• RocioHenke

6 augusti 2011

För oss som gifter oss den 6 augusti 2011!

Lite tips och idéer för dukning, dekoration av festlokal/kyrka, tårta, blommor! Ge era bästa tips! Inspiration sökes! 

• Svar på tråden 6 augusti 2011
  • RocioHenke

Måste bara skriva av mig! Ännu en stor grej har hänt som inte får hända... Min svärfar ringde tidigare idag och berättade att den pensionerade gludsmeden som skulle tillverka min ring har blivit bestulen på allt i sin lilla verkstad. Två veckor innan bröllopet står jag alltså utan vigselring! Ska man skratta eller gråta? Vart ska man börja leta liksom? Ahhhhh!

• Gwennie
    RocioHenke skrev 2011-07-25 19:45:36 följande:
    Måste bara skriva av mig! Ännu en stor grej har hänt som inte får hända... Min svärfar ringde tidigare idag och berättade att den pensionerade gludsmeden som skulle tillverka min ring har blivit bestulen på allt i sin lilla verkstad. Två veckor innan bröllopet står jag alltså utan vigselring! Ska man skratta eller gråta? Vart ska man börja leta liksom? Ahhhhh!
    Åh, så tråkigt!!! Känner med dig...
    Nu är det ju klart inte samma sak som att ha sin "riktiga" vigselring på sig, men du kan inte tänka dig att köpa något billigt och tillfälligt så länge? Då slipper du stressa runt och leta så mycket nu när det är en massa annat som måste fixas. Då har du tid att leta efter något riktigt bra efter bröllopet.
  • RocioHenke
    Gwennie skrev 2011-07-25 20:07:45 följande:
    Åh, så tråkigt!!! Känner med dig...
    Nu är det ju klart inte samma sak som att ha sin "riktiga" vigselring på sig, men du kan inte tänka dig att köpa något billigt och tillfälligt så länge? Då slipper du stressa runt och leta så mycket nu när det är en massa annat som måste fixas. Då har du tid att leta efter något riktigt bra efter bröllopet.
    Tanken har slagit mig! :) Har lite energi att leta ringar men hittar jag inget jag gillar då får det bli så. Tack för omtanken! Det värmer.
  • Smuppra
    fru i augusti skrev 2011-07-25 15:19:16 följande:
    Som jag väntat med spänning på att vi ska komma så nära 6/8 att man kan få väderleksrapport. Vi kommer ha bröllopsfesten i en trädgård och har visserligen partytält men jag hoppas på att det inte spöregnar i a f.
    Så idag har jag läst första väderleksrapporten!
     Aftonbladet har en 13 dygnsprognos (att det inte är heeelt tillförlitligt tänker jag inte tänka på Flört).
    För Stockholm verkar vädret lovande Glad
    Har samma festplaner som du och i Sthlm så kollade nu klart.se eftersom du påminde mig om att långtidsprognoserna sträcker sig dit nu (nära!). De säger regn! Och risk för åska. Buhu. Så jag tillförlitar mig på att de brukar ha fel så långt i framtiden
  • Gottblåbär

Åhh enligt klart ska de var 21 grader och sol den dagen vi ska gifta oss. Haha jag får hoppas att de stämemr för oss då;)

• Zia 20090618

Äsch då, för oss lovar klart.se regn :S Vi som ska vara mer eller mindre utomhus... Synd att jag påmindes om klart.se's långtidsprognoser, trodde det var för tidigt för prognoser än. Men nu sitter man väl som besatt vid den sidan då fram till den stora dagen ;)

• bruden

Växlande molninghet och regnskurar där vi är. Onsdagen före ska det blir strålande sol. Är det någon som vet hur man gör för att byta plats på vädret??

• cc2011
    Fy vad ledsen du måste vara! Förstår att det inte känns roligt. Hoppas det ordnar sig på något sätt!
    Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • Nikeh

Får kanske ändå svara på min egen fråg om möhippa... Glad
    Visst blev jag hippad i lördags. Ända fram till fredag tidig kväll var jag fortfarande ganska säker på att det skulle ske. Sen "förlorade jag hoppet" och började inse att jag skulle vara tvungen att hjälpa min blivande med en catering. Servera är ju inte min starka sida... Flört
    Så även om jag blev tokigt överraskad över att det blev en hippa just då, så var jag nästan mer lättad över att slippa servera... Hade nästan mardrömmar om att spilla både mat och vin på folk... 
    Men istället blev det bubbel i mängder. Har aldrig nånsin druckit så mycket bubbel som i lördags. Och oj, vad trevligt det var! Glad 

Idag är det för övrigt endast 12 dagar kvar tjejer. Om två veckor har vi varit gifta i två dagar... Glad 

• fru i augusti
    Åh, nej!! Vilken himla otur! Håller med Gweenie om att det kan vara en god idé att köpa något billigt och provisoriskt så länge. Det är inte kul att panikleta vigselring.
    Ett tips annars: En affär som heter GULD hade tidigare i sommar JÄTTEREA på alla vigsel och förlovningsringar (50%). När jag pratade med dom om en ring som jag var intresserad av sa expediten att dom kunde få fram den på ungefär 1 vecka, i rätt storlek och med gravering. Men dom enda butikerna i den kedjan som jag känner till ligger i norrförorter till Sthlm, vet inte hur det ser ut i resten av landet.
Svar på tråden 6 augusti 2011