• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Odium

Den kostade mig 500kr med tre corsager (en röd ros och lite trollhassel)

• vinterfrost
    1700tal skrev 2012-09-03 09:18:27 följande:

Här ser man ännu bättre hur stor den är... Den gick ner i marken!

JÖSSES AMALIA vad fin! Den är i klass med Viktorias bukett. Fast denna föll mig med i smaken!! 
  • Paris 111202
    1700tal skrev 2012-09-03 09:18:27 följande:

Här ser man ännu bättre hur stor den är... Den gick ner i marken!

Men Gud vad häftigt, vilken otroligt vacker bukett (från en som inte ens ville ha några blommor själv)! =)
  • Silketuss

1700-tal, din brudbukett var ju så mycket vackrare än den någon kunglighet har haft! Den måste vara den absolut snyggaste, maffigaste någonsin?? :-P Den här tråden är så rolig att gå in på, för jag gillar era brudbuketter, brudar! Alla har haft buketter som får mig att bli alldeles tårögd.

• M040812J

1700tal Superfin!!! Är du Victoria? Från matplatsen?

• 1700tal

Åh, vad glad jag blir av alla fina kommentarer!! Särskilt som buketten blev av sentimentalt värde för mig som klänningen är för de flesta andra! <3

M040812J - nää, det är inte jag. Har jag en dubbelgångare?

• 1700tal
    Odium skrev 2012-09-03 15:21:05 följande:
    Den kostade mig 500kr med tre corsager (en röd ros och lite trollhassel)

Hur lyckades du hitta en för 500 kr? *nyfiken* Är den inte äkta? Men jättefin var den!

Sen kan jag ju inte låta bli att flika in att både du och jag har ormhassel i våra buketter, inte trollhassel. Trollhassel är nåt helt annat, med raka grenar med gula "trådiga" blommor.

• Odium
    1700tal skrev 2012-09-04 19:09:16 följande:

Hur lyckades du hitta en för 500 kr? *nyfiken* Är den inte äkta? Men jättefin var den!

Sen kan jag ju inte låta bli att flika in att både du och jag har ormhassel i våra buketter, inte trollhassel. Trollhassel är nåt helt annat, med raka grenar med gula "trådiga" blommor.

Mina kompisar känner floristen, så jag betalde bara blommorna, och jo den är äkta =)
    Mjo, jag sa ormhassel till floristen, hon sa trollhassel.. Men det är säkert ormhassel =)
  • 1700tal
    Odium skrev 2012-09-04 21:38:00 följande:
    Mina kompisar känner floristen, så jag betalde bara blommorna, och jo den är äkta =)
    Mjo, jag sa ormhassel till floristen, hon sa trollhassel.. Men det är säkert ormhassel =)

Aha, då förstår jag. VIlken tur du hade, de brukar ju kosta uppåt 4000 kr annars.

Ja, det är ormhassel. Yrkesfolk borde veta skillnaden. Gissar att många säger trollhassel för det låter bättre/häftigare. Hursom så måste jag ju säga att ormhasseln passade oerhört bra ihop med din bukett i övrigt, riktigt snyggt ihop!

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!