• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Willow
    Sarus skrev 2012-09-05 16:19:41 följande:

Detta var min bukett. På bilden är den dock 2 dagar gammal, men lika fin ändå tycker jag! Kostade 1000 :-

Ah vilka harliga farger du har blandat i buketten, verkligen superfint! Och den ser otroligt frasch ut for att vara 2 dagar gammal pa bilden!
  • M040812J

Detta var min bukett. På bilden är den dock 2 dagar gammal, men lika fin ändå tycker jag! Kostade 1000 :-
    Uderbar!!!!
  • 1700tal
    passionsblomman skrev 2012-09-05 16:01:39 följande:
    Det förstår jag. Jag hade också dubbelkollat och sedan kollat igen att bruden i fråga insåg vad det var fråga om.
    Jag kan berätta att du är i gott sällskap med min saliga och högst saknade farmor-hennes bukett har alltid varit mitt exempel på när man tar i ordentligt, hon var heller inte så värst lagom av sig Tungan ute-till skillnad från mycket av det man ser idag, då många brudbinderier mer är i storlek som tärnbuketter.

Jo, jag förstod att hon inte gjorde såna "kvastar" var dag. Om nånsin... Men din farmor låter som jag, ska det va så ska det va liksom!

Men det var roligt att det klickade så bra mellan floristen och mig. Hon fattade helt enkelt, trots att hon hade väldigt fria händer. Men därför var det nog lite nervöst för henne. Men det var ett stort ögonblick när jag fick se buketten dagen innan, nästan helt klar. Jag blev helt stum och tårarnas vattnades och hon blev alldeles rörd av min oväntade reation. Vi bara kramades...

Och tack för den komplingangen btw!

• 1700tal

Riktigt fin färgkombination!
  • BlomAnna
    Cocoaa skrev 2012-09-05 13:07:44 följande:
    Hej på er!

Tänkte att jag kunde visa min och min frus buketter:

Såhär såg de ut:

Min bukett (till vänster) bestod av cremefärgade samt cerise rosor samt ljusrosa/lila fresior. Min frus bukett (till höger) bestod av ljusrosa liljor, vita fresior samt lila/vita krysantemum (lite osäker på om det är så de heter :P). Båda buketterna var ganska små och hade båda murgröna som gav ett lite spretigt intryck.

Bådas handtag var lindade med ivory-färgat band och längst upp på skaftet precis under buketten var en vacker spets lindad (syns inte på bilden). Buketterna gick bra ihop med våra creme-färgade lite folkdräktsinspirerade klänningar i siden som designats och sytts upp av min fru. :)

Må så gott! 
    Jag kan inte se bilden. Någon mer som inte kan de eller bara jag?
  • Cocoaa

Ursäkta. Jag tog bort bilderna från min "Forumbildmapp" på min sida och då försvann de tydligen från forumet också.. Lägger upp den på nytt :)

Min bukett (till vänster) bestod av cremefärgade samt cerise rosor samt ljusrosa/lila fresior. Min frus bukett (till höger) bestod av ljusrosa liljor, vita fresior samt lila/vita krysantemum. Båda buketterna var ganska små och hade båda murgröna som gav ett lite spretigt intryck.

Bådas handtag var lindade med ivory-färgat band och längst upp på skaftet precis under buketten var en vacker spets lindad (syns inte på bilden). Buketterna gick bra ihop med våra creme-färgade lite folkdräktsinspirerade klänningar i siden som designats och sytts upp av min fru. :)
  • passionsblomman

Cocoaa, allvarligt talat så blir jag helt knäckt av hur fina era klänningar ser ut, det man ser av dem! jag brukar inte kommentera eller titta så noga på forumets klänningstrådar, men dessa kan jag inte låta bara gå förbi. SÅ himla fina! Kaaaaaaan du inte lägga upp någon bild där man också ser kjolarna? Kanske i ditt galleri?
    Jag bara älskar att de har ärmar, bara för att nämna något.
    Vad duktig fru du har! Jobbar hon med att sy?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Cocoaa

Du ska få en bild, om du väntar ett ögonblick, kan lägga upp här :)

• Cocoaa

Min klänning, till höger: Cremefärgad, (egentligen ordentligt gul i tonen men dagsljuset gör den vitare). klädda knappar i ärmslutet. Skört baktill (typ två band i siden med litet släp). Spets i V-ringning i halsen.

Min frus klänning ovan. Jaquardvävt (mönstrat) ivory siden. Lagda veck över bysten. Trekvartsärm med spets i ärmslut.

Ovan formen på min klänning från sidan. Ganska klassiskt snitt.

Ovan syns min klänning tydligt bakifrån. Min frus klänning är lite överexponerad men hon har två klädda knappar i ryggen.

Nej, hon jobbar inte med att sy. Har enbart gymnasieutbildning i design/sömnad men är i övrigt självlärd. hon syr mycket klänningar i övrigt så hon är bra på det. 

Kanske egentligen borde postat detta i någon klänningstråd... Ursäkta om jag lade detta i fel tråd!
  • CoG

Vackra klänningar!

Ni är fantastiskt fina tillsammans!

Cocoaa skrev 2012-09-06 00:47:16 följande:

Min klänning, till höger: Cremefärgad, (egentligen ordentligt gul i tonen men dagsljuset gör den vitare). klädda knappar i ärmslutet. Skört baktill (typ två band i siden med litet släp). Spets i V-ringning i halsen.

Min frus klänning ovan. Jaquardvävt (mönstrat) ivory siden. Lagda veck över bysten. Trekvartsärm med spets i ärmslut.

Ovan formen på min klänning från sidan. Ganska klassiskt snitt.

Ovan syns min klänning tydligt bakifrån. Min frus klänning är lite överexponerad men hon har två klädda knappar i ryggen.

Nej, hon jobbar inte med att sy. Har enbart gymnasieutbildning i design/sömnad men är i övrigt självlärd. hon syr mycket klänningar i övrigt så hon är bra på det.

Kanske egentligen borde postat detta i någon klänningstråd... Ursäkta om jag lade detta i fel tråd!
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!