• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Red skrev 2011-07-13 13:43:51 följande:
    Det var rätt färger för mig, så jag snor också den länkten. Tack!
    Haha ja, det är rätt färger för mig också. Ska nog beställa en gästbok därifrån också :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Ni skriver så mycket, hur ska man orka gå tillbaka och läsa igenom typ 10 sidor? :P haha Såg dock att ni pratade om jobb och hur det kommer sig att det nästan alltid är någon inne och skriver här. Själv har jag sommarlov :D Från 6 juni - 19 augusti, sedan börjar allvaret om. Jag tragglar på VUX. Någon gång ska man få det där jäkla slutbetyget.. och sedan? Ja, vad gör man sen då? :P

Callie - Okej, på det viset. Ja, den blir säkert bra lång också :) Jag är själv inte så lång och jag har väldigt korta ben. Tyckte trots det inte att jag ser kortare ut i klänningen alls. Tycker personligen att jag ser kortare ut i golvlånga klänningar. Därför jag har släp på den andra :P

Humlan - Jättefin frisyr, tummen upp för den :)

Malin24 - Låter ju väldigt mysigt med Rom. Känner bara min pappa som varit där, men han pratar alltid om att åka tillbaka. Han var där på jobbresa och hann inte turista så jättemycket. Hoppas att ni får det toppen :D

• Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-14 10:16:40 följande:
    Åhhhhh!!! Fick just meddelande att min klänning skickats idag! Nu ska jag bara väääänta och hålla koll på paketet JIIHAAAA!!!!!
    bruden skrev 2011-07-14 10:40:18 följande:
    Är det någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar att få hem klänningen från att det skickats? Skickades idag, kan jag förvänta mig det till nästa fredag? Är det DHL som kommer med paketet?
    Åh, vad spännande :D Har du fått ett trackingnummer? För mig har det tagit närmare 2 veckor att få mitt skickat från DH. Det har varit DHL som kommit med det båda gångerna. Stiliga karlar det där ;D
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-14 11:25:33 följande:
    Ge inte upp!! Jag hade tyvärr inte möjlighet att gå gymnasiet när det var tänkt. Läste in allt på vux i tre år och nu läser jag vidare och kommer om några år äntligen bli det jag har längtat efter. Du kommer fixa det. Det är aldrig försent! Ibland blir vägen krokig men kommer man fram spelar det ju inte så stor roll. Hur mycket har du kvar?
    Hehe nejdå, tänker inte ge upp. För min del, så fick jag barn när jag hade en termin kvar i gymnasiet. Hon föddes med hjärtfel, så fick aldrig tillfälle att slutföra. Jag hade dessutom en hel del betyg som saknade pga tidigare omständigheter osv. Förra vårterminen började jag, men fick hoppa av, för jag var tvungen att vara hemma med dottern. Hon klarade inte av dagis. I höstas gjorde jag ett försök till, men då blev jag sjuk (gallsten & bukspottskörtelinflammation), så låg hemma och kräktes och vred mig av smärta mest varje natt tills jag blev inlagd och tillslut opererad. Nu under våren lyckades jag dock läsa en hel termin och få betyg i alla ämnen jag läste, heltid. Funkade dock inte riktigt med heltid på dagis för dottern, så ska läsa 75% nu under hösten och 50% under kommande vårtermin, sedan är jag klar :) Precis i tid, för då börjar mina gymnasiebetyg att gå ut :P haha

Jag är mer oroad över vad jag ska göra sen, efter det. Läsa vidare på högskola är inte riktigt ett alternativ och jobb.. ja, det är ju tyvärr inte tvärenkelt :/

Men så skönt för dig att du fick det gjort och har kommit dig vidare! :D Vad läser du för något nu då?
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-14 12:14:33 följande:
    Ja jag förstår. Bra att du kämpar vidare trots alla motgångar. Omständigheter är inte de lättaste att hantera. Jag blev själv sjuk under min gymnasietid så jag hann inte avsluta ens första terminen. Så det blev ganska många dagar på vux. Men som sagt, små steg i taget så kommer man fram till slut!

