• RocioHenke

6 augusti 2011

För oss som gifter oss den 6 augusti 2011!

Lite tips och idéer för dukning, dekoration av festlokal/kyrka, tårta, blommor! Ge era bästa tips! Inspiration sökes! 

• Svar på tråden 6 augusti 2011
  • fru i augusti

Gwennie och cc2011 tack för stöttande ord!
    Allt känns redan lite bättre Glad 
    Vi verkar ha fått tag på en kille som kan kompa vår sångerska på gitarr! Har inte fått något besked om hur mycket han tar för det än bara, så håll tummarna att det inte rusar i höjden allt för mycket. Känner mig väldigt lättad över att kunna stryka ytterligare en sak på Att göra innan bröllopet-listan.

Vi döper vår son vid samma tillfälle som vi gifter oss och under sonens dop ska "Handens fem fingrar sjungas".
    Under vigseln blir det "Av längtan till dig" och "För kärlekens skull".

Har en idé men vet inte om det blir "för mycket" och skulle gärna vilja ha feedback kring det.
    Vi kommer att ha ett överraskningsbröllop i samband med vår sons dop och vi kommer att döpa honom först. Vi går in i kyrkan utan ingångsmarsch. Jag kommer ha en stor sjal över axlarna och vi är uppklädda men inte jättejättemycket. Så förhoppningsvis är det inte så många som anar att vi kommer att gifta oss och är det någon som gör det så är inte det hela världen.
    Sen när dopet är klart skulle jag vilja att prästen säger något om att vi har en sak till som ska göras och att
    " target="_blank">Bruno Mars "Marry You"
    spelas (första minuten bara).
    Jag tycker att det skulle bli en fin övergång till vigseln. M2b är något mer tveksam, det är inte direkt en typ av musik han gillar. Men han tycker den är helt ok och håller med om att texten är väldigt passande just vid ett överraskningsbröllop.
    Vad tror ni?

• cc2011

Fru i augusti: vad härligt att det verkar ordna sig! Jag tycker det låter som bra planering ni har, den övergången kan ni absolut ha!

Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • Humlan
    fru i augusti skrev 2011-07-10 09:07:50 följande:
    Sen när dopet är klart skulle jag vilja att prästen säger något om att vi har en sak till som ska göras och att
    " target="_blank">Bruno Mars "Marry You"
    spelas (första minuten bara).
    Jag tycker att det skulle bli en fin övergång till vigseln. M2b är något mer tveksam, det är inte direkt en typ av musik han gillar. Men han tycker den är helt ok och håller med om att texten är väldigt passande just vid ett överraskningsbröllop.
    Vad tror ni?
    Vi ska ha den låten som ingångmarsh =) .Vad roligt att det finns fler.. KÖR PÅ DET ;)

Sen har du en till här som har motgångar så du är inte ensam och det känns skit trist. Undrar om jag kommer att ha några krafter kvar på dagen D.Stressar varje dag som en TOK här. Har ju ingen hjälp och motgångar tamig faan varje dag..Men men envis som synden e jag Flört

Det värsta nu e att hitta någon som kan hjälpa mig sy på klänningen så jag känner mig nöjd
  • flying
    Gottblåbär skrev 2011-07-09 22:46:05 följande:
    Har varit på min blivande lite om att vi ska börja med bordsplaceringen men han har menat på att de kan ju inte vara så svårt, de är enkelt osv.. Medan jag insisterat på att alla skriver att de tar lång tid och är bland de krångligaste. Ikväll började vi.. Tror jag får fram ett erkännande snart att jag hade rätt. Känns ju hopplöst svårt...

