• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Goabullen

Här är min underbara bukett med rosor och nejlikor som är bunden med ett sött spetsband. Kostade 900 kr. Supernöjd!

• L och J
    Goabullen skrev 2012-08-25 23:46:08 följande:
    Här är min underbara bukett med rosor och nejlikor som är bunden med ett sött spetsband. Kostade 900 kr. Supernöjd!

den va jättefin! mjuka rosa färger och vitt blir det nog i min med
  • car1021

Här är min bukett från den 4 augusti. Det är vita och ljusrosa rosor och band med pärlor. Den kostade 1000 kr och var helt underbar. Min man fick massa beröm för den av både personal och kunder när han hämtade den i blomsteraffären:

• Goabullen
    L och J skrev 2012-08-26 11:19:41 följande:
    den va jättefin! mjuka rosa färger och vitt blir det nog i min med
    Kul! Känns lite romantiskt så där Vilka blommor tänkte du och när gifter du dig? Hade pioner som första hands val nämligen då jag tycker det är såå fint.. Men resultatet med rosor och nejlikor blev verkligen över förväntan  
  • Nudax

Sista bilden är tagen på kvällen så den är lite sliten, men ville ha med och visa skaftet också.
    Gjorde den själv och den kostade endast vad brudslöjan kostade, ormbunkarna plockade vi själv. Om jag inte minns fel hittade vi knippen för 29kr/st och köpte väl 6st så denna bukett kostade c.a. 200kr inkl.organzaband och nålar =)
  • Gwennie
    Nudax skrev 2012-08-27 11:33:07 följande:

Sista bilden är tagen på kvällen så den är lite sliten, men ville ha med och visa skaftet också.

Gjorde den själv och den kostade endast vad brudslöjan kostade, ormbunkarna plockade vi själv. Om jag inte minns fel hittade vi knippen för 29kr/st och köpte väl 6st så denna bukett kostade c.a. 200kr inkl.organzaband och nålar =)
    Vad fint det blev med ormbunkar till!
    Jag hade också bara brudslöja i min bukett och var ett tag inne på just ormbunkar som manchett. Där ser man vilken miss jag gjorde som ångrade mig i sista sekund ;P
  • L och J
    Goabullen skrev 2012-08-26 22:22:42 följande:
    Kul! Känns lite romantiskt så där Vilka blommor tänkte du och när gifter du dig? Hade pioner som första hands val nämligen då jag tycker det är såå fint.. Men resultatet med rosor och nejlikor blev verkligen över förväntan  
    den e underbar din bukett :D 

ja, vi gifter oss nästa sommar, vilda disskutioner om när  för jag vill gifta mig innan jag fyller år men han vill gifta sig sensommar typ mitten, slutet av augusti för att de e så fint ute då.. visst har han rätt på den punkten men jag har hängt upp mig på åldern (som ju bara är en siffra egentligen) hahaha
    Bridezilla varning på den!!!!

fick blankt nej på att binda min egen bukett. -vi kommer ha fullt upp me annat! jo visst men det vore kuuuul.

jag tänker också pioner, vita och rosa rosor i mindre bukett, som din!
  • L och J
    Goabullen 
    lånar din bild som inspiration om de e ok? Glad
  • sofiasmamma
    L och J skrev 2012-08-27 13:12:21 följande:
    den e underbar din bukett :D

ja, vi gifter oss nästa sommar, vilda disskutioner om när för jag vill gifta mig innan jag fyller år men han vill gifta sig sensommar typ mitten, slutet av augusti för att de e så fint ute då..

Nu vet jag inte när du fyller, men jag tycker det är finare ute på försommaren än på sensommaren... :)

Och att binda sin egen bukett behöver inte ta så lång tid, jag hann gott och väl. ;)

• weddinghelena
    Goabullen skrev 2012-08-25 23:46:08 följande:

Wow, den var fin den
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!