• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Minuz
    1700tal skrev 2012-09-03 08:48:28 följande:

WOW WOW WOW!!!!!!!!!!!!!

Den maffigaste och finaste bukett jag sett! Helt underbar!
    Förstår att den vägde bly. enormt vacker, och rosorna var ju helt enkelt vackrare än vackrast.

Vad fick du ge för den?
  • 1700tal
    Minuz skrev 2012-09-03 09:02:46 följande:
    WOW WOW WOW!!!!!!!!!!!!!
    Den maffigaste och finaste bukett jag sett! Helt underbar!
    Förstår att den vägde bly. enormt vacker, och rosorna var ju helt enkelt vackrare än vackrast.

Vad fick du ge för den?

Taaaack!! <3 Ja, som du vet är jag inte särskilt "lagom" av mig. Det jag gjorde avkall på i fluff tog jag igen i buketten...

Just det, priset glömde jag. Alla blommor kostade totalt 5000 kr. Varav bukett nånstans mellan 2500-3000 kr. Sen var det 3 corsage i samma maffiga rosor, samt en ganska stor tärnbukett (också rosor). Och sen köpte jag ett berg snittblommor i storbuntar till alla dekorationer jag gjorde själv. Floristen gav mig ett superpris på dem, fick alla för 1500 kr. Styckpriserna hade blivit det 4-dubbla, men då fick jag göra allt jobb att blada av dem själv osv. Jag fick dem direkt från holländska långtradaren, det var en upplevelse i sig!

Så totalt sätt kostade det ganska mkt men vi fick blommor som räckte att dekorera allt med. Inga andra dekorationer behövdes.

• 1700tal

Här ser man ännu bättre hur stor den är... Den gick ner i marken!

• Minuz
    1700tal skrev 2012-09-03 09:18:27 följande:

Läcker bild.
    Ja, buketten är inte liiiten. Men det var ju ett bra pris iaf!
  • Tvilling77
    1700tal skrev 2012-09-03 09:18:27 följande:

WOW!!! Vilken maffig sak!! skulle aldrig själv fixa en så stor bukett men den var jätte vacker och det var ni oxå förstås!!
  • 1700tal

Haha, ja den blev rätt extrem. Floristen var lite bekymrad över om jag egentligen förstod vad jag bad om... Men den blev underbar! Tur man inte behövde hålla den hela kvällen bara...

Blev en lite upplättande stund i kyrkan när tärnan skulle ta min bukett med en hand (medan hon ju höll sin egen i andra handen). Hon + brudbukett höll på att fara i backen medan hon utbrister "herrej*vlar, vad tung!"

• Rosi

1700tal;

Gud vilken vacker bukett.. =) har aldrig sett en sådan stor någon gång.. =)

• 1700tal
    Rosi skrev 2012-09-03 09:52:23 följande:1700tal;

Gud vilken vacker bukett.. =) har aldrig sett en sådan stor någon gång.. =)

Tack!!
  • Nephele
    http://www.brollopstorget.se/hem/nephele/gallery/php6gb7ta.jpg
    800:-, hade tänkt mig lite billigare, men ville ha kallorna med så då blev det lite till.
  • Odium

Här är min, en glamelieros med trollhassel och svart organzaband för stjälken.

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!