Jag har också varit på min blivande ang detta... men vi inte kommit igång ännu.
  • Gottblåbär
    flying skrev 2011-07-10 17:05:18 följande:
    Jag har också varit på min blivande ang detta... men vi inte kommit igång ännu.
    Jag tog en av mina tärnor till hjälp idag så vi blev faktiskt klara idag. Men tålamodet rann ut ett antal gågner under tiden, irriterade blev vi och jag vara nära på att ge upp ett par gånger. hehe.. Men de gick tillslut, Men avundas inte dom som har över 100 personer att placera på sina bröllop:)
    Nu ska bara borsplaceringsskyltarna bli klara, 11 av 53 klara hitills:) 
  • bruden

Åhhh fick smärre panik i förrgår då vi fick samtal från killen som skulle köra oss med häst och vagn. Hästen är sjuk så han fick boka av. PANIIIIIK!!! Han ringde sina kontakter men det är ju så kort varsel så det fanns ingen ledig. Har googlat som en galning efter någon annan och nu verkar det som att vi har två att välja på Så transporten kommer att ordna sig ändå *phuuuu*

• Ciccci

Herregud va tiden går snabbt!
    Inte länge kvar nu!

Jag är inte heller särskilt avundsjuk på sånna som har 100 personer att placera, vi har 30 gäster o jag har redan börjat utforma bordsplaceringen.
    Jag skulle säkert riva av mig allt hår om jagg skulle ha såå mycket folk på vårt bröllop.

Men jag är nöjd över att vi har ertt litet bröllop.
    Vet att våra nära o kära är där o firar med oss...

Ska försöka knåpa ihop lite festprogram idag...
    och sen programmet som vårt toastmaster/madame ska ha.. :)

Mycket att göra men mindre tid att göra det på.. ^_^

• Mirjami
    Gottblåbär skrev 2011-07-09 22:46:05 följande:
    Har varit på min blivande lite om att vi ska börja med bordsplaceringen men han har menat på att de kan ju inte vara så svårt, de är enkelt osv.. Medan jag insisterat på att alla skriver att de tar lång tid och är bland de krångligaste. Ikväll började vi.. Tror jag får fram ett erkännande snart att jag hade rätt. Känns ju hopplöst svårt...

Jag gjorde första bordsplaceringen för flera månader sedan baserat på de jag visste skulle komma och de som eventuellt skulle komma. Och sen vi hade fått alla svar har den ändrats 34 000 gånger typ! Har flera gånger glömt någon, så då måste allt göras om. Man måste ju tänka på att blanda släkterna så alla kan lära känna varandra. Sen pratsamma med mindre pratsamma så konversationen kan hållas igång vid borden. Varannan tjej/kille. Vi har några som är rätt frispråkiga och ibland extremt jobbiga, de har vi placerat med folk som är "finare i kanten" eller hur man ska beskriva. Iaf så de kan ta ner vildingarna på jorden så det inte blir överdrivna (även om vi är sådana själva, ha ha). Sen ska ju folk ha något gemensamt så de verkligen har något bra att tala om. Man sätter ju inte en ûbermoderat med en ûbersosse, även om politik är gemensamt. Kan bli hetska diskussioner då! Sen är det bra att blanda åldrar men fortfarande se att det är folk som KAN ha konversationer så ingen känner att de inte har något alls genemsamt med de omkring. En ung tjej med ett gäng äldre farbröder kan ju bli lite trist tex.

Så den som tror att allt löser sig enkelt- Tänk om! Min bordsplacering är äntligen fulländad, men oj vad ändringar som krävdes.

Och så är det honnörsbordet att tänka på, toastmaster/madame/parets placering så de hörs bra och har bra kontakt med  serveringspersonalen. Och tärnor och marsalkar vid samma bord!

De karlar som tror detta är enkelt kan ta sig i brasan!
  • fru i augusti

Humlan: Vad kul att ni valt den låten som ingångsmarch! Hur spelar ni Marry You? Någon som spelar och sjunger? Vilket instrument kompar ni musiken med? Vi har sångerska och gitarrist, alternativt att spela cd-skiva, men jag är osäker på hur det skulle låta i kyrkan. Ska prata med prästen om det på tisdag när vi träffar honom.

• wildahallon

Har beställt&fått hem små påsar, ni vet? haha..
    vad ska jag fylla dem med? såg på fyra bröllop att en hade ahlgrens bilar..
    skulle va kul & hitta på nå klyftigt ;)

Svar på tråden 6 augusti 2011