• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Camilla837
    teddy skrev 2012-09-06 17:34:46 följande:
    Har beställt blommor nu! :)
    Ska ha en bukett liknade denna, fast i cerise, och med ett cerist satinband virat kring stjälkarna!

Sen beställde vi även två likadana, fast mindre, buketter till min tärnor, plus ett corsage till blivande mannen. Detta går på 800 kr.
    Gud så söt buketten var! Så enkel och romatiskt. Vad är det för blommor?
  • teddy
    Camilla837 skrev 2012-09-09 08:20:19 följande:
    Gud så söt buketten var! Så enkel och romatiskt. Vad är det för blommor?
    Ja, eller hur! :) Gillar den verkligen! :)
    Det e gerberor, eller germinis... (samma blommor typ fast den ena e lite större o den andra lite mindre så kan inte säga exakt vad bilden visar, men jag ska ha gerberor!) 
    ;) 
    ...finns i massa härliga färger också! 
  • Camilla837
    teddy skrev 2012-09-09 09:04:43 följande:
    Ja, eller hur! :) Gillar den verkligen! :)
    Det e gerberor, eller germinis... (samma blommor typ fast den ena e lite större o den andra lite mindre så kan inte säga exakt vad bilden visar, men jag ska ha gerberor!) 
    ;) 
    ...finns i massa härliga färger också! 
    Jättefina blommor. Ska någ sätta ihop något och ha dessa blommor på borden i cerise:)
  • aviman

Jag beställde just den här buketten (och corsagen) från Etsy. Betalade strax över 400kr för setet och frakten. Helt galet pris! Nu kommer jag väl sitta på nålar tills den kommer fram Solig
  • Biographic

Jättefin! Har också funderat på att beställa från etst. Berätta sen om den ser lika äkta ut som på bilderna :)

• operfekt

Här ser man ganska bra hur min brudbukett såg ut =) Den innehöll lila nejlikor, ljuslila rosor, lila hortensia, prärieklocka och blåbärsris. Ska se om jag hittar någon bättre bild sen när jag fått alla bilderna från fotografen. 

Har inget pris på bara buketten dock, då jag köpte blommor till buketter,
    (brudbukett, 2x tärnbukett, 1 näbbukett & 3 corsage) samt till bordsdekorationer.
    Sen fixade en floristvän buketter/corsage & bordsdekorationerna fixade vi själva,
    vi fick massa blommor över också. (40 nejlikor, 20 rosor, samt en del prärieklocka)
    Men för allting betalade vi 2000 kr.
  • Annary

Har bara olika sorters röda rosor i buketten. 2 000 kr inklusive tre tärnbuketter och tre corsage
  • MatsoLotta

Så här såg min bukett ut kostsde ca 1000:-
  • anette83

Här är min bukett. Fick gjort en kopia av min mammas bukett som hon hade när hon och pappa gifte sig för 30 år sen Glad

• Loanne

anette 83
    Helt fantastiskt vacker bukett! Dessutom väldigt fint att den är en kopia av din mammas bukett

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!