Jag läser till läkare nu. Det var den drömmen som motiverade mig att ta tag i gymnasiestudierna också men det kändes ju onekligen väääldigt långt att först gå tre år på vux och sen fortsätta med hela läkarprogrammet, men med lite uppmuntran från nära och kära så satsade jag och det gick vägen.

Varför är läsa vidare inget alternativ? Är det inte din grej eller är det för att det blir svårt med alla omständigheter? (Förlåt om jag är lite nyfiken) Jobb är ju inte de lättaste men ibland har man ju tur i livet också, vilket du ju minst sagt gjort dig förtjänt av! Det finns ju en del kortare yrkesutbildningar nu också (KY-utbildningar kanske det heter) det kanske vore något?

Hur gick det, fick du tag i my-love via chatten?
    Ojdå, ja, det är ju sådant man inte kan rå över. Väldigt beundransvärt att först orka sig igenom och Vux och sedan läkarlinjen :) Måste på sätt och vis vara skönt att ha en sådan dröm. Att veta vad man vill satsa på :) När blir du färdig?

Det är en mix av saker. Bland annat att jag inte vet alls vad jag vill syssla med och att då hoppa på en utbildning känns lite onödigt. Jag kan ju inte heller flytta, då jag har min familj här och min blivande har sitt jobb osv. Utbudet av utbildningar är inte stort här och de flesta är antingen vård- eller teknikinriktade och det är nog vad jag är minst intresserad av. Att läsa på distans, ja, det är ju som enda alternativet och utbudet där är ju inte jättestort heller och jag vet inte om jag har den självdisciplinen att fokusera så pass när jag bara sitter hemma själv. Pendla 15mil enkel väg till grannstäderna är inte heller något jag vill, då får jag knappt någon tid med familjen alls. Yrkesutbildningar är samma sak. Här, där jag bor, finns det typ inom vården och resekonsult. Inte intresserad tyvärr. Inte lätt alla gånger.

Jag får helt enkelt hålla tummarna för att jag får mig något jobb, för helst vill jag jobba ett par år, så vi kan spara lite pengar. Vi vill gärna köpa hus :) Plugga kan jag göra sen, när jag passera 30 och kanske vet vad jag vill här i livet :P

Oj, nej, jag har inte prövat :P Har tagit sovmorgon varje dag haha Ska nog pröva nästa vecka :)
  • Pinkgrape
    HEJDÅ! :D

Nu tar vi en långhelg i sommarstugan och återvänder under kommande vecka :) Hoppas ni alla får en bra helg. Vi håller tummarna för solsken, så vi kan bada och åka båt hela dagarna :)
  • Pinkgrape
    GODMORGON! Glad

Nu är vi hemma igen, efter en helg i sommarstugan. Tiden går fort när man har roligt. Ni har skrivit ca 30 sidor sedan jag åkte, så jag kommer inte bläddra tillbaka och försöka läsa ikapp :P haha

Här är våran lilla ö, bara vår stuga på den :) Vi har solat och badat, både i havet och i poolen. Vi har dessutom lagt ut nät och rökt fisk, grillat, lekt, spelat spel,målat stenar och bara myst på. En ganska perfekt helg måste jag säga :)

Nu är vi redo att ta tag i bröllopsbestyren igen. Har mejlat med Mylove på morgonen och klänningen skickas under nästa vecka. Vi har pratat med kantorn också, en riktigt härlig kvinna :) Bageriet är också ringt. Imorgon ska jag och min syster göra fest- och vigselprogram. Vi får väl se hur det går :P haha
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-18 09:52:29 följande:
    Pinkgrape: det ser helt underbart ut! Kan förstå att det är den perfekta platsen att varava ner på och ladda batterierna
    1700tal skrev 2011-07-18 10:33:19 följande:
    Pinkgrape skrev 2011-07-18 09:39:06 följande:
    GODMORGON! Glad

Nu är vi hemma igen, efter en helg i sommarstugan. Tiden går fort när man har roligt. Ni har skrivit ca 30 sidor sedan jag åkte, så jag kommer inte bläddra tillbaka och försöka läsa ikapp :P haha

Här är våran lilla ö, bara vår stuga på den :) Vi har solat och badat, både i havet och i poolen. Vi har dessutom lagt ut nät och rökt fisk, grillat, lekt, spelat spel,målat stenar och bara myst på. En ganska perfekt helg måste jag säga :)

