• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • passionsblomman

Cocoaa, det är ju jag som tjatat till mig att få se, så folk får bli irriterade på mig isåfall...Tungan ute

Ni är ju så himla fina och vackra tillsammans att man kan lipa en skvätt. JÄTTEFINA klänningar! Jag förstår att din fru får sy åt andra. Och som sagt, väldigt kul att se buketter som stämmer så väl med helheten.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • teddy

Har beställt blommor nu! :)
    Ska ha en bukett liknade denna, fast i cerise, och med ett cerist satinband virat kring stjälkarna!

Sen beställde vi även två likadana, fast mindre, buketter till min tärnor, plus ett corsage till blivande mannen. Detta går på 800 kr.
  • sannasofia

Här kommer en bild på min brudbukett  taget av vår fotograf Leanderfotograf. Den kostade 800 kr och jag bara älskar den!! 
  • M040812J

Sannasofia; underbar! Fint med dahlia :)

• unicorn
    sannasofia skrev 2012-09-07 16:07:06 följande:

Här kommer en bild på min brudbukett  taget av vår fotograf Leanderfotograf. Den kostade 800 kr och jag bara älskar den!! 
    Jättefin! Vad är de där lite mindre nästan klockformade rosa blommorna för några?
  • millemill

Den här har jag själv gjort av tre buketter köpta på ica, totalt 130:-
  • brudpar2013
    millemill skrev 2012-09-07 22:00:19 följande:

Den här har jag själv gjort av tre buketter köpta på ica, totalt 130:-

Oj så fin, men hur band du den så att den håller hela dagen?

Och köpte du blommorna samma dag som bröllopet?

• sannasofia
    unicorn skrev 2012-09-07 18:30:24 följande:
    Jättefin! Vad är de där lite mindre nästan klockformade rosa blommorna för några?
    Det är alstromeria (tror att det stavas så iaf Flört
  • millemill
    brudpar2013 skrev 2012-09-07 22:12:11 följande:

Oj så fin, men hur band du den så att den håller hela dagen?

Och köpte du blommorna samma dag som bröllopet?

Tackar! :)
    Jag köpte dem dagen innnan och band dem på eftermiddagen innan bröllopet, använde bara vanligt bastsnöre och lindade.
    Jag en jordkällare där det var svalt, så där förvarade jag dem till bröllopsdagen.
    Rosorna var jättebra, de stora kallades "säsongens rosor" på Ica, och sen en mindre sortoch de vita är prärieklockor.
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!