• sandis1977

Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?

och hur framförs låten?
    Om en organist ska spela så måste man ordna fram noter själv, eller?

Jag vill gå in till "Annie´s song" och ut tillsammans skulle vi vilja ha "I was made for lovin you"
    Säkert inga jättevanliga val men jag hoppas verkligen kantorn(?) kan spela detta för oss.

• Svar på tråden Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?
  • cajsalouise
    prinsessanogrodan skrev 2011-06-21 19:53:02 följande:
    Vi hade Mot skärgården ("Skärgårdsdoktorn") som ingångslåt och Änglagård som utgångslåt. Passade jättebra, glada härliga låtar. Kantorn spelade på orgel.
    Det var inga problem att sepla låtarna på orgel - det lät fint? Funderar nämligen på samma låtar - de är sååå fina!
  • Flodis Hjärtat

Vi kör på Metallica in ( håller tyst om vilken än så länge) och film-tema ut. Blir nog kanon. Kantorn fick precis noter på allt. Håller tummerna att han kan spela de bara.

• Rebecka och Jens

Den här Änglagård som flera skriver om och ska ha, vad heter den mer? Hur hittar jag den?

Vi ska gå ut till I was made for lovin you med Kizz, och in har vi i dagsläget inte bestämt än, ska dock bestämma snarast, då vi gifter oss om en vecka... kanske blir det Happy together med The Turtles.

• Cicci90
    Gottblåbär skrev 2011-06-21 16:38:00 följande:

Vi vill att vår solist sjunger när vi går in, då Halleljuha med den om skrivna svenska texten.
    ">

" target="_blank">

Ochs om utgång vill vi ha Pirates of Caribbien
    ">

" target="_blank">

Pratade på kantorn som lät som en riktig tråktant.. hon visste inte ens om hon ville lägga ner energi typ på att spela till när solisten sjunger..

Måste man gå in till orgel eller kan man typ koppla bort ogeln och spela vanligt piano istället? Just hallelujha låter inte jätte bra på orgel..

Självklart kan man ta bort orgeln och spela piano vid in- och utgång! Har varit på ett bröllop där de hade gjort så. Det var hur vackert som helst och passade jättebra med de låtar som paret hade valt!
  • bruden
    Rebecka och Jens skrev 2011-06-30 00:50:44 följande:
    Den här Änglagård som flera skriver om och ska ha, vad heter den mer? Hur hittar jag den?

Jag vet inte om det är den här som alla har valt men den heter i alla fall A tribute to Sweden 
    ">

• Mirjami

In tar vi nog "Det vackraste" spelat på piano och ut "Nothing else matters" med Metallica, endast musiken och en kille med grym stämma som sjunger den. Texten är perfekt för oss och alla gillar den låten. Ska bli en surprise till alla mina och min m2bs bröder och kusiner som alla är hårdrockare!

• elinmartin
    fabbis63 skrev 2011-06-29 13:47:05 följande:
    Hej! Vi har också tänkt oss Higland cathedral som ingångsmarsch....tycker den är så fin och kanske det blir Amazing Grace som utgångsmarsch
    Hej har inte hört Higland cathedral innan, men måste säga den är underbar, men hur ska ni spela den?? på piano, orgel eller vad?
  • Gwennie
    elinmartin skrev 2011-07-01 22:22:29 följande:
    Hej har inte hört Higland cathedral innan, men måste säga den är underbar, men hur ska ni spela den?? på piano, orgel eller vad?
    Vi kör den på piano. Blir klart inte alls lika pampigt som originalet på säckpipa eller på orgel, men säckpipeblåsare växer inte på träd och i kyrkan vi gifter oss finns det ingen orgel, så piano får det bli. Tror det blir fint ändå :)
Svar på tråden Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?