• sandis1977

Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?

och hur framförs låten?
    Om en organist ska spela så måste man ordna fram noter själv, eller?

Jag vill gå in till "Annie´s song" och ut tillsammans skulle vi vilja ha "I was made for lovin you"
    Säkert inga jättevanliga val men jag hoppas verkligen kantorn(?) kan spela detta för oss.

• Svar på tråden Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?
  • Rickina

Här blir det den klassiska Bröllopsmarschen, F Mendelssohn när vi går in. Utgång vet vi inte ännu, M2bs bror, alltså min svåger, är en väldigt duktig och känd organist som ska komponera/improvisera något eget till oss, som då blir en överraskning. Spännande!

• Nikeh

In blir det Mendelssohns bröllopsmarsch och ut blir det Love and Marriage med Frank Sinatra. 

• prinsessanogrodan

Vi hade Mot skärgården ("Skärgårdsdoktorn") som ingångslåt och Änglagård som utgångslåt. Passade jättebra, glada härliga låtar. Kantorn spelade på orgel.

• Victoria

Vi kommer ha Mendelssohn brudmarsch som ingång som kantorn spelar på orgeln och Brudmarsch till Per och Anna som utgångsmusik som spelmän ska spela!

• Croysing

Vi ska nog ha "arrival of queen sheba" av Händel som ingångsmusik och Änglagård som utgångsmusik. Pratade med kantorn igår och det verkar som hon kan fixa noter och lära sig... Hoppas det blir bra!

• Gottblåbär

Är era kantorer villiga till att lära sig ivanliga låtar? Eller spela när er solist sjunger osv.. Min lät som en tråktant och ville inte gö nått av de typ :(

• Gwennie
    Gottblåbär skrev 2011-06-22 08:03:13 följande:
    Är era kantorer villiga till att lära sig ivanliga låtar? Eller spela när er solist sjunger osv.. Min lät som en tråktant och ville inte gö nått av de typ :(
    Jag hoppas mer att vår kantor tycker det är okej att hon kommer dit enbart för att kompa psalmerna. Vi har ett helt gäng musiker bland våra vänner och i släkten som vi gärna vill involvera i vigseln.
  • bruden
    Gottblåbär skrev 2011-06-22 08:03:13 följande:
    Vår kantor är ju min arbetskollega så han spelar gladeligen det vi vill ha När vi ändrade oss ang ingångsmusiken och valde Norsk brudmarsch så blev han alldeles till sig! Han älskade låten lika mycket som vi gjorde så nu har han övat flitigt så det sitter
  • Darling Daisy

Vår kantor var pigg och glad på att spela lite ovanliga låtar. Dock avrådde hon oss från I was made for loving you eftersom hon inte trodde den skulle göra sig så bra på orgeln i den kyrkan.

Vi ska ha Brudmarch ur Bröllopet på Ulfåsa in och Sommarsång av Peterson-Berger ut. Inmarch på orgel, utmarch på piano. 

• fasit
    Gwennie skrev 2011-06-21 17:51:34 följande:
    Här blir det "Highland Cathedral" instrumentalt på piano som ingångslåt och U2:s "Beautiful day" a capella med ny text som utgångslåt.
    Vad innebär ny text? Hur många stämmor ska det vara?
Svar på tråden Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?