Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-06-13 14:43:53 följande:
Hej... Inte lika pigg idag. Ramlade av illa igår och fick spendera söndags kvällen på akuten. Hjärnskakning och väldig värk i rygg osv. Har inte bestämmt mig men känns inte bra att rida själv. Så kanske borde jag hitta någon annan.
Ajdå...
Varför ramlade du av?
Alltså jag frågar inte på något elakt sätt nu...
Om hästen blev rädd så är det inte säkert att det händer igen, eller så kommer du vara mer beredd nästa gång.
Om den kastade av dig så kanske du behöver en lugnare häst och någon att rida ut med...
Men står det inte fler hästar där? Prata ihop dig med dom andra tjejerna i stallet och kolla om dom kan följa med dig ut, i alla fall i början.
Och ge inte upp direkt. Om du inte trivs med hästen så sök någon annan, Man ska ha "personkemi" även med hästen... Men sköt om denna tills du hittar någon annan. Risken är stor att du kommer att bli rädd om du inte sitter upp på denna häst igen och rider tills du känner dig trygg. Speciellt när du inte hade ridit på så länge före detta...
Men som sagt, prata med dom andra i stallet så kanske ni kan ta sällskap. Det är ju roligare att ha någon med sig också
Krya på dig