• Pinkgrape

Visa er tärnklänningar, snälla? :)

Det finns ju många trådar där brudklänningar visas upp, säkert en del där tärnklänningar visas upp också.
    Här kommer då ännu en! :D

Jag har ännu inte valt tärnklänningar, så jag söker massor med inspiration.

Visa bild på klänningen era tärnorna kommer bära dagen till ära.
    Länka gärna till klänningen om det är möjligt.
    Skriv vart ni köpt den och för hur mycket.

Nu hoppas jag på att få se många fina klänningar här! :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Visa er tärnklänningar, snälla? :)
  • Jag han

Min tärna bar denna klänning. Jag bar en likadan när jag var hennes tärna, men en mörklila. De är jättefina och kostar ca 500 kr. Köpt på Amazon.com En bra sjal i samma material och färg ingår. :)
  • daniiel
    yorkstacy skrev 2012-01-16 00:40:42 följande:
    Detta är nästan PRECIS vad jag har letat efter. Kollade genast på Halens sida men hittade den inte. Vet du vad det var för artikelnummer eller om det finns kvar? 
    Hittade liknande bruna klänningar

www.bonprix.se/produkt/klaenning-mellanbrun-933996/&sco=brun&fb=0&sourcePageClick=article_style
    www.halens.se/mode-kvinna-överdelar-klänningar-70/linneklänning-059669?tm=94
    www.halens.se/mode-kvinna-överdelar-klänningar-70/klänning-070099?tm=94
    www.halens.se/mode-kvinna-överdelar-klänningar-70/klänning-070167?tm=94
  • JennyL

Den här klänningen ska mina tåv tärnor ha. Samma färg som på bilden :)
  • steg2
    cookieandkermit skrev 2011-04-28 18:52:15 följande:

Den här klänningen ska min tärna ha (den rosa) en den ska vara röd, som den andra klänningen. Det är en Forever Yours klänning. De ha verkligen fina klänningar.  Hon kommer bli så vacker. Vi ska och beställa den snarast även om det är långt kvar till bröllopet. :)
    Vart har du köpt dom?
  • Bellen

Denna klänningen ska min tärna ha :)

• cookieandkermit
    steg2 skrev 2012-01-29 15:38:00 följande:
    Vart har du köpt dom?
    Vi beställde den (den som är ljusrosa på bilden) hos Princessa i Södertälje http://www.princessa.se/ det tog ca 4 månader för den att bli klar och komma till affären. Den är super fin och min tärna är jätte vacker i den. De sydde upp den i affären samma dag som vi hämtade den, det ingick i priset. den kostade 2200 (har jag för mig). Det är en Forever yours klänning.
  • hemajo13

Den här klännningen har vi beställt till vår tärna.  Hoppas på att den sitter bra!=) den hittas här:nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/te-amo-1134/nadia-one-shoulder-trim-dress-600223-296/

• Chicita

Bara för att bryta av med något annorlunda...

Det här hade mina tärnor på sig...
    Dom hade sytt det själva också måste jag ju säga... Yttertyget på hon till vänsters klänning och fodret i ärmen på tärnan till höger är samma tyg. Det syns inte här men det skiftar i grönt. Och det var (förutom tidsåldern) det enda krav jag hade på mina tärnor...
    Deras pannsmycken har jag gjort i tunn silvertråd och oäkta stenar, innan jag bestämde mig för att beställa mitt från ett proffs, så dom fick dessa av mig Glad

Damen i bakgrunden är en av 6 som kom i vanliga kläder. Det är makens morbrors särbo (avancerat va? 'hihi*)

Svar på tråden Visa er tärnklänningar, snälla? :)