var nästan din största skräck efter bröllopet..
    Vi ska inte åka, men jag måste bara få tipsa om Mexico! :D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!