• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • moa2012

min underbara bukett..den var inte riktigt så röd rosa i verkligheten utan mer åt det mörklila hållet =)..tror solen lyser på rätt skarpt här och kamerans blixt är  ljus..
  • Fj2012

Här är min bukett som jag är jättenöjd med! :D 

• Hjärtat78

Detta är min brudbukett som jag hade 9/8 på Rhodos. Ljuslila rosor och olivkvistar och det gav jag 700kr för med 3 extra blommor till håret samt mannens corsage :)
  • vinterfrost
    Fj2012 skrev 2012-08-27 21:05:22 följande:
    Här är min bukett som jag är jättenöjd med! :D 

Jättefina färger! 
    Hjärtat78 skrev 2012-08-27 21:08:24 följande:

Detta är min brudbukett som jag hade 9/8 på Rhodos. Ljuslila rosor och olivkvistar och det gav jag 700kr för med 3 extra blommor till håret samt mannens corsage :)
     Läckert med olivkvistarna :)
  • Goabullen
    L och J skrev 2012-08-27 13:12:21 följande:
    den e underbar din bukett :D 

ja, vi gifter oss nästa sommar, vilda disskutioner om när  för jag vill gifta mig innan jag fyller år men han vill gifta sig sensommar typ mitten, slutet av augusti för att de e så fint ute då.. visst har han rätt på den punkten men jag har hängt upp mig på åldern (som ju bara är en siffra egentligen) hahaha
    Bridezilla varning på den!!!!

fick blankt nej på att binda min egen bukett. -vi kommer ha fullt upp me annat! jo visst men det vore kuuuul.

jag tänker också pioner, vita och rosa rosor i mindre bukett, som din!
    weddinghelena skrev 2012-08-27 15:12:42 följande:
    Wow, den var fin den
    Tack
    L och J skrev 2012-08-27 13:15:10 följande:
    lånar din bild som inspiration om de e ok? Glad
    Det är absolut ok! Har tyvärr ingen närbild på den från sidan men spetsbandet till passar så bra Sen hade hon satt två små pärlor på som inte syns tyvärr. Klart man är en bridezilla ibland! Jag ville inte gifta mig för sent på året då vi har småbarn som jämt är sjuka på vintern. Elller inte jämt - men risken är ju överhängande hela tiden då Inte heller för sent i augusti - bara nu är det ju såå rått ute.. Om du vill ha pioner så är säsongen slut i slutet av juli - det var därför jag tänkte om Så du kanske ska skylla på pionerna istället för åldern för att få din vilja igenom om du nu vill ha det -hihi. Annars är ju faktiskt nejlikan en underbar och tålig blomma som finns i fler färger. Sen måste ni väl bestämma lokal snart så inte det blir uppbokat?! Lycka till iaf
  • Nudax
    Gwennie skrev 2012-08-27 12:53:09 följande:
    Vad fint det blev med ormbunkar till!
    Jag hade också bara brudslöja i min bukett och var ett tag inne på just ormbunkar som manchett. Där ser man vilken miss jag gjorde som ångrade mig i sista sekund ;P
    Ja, jag ville få in det gröna också, så att det inte blev vitt mot min vita bröllopsklänning. Men kan tänka mig att enbart brudslöja var riktigt vackert också! =)

Såhär såg den ut "till mig"

• Gwennie
    Nudax skrev 2012-08-28 00:00:53 följande:
    Ja, jag ville få in det gröna också, så att det inte blev vitt mot min vita bröllopsklänning. Men kan tänka mig att enbart brudslöja var riktigt vackert också! =)

Såhär såg den ut "till mig"
    Nja, det blev inte BARA brudslöja här heller,

jag tänkte som du och lade till lite grönt jag med, bara av en annan sort.

• Cicci90

Jag betalade 1200 kr för brudbuketten. Två näbbuketter kostade 380 kr/st och corsaget betalade vi 70 kr för.
  • L och J
    sofiasmamma skrev 2012-08-27 14:55:55 följande:

Nu vet jag inte när du fyller, men jag tycker det är finare ute på försommaren än på sensommaren... :)

Och att binda sin egen bukett behöver inte ta så lång tid, jag hann gott och väl. ;)

juli Glad
     jo jag ska plantera rosbuskar och pioner och lite annat bara för skojjs skull, så får vi se hur det blir med buketten. det vore ju jättekul att göra själv!
  • L och J
    Goabullen skrev 2012-08-27 22:33:09 följande:
    weddinghelena skrev 2012-08-27 15:12:42 följande:
    Wow, den var fin den
    Tack
    L och J skrev 2012-08-27 13:15:10 följande:
    lånar din bild som inspiration om de e ok? Glad
    Det är absolut ok! Har tyvärr ingen närbild på den från sidan men spetsbandet till passar så bra Sen hade hon satt två små pärlor på som inte syns tyvärr. Klart man är en bridezilla ibland! Jag ville inte gifta mig för sent på året då vi har småbarn som jämt är sjuka på vintern. Elller inte jämt - men risken är ju överhängande hela tiden då Inte heller för sent i augusti - bara nu är det ju såå rått ute.. Om du vill ha pioner så är säsongen slut i slutet av juli - det var därför jag tänkte om Så du kanske ska skylla på pionerna istället för åldern för att få din vilja igenom om du nu vill ha det -hihi. Annars är ju faktiskt nejlikan en underbar och tålig blomma som finns i fler färger. Sen måste ni väl bestämma lokal snart så inte det blir uppbokat?! Lycka till iaf
    ja det förstår jag att ni vill undvika sjuka småttingar mitt i allt.
    det är jättekallt ute i luften, det blev höst igår! burr.
    alltså min gubbe är 26 och jag 31. de e baaara jag som tänker på ålder nu när det pratas bröllop, aldrig annars. dumt att hänga upp sig på. 
    men jag hoppas på juli, och pioner!

ja det här med lokal kan vi ta i en annan tråd hahaha
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!