Nu är vi redo att ta tag i bröllopsbestyren igen. Har mejlat med Mylove på morgonen och klänningen skickas under nästa vecka. Vi har pratat med kantorn också, en riktigt härlig kvinna :) Bageriet är också ringt. Imorgon ska jag och min syster göra fest- och vigselprogram. Vi får väl se hur det går :P haha
    Ååååh, vad mysigt det lät och så fint det ser ut! Förvånad *avis*
    Red skrev 2011-07-18 10:35:59 följande:
    Mysigt det ser ut, låter som en toppenhelg! Är det bara din och sambons stuga eller tillhör den någon av era familjer?

Vad har du för frakt på din klänning? Skall bli väldigt spännande att se den, efter alla disskutioner det varit kring dina klänningar Flört
    Ja, det är väldigt mysigt och jag tror alla, förutom mina föräldrars hund, kan ladda batterierna där :) Hon springer runt som en galning och är helt slut i flera dagar när hon kommer hem :P haha

Det är en stuga som min farfar byggde när min pappa var liten och mina föräldrar har nu ärvt den, och vi står näst på tur att ärva ;P haha Just nu har vi, jag och min blivande, bara en egen sovstuga på ön. Storstugan är mina föräldrars :P Vi har ju dock tillgång till den och allt där precis lika mykcket som mina föräldarar :) Ganska skönt att det är dom som får stå för den ekonomiska biten nu när det är el och vatten som ska dras in :P haha

Jag valde det dyrare fraktalternativet på klänningen, det som ska ta 3-6 dagar och jag hoppas innerligt att det bara ska ta 3 dagar :) Vet inte, men tror det är DHL som levererar.

Jag har sedan april tjatat om dansen, brudvalsen och han har inte velat: "Nej, nej, absolut inte" är allt jag har hört. Nu, i lördags, så säger han att han VILL dansa brudvals och just VALS!!! Ingen av oss har någonsin dansat vals. Hur i hela friden ska detta sluta? Nåja, vi har prövat en svängom här hemma och det var inte... så dåligt som jag trodde att det skulle vara. Någon som har tips på en fin låt som finns på Spotify som det går att dansa vals till?
  • Pinkgrape

Inte bara valsen, utan bordsplacering, det behöver jag också hjälp med!
    Eller rättare sagt placeringskorten, tips någon?
    Jag har ingen aning om vad eller hur vi ska ha. Gärna billiga alternativ ;P

• Pinkgrape
    Rebekka 2012 skrev 2011-07-18 11:16:22 följande:
    Har du varit inne på tråden: "Vad har ni som bordsplaceringsskyltar"??? Där finns en hel drös med bilder som du kanske kan få lite inspiration ifrån Glad
    Har varit in där och kikat lite, får kanske ta en sväng till :)
    1700tal skrev 2011-07-18 11:20:09 följande:
    Pinkgrape skrev 2011-07-18 11:02:57 följande:
    Inte bara valsen, utan bordsplacering, det behöver jag också hjälp med!
    Eller rättare sagt placeringskorten, tips någon?
    Jag har ingen aning om vad eller hur vi ska ha. Gärna billiga alternativ ;P
    Hm, vals... Finns ju hur mkt som helst. Ska det va klassiskt eller en modern låt med text? Om det ska va en klassiskt vals så sök på Strauss valser, de är ju gjorda för socitetsvalsande och är lätta att dansa till.

Placeringskorten.. Kan ni inte köpa färgat papper som matchar färgtemat och vika dem så de står själva? Det måste ju va det absolut billigaste iaf?
    Oj, jadu.. kanske lite mer modern med text. Gärna lite.. gladare. Tycker så många valslåtar verkar så deppiga. Den måste dessutom finnas på spotify, då all musik ska vara därifrån. Svårt tycker jag det är.

Har kikat på det, men tyvärr är utbudet inte det största i denna stan och ska jag hitta en färg som matchar, så blir det svart eller vitt och det känns lite väl tråkigt :/ Har letat rosa, men inte hittat någon fin nyans tyvärr. Vill gärna att det ska vara lite roligare dessutom, då vi inte kommer ha så mycket bordsdekorationer i övrigt